2022-04-18, 18:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Men hur orkar du försörja dig med detta…
Det levereras nya jordbruksmaskiner till Ukraina i detta nu, man kämpar på med det man har och försöker bygga och bidra till morgondagen.
Jag har affärsrelationer med ett bolag i UA som byggt en innovation värdig vilken ledande västföretag som helst, en uppfinning som får många att lyfta på ögonen då det rör healthtech. Det är så imponerat jobbat men det är väl det som stör och motiverar erat hat att människor får det bättre?

Även i Sovjet var Ukraina mer teknologiskt avancerat med flygindustri och rymdindustri. Nu tror jag helt enkelt att Ryssland vill förstöra allt i Ukraina ungefär som Stalin gjorde.
Citera
2022-04-18, 18:27
Medlem
Slackoffs avatar
Sanktionera Koch Industries som en del av Ryssland.
https://twitter.com/JuddLegum/status/1516032552242401283

https://popular.info/p/koch-industries-continues-doing-business?s=r&utm_campaign=post&utm_medium=web
Citera
2022-04-18, 18:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Påskharen har börjat leverera sent omsider, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju.

Kommer helt säkert till nytta nu när fronten börjar röra på sig.

https://liveuamap.com/en/2022/18-april-first-flights-carrying-800-million-worth-of-weapons

Mm-m..

Det är ju lite "x-faktorn" i det hela. Kommer Ryssarna att försöka plocka dessa försyningar innan de har nått fronten ?

De borde ju prioriteras.., försöka slå ut flygplatser, järnväg och broar..
Citera
2022-04-18, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Även i Sovjet var Ukraina mer teknologiskt avancerat med flygindustri och rymdindustri. Nu tror jag helt enkelt att Ryssland vill förstöra allt i Ukraina ungefär som Stalin gjorde.
Det är väl därför dom har bytt general som har hand om militären i Ukraina? Den nya generalen har börjat använda mer artillery och strategic bombers. Alltså högt flygande plan
Citera
2022-04-18, 18:31
Medlem
Goda nyheter:

Citat:
First flights carrying $800 million worth of weapons arrived Sunday and will be delivered to Ukraine: U.S. senior defense official

https://twitter.com/LucasFoxNews/status/1516084698115624969
Citera
2022-04-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Helt otroligt, Ukrainska soldaten går bara lugnt fram till muren och lobbar över två granater, väntar lugnt medan två ryska soldater som ligger under en bil får smaka på granatsplitter.

Ligger en liten hög mot staketet oxo. Åtminstone 1 rör sig..
Citera
2022-04-18, 18:32
Medlem
Haha intervjun med Cossack Gundi är nog bland de värre saker jag sett i att försöka tvinga någon att berätta en historia som inte stämmer. De enklaste sakerna stämmer ju inte ens med det han själv berättar. Antingen är det gevärskolven i huvudet som orsakat det eller så har han blivit galen.
Citera
2022-04-18, 18:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mm-m..

Det är ju lite "x-faktorn" i det hela. Kommer Ryssarna att försöka plocka dessa försyningar innan de har nått fronten ?

De borde ju prioriteras.., försöka slå ut flygplatser, järnväg och broar..

Högsta försiktighet gäller misstänker jag, om det är det senaste paketet som börjar levereras så finns det ju bland annat grovt artilleri med lång räckvidd vilket är precis vad Ukrainarna behöver.

Om det kom igår (söndag) så är det helt säkert redan ute på vägarna, vi får se om det dyker upp några fler fina förlustsiffror för ryssarna då tror jag vi kan vara säkra på att varorna kommit fram till rätt adress.
Citera
2022-04-18, 18:34
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Helt otroligt, Ukrainska soldaten går bara lugnt fram till muren och lobbar över två granater, väntar lugnt medan två ryska soldater som ligger under en bil får smaka på granatsplitter.

De är tillverkade av världens hårdaste material: Ukrainium

Och om ni tittar noga så ser man att det ligger typ 10 st halvdöda ryssar längs väggen. En av soldaterna under bilen hjälper ukrainarna genom att kasta granaten på sina polare.
Citera
2022-04-18, 18:35
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer
Det är väl därför dom har bytt general som har hand om militären i Ukraina? Den nya generalen har börjat använda mer artillery och strategic bombers. Alltså högt flygande plan
Det heter artilleri och strategiskt bombflyg på svenska.
Citera
2022-04-18, 18:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer

Ja men det var också för att innan hade de inte en chef utan flera. Han som blev chef nu var redan chef över en del av trupperna innan, jag tror det var de på södra fronten som kom från Krim som var hans ursprungliga trupper. Bombplanen har jag inte sett några bevis för ännu, bara rykten.
Citera
2022-04-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Mycket enkelt. EU ansåg inte att man skulle ha en sorts auktion om Ukrainas framtid där högstbjudande vann. Man fann det osmakligt helt enkelt att Janukovytj köpslog om Ukrainas framtid för egen vinnings skull.

Behåll dina korkade åsikter för dig själv.

Faktum är att EU tvingade och pressade presidenten att välja mellan dom och Ryssland (vilket Ryssland inte gjorde).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in