Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Vad i helsike! Har kniptången på kniptången redan börjat ge resultat? Ja då väntar man bara på nyheten att Röda Armén lämnar hela Kharkiv regionen också. Lite episkt om de gör det för de har satsat helt sjukt stora resurser på att inta Izyum. Ja UAF lär ju också ha haft stora förluster där. Nästan allt område där är ju ödemark där jägarförband från UAF kan operera relativt ostört vilket man kan se på alla överfall på konvojerna. Spännande fortsättning där runt Izum att följa.
Kniptången på kniptången.
Min gissning är att du lär få se hur ryssarna drar sig tillbaka från Kharkov-regionen, precis som man gjorde från Kiev. Syftet är antagligen att försöka ringa in kvarvarande ukrainsk trupp i Donbass, där det ju talades först om en rysk offensiv och sedan en eventuell ukrainsk. Vi får se. Ryssarna behöver egentligen bara vänta — det är lättare att försvara än att attackera, osv.
Tycker fö. att Kherson är ett frågetecken alltjämt. Det rasade ju strider där nere för inte så länge sedan, men i nuläget lägger jag mina pengar på att Ryssland lyckas hålla ställningarna i hela landremsan norr om Krim, från Kherson över Melitopol till Donetsk. Jag tippar på strider i det här Zapori-någonting och Dnipro när ryssar och ukrainare möts där Dniepr gör en sväng.