2022-04-18, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nu börjar gammelmedias damage control kicka in så smått:

SVT:s rubriker om upploppen kl halv fyra på måndagen:

Känns det välbekant?
[1] När muslimer kravallar är det synd om muslimer.
[2] Ungdomarna i Orten är fina och snälla.
[3] De som kravallar är inga "riktiga" muslimer.

Och så naturligtvis, snabbt fokus på allt annat än just islam och massimmigration. Denna gång är det polisens fel, typ. Det gäller att få alla medier och politiker att tala om polisen, inte immigranterna och deras våldsreligion.
Vet du vilken religion de som kravallerade har?
Citera
2022-04-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggen2
Nån som vet vilka som ska ha hetsat de förvirrade muselmanerna att attackera polisen från utländska siter, såsom sades i presskonferensen kl 11?

Finns påhitt av polisen.
Citera
2022-04-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Jag hatar pedofiler och har all förståelse för att Paludan är hatad i dessa område. Har man unga söner eller yngre bröder känns det inte så kul att Paludan ska komma till ens område.

Paludan-pervot är totalt ointressant i sammanhanget i grund och botten, men hans trams visar på ett extremt problem. Och muslimer har dessutom som bekant inget problem med pedofiler i vilket fall som helst. Deras store profet var klart mer pedofil än Paludan enligt Koranen.
Citera
2022-04-18, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Eveo hemtjänst verkar extremt servicevänliga gentemot den arabisktalande marknaden.

Attendo i Uppsala har haft en enhet som är inriktad på språk och kultur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Var har jag skrivit det? Du kan inte citera mig på den punkten eftersom jag aldrig hävdat det.

Vad har hävdar är att det kostar oss en förmögenhet för Paludan att bevisa något vi alla redan vet, nämligen att våldsamma individer är våldsamma individer.
Vi har redan sett upplopp tidigare, behöver vi då fler upplopp för att fatta vad dessa idioter är kapabla till?
Om svaret är nej, förklara då vad nyttan med Paludans provokation är, är du snäll.
Förklara varför du tycker det är okej att vi skattebetalare ska stå för denna miljon-nota, när Paludan själv kan ges möjlighet att ta den, om han nu vill nyttja sin rätt till yttrandefrihet.

Som alla andra har de sitt liv här.
Ja, Kato, du är en stor jävla clown om du på allvar tycker att det är onödigt att vi använder våra grundlagar för att skydda våra grundläggande medborgerliga rättigheter i Sverige, nämligen rätten att vara anstötlig och kränkande. Jag vet att du inte fattar värdet i yttrandefrihet, och handen på hjärtat är det väl meningslöst att man förklarar det för dig eftersom jag inte är journalist och det enda du gör är att blint följa vad journalister säger och tycker, men låt mig åtminstone försöka förklara varför:

Yttrandefriheten och rätten att vara kränkande finns till just för att det är sådana rättigheter som leder ett samhälle framåt. Hade vi inte skyddat människors rätt att uttrycka skamliga och förkastliga åsikter hade vi aldrig haft den vetenskap du tidigare hyllade så extremt (vilket under den tidigmoderna tiden blev utsatta för enorma övergrepp av religiösa idioter som tyckte att det var ett hot mot deras världsbild). Vi hade inte heller haft olika medborgerliga rättigheter eftersom det i början var absurda och kontroversiella tankar då man ansåg att invånare i ett land i första hand var undersåtar och inte medborgare. Vi hade inte heller haft exempelvis hårdrock eller videovåld på grund av moralpaniken på 80-talet där folk som du ondgjorde sig över den livsfarliga yttrandefriheten (kolla Studio S med Göran Elwin så fattar du vad jag menar). Utan yttrandefrihet stannar ett samhälle upp och utvecklas inte. Att försvara våra medborgerliga rättigheter är ett av statens viktigaste och grundläggande uppdrag, så jag överlåter gärna mina skattepengar åt att skydda dessa rättigheter. Även om det går åt till att skydda människor jag tycker är idioter. Jag tycker att du är en idiot med idiotiska åsikter, men jag skulle helt ärligt kunna döda och dö för att skydda din rätt att vara just en idiot. Detsamma gäller rätten att håna sånt jag tycker är heligt. Jag skulle kunna skänka bort alla mina pengar för att skydda en gnagares rätt att håna Djurgården. Jag skulle också kunna avlivas för att muslimer ska ha rätt att håna kristendomen och Jesus hur mycket de vill (även om det inte är en speciellt stor sannolikhet att de gör det med tanke på att Jesus är helig inom Islam, men ändå). Vet du varför? För jag tror nämligen att om någon har en idiotisk åsikt eller gör ett idiotiskt uttalande finns det fredliga vägar att vinna över en sån person, via argument. Om man på allvar väljer att vika ner sina rättigheter för att det skapar oreda är man rakt igenom en clown, och därför är du rakt igenom en clown. Men återigen, jag är beredd att dö och döda för din rätt att vara en clown!

Sen tycker jag att Rasmus Paludan är en vidrig idiot som bara vill provocera, men jag tycker att han ska ha all rätt att göra det och att han ska skyddas!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Dalai Lama tycker till och med att Europa är till för européer och att alla flyktingar ska återvända när de kan.
Förstår inte varför alla kan se det.
Som du skriver hatar de ändå Sverige.
Alla ukrainska flyktingar vill inget hellre än att återvända till sitt land.
De vill ha allt gott Sverige erbjuder utan att behöva ge något tillbaka. Inte ens uppföra sig normalt

Det finns ju en anledning att nu kommer det mest kvinnor och barn från Ukraina, dvs de är riktiga flyktingar vilka flyr ett krig, som du skriver de kommer inte att stanna en dag längre än nödvändigt i Sverige.

Analfabeterna från Mellanöstern kom enbart män mellan 15-30, sedan kom anhöriga till viss mån i våg två, men dessa inavlade muslimer flydde inget krig, de köpte sej ofta en plats i Sverige och vår välfärd. För att sedan så fort de blivit medborgare i Sverige åka på semester till landet det flytt för livet ifrån!
Fullständigt patetiskt att våra politiker inte fattar att normalt funtade Svenskar ser igenom bluffen, våra politiker borde bli dömda till fängelse för landsförräderi.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-18 kl. 15:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Varför skulle jag slösa min tid på att titta på någon antivit dynga med 5000 visningar och 60 gillningar samt inaktiverade kommentarer? Vilket skämt.

Det enda han kommer fram till att man temporärt demografiskt kan dopa systemet genom arbetsför arbetskraftsinvandring. Inga spekulationer om vad som händer när 2a gen invandrare blir bittra och misslyckade. Ska man ha den typ av system han förespråkar så måste vi avveckla välfärdssamhället.

Invandringen av den typ vi har kommer aldrig leda till något gott.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Jag hatar pedofiler och har all förståelse för att Paludan är hatad i dessa område. Har man unga söner eller yngre bröder känns det inte så kul att Paludan ska komma till ens område.
Jag har aldrig uppfattat att muslimer har problem med pedofiler. Muhammed var ju pedofil.
Citera
Medlem
Det planeras attacker mot moskéer och muslimer av högerextrema.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
varenda arbetsgivare i sverige nu kommer passa sig för en intervju med detta pack...räcker dom är lite mörka runt ögonen så stängs dörren.

Ånej, du har nog inte en aning om hur många företag är för mångkultur in absurdum, oavsett vad.

Utöver det gäller naturligtvis fördelen att denna kolsäck kostar ytterst lite för företaget, då statligt lönebidrag utgår.

Som tur är, detta har ÄNNU inte nått ofantliga, icke stoppbara nivåer.
Citera
2022-04-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggen2
Nån som vet vilka som ska ha hetsat de förvirrade muselmanerna att attackera polisen från utländska siter, såsom sades i presskonferensen kl 11?
Vet inte, bryr mig inte. Listan kan göras lång men det enda vi vet är att det finns en grupp åtminstone så stor och mäktig att den svenska polisen inte rår på den som gladeligen hörsammar sådana uppmaningar. Bättre att bekämpa den istället för någon oåtkomlig niding som gömmer sig bakom främmande makt.
Citera
2022-04-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMoontana
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28xykG/rasmus-paludan-planerar-nya-sammankomster-i-linkoping-och-norrkoping

Om han fortsätter med koranbräning kommer det ju bara bli värre, varför ger de honom tillstånd??. Om de inte vill ha upplopp Vf ger de honom tillstånd
Är det din seriösa uppfattning, eller driver du med oss? Hur klarar du dig i andra situationer där en vuxens hjärna förutsätts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in