2022-04-18, 11:53
Medlem
En härlig säsong, detta. Mitten av april och det är fortfarande strid om titeln, CL-platserna och i botten av tabellen

Flera bra matcher i veckan som har potential att kunna bli avgörande för de inblandade lagen.

Upp till bevis nu för Arsenal, som har Chelsea borta på onsdag och Man United hemma på lördag. 3 raka förluster inför denna vecka och ska de ta fjärdeplatsen blir det nog minst 4 pinnar som gäller i dessa matcher.
Senast redigerad av radiopanna 2022-04-18 kl. 11:57.
Citera
2022-04-18, 13:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Absolut tycker jag att tränare ska få mer tid, nu är väll klopp den som suttit längst på sin post i ligan sedan Dyche fick sparken?

Svårt att jämföra klopps första säsonger med Tuchels då deras lag är helt olika, se bara vad de fick ärva för lag.

Klopps första XI hade Mignolet, clyne, skrtel, sakho, moreno, Lucas, can, lallana, coutinho, Milner och Origi. Jämfört med Tuchels första XI vilket var Mendy, azpi, rudiger, Thiago silva, Chilwell, Kovacic, Jorginho, Ziyech, Havertz, Hudson Odoi och Giroud.
Tuchel hade alltså nästan bordet dukat för sig.

Så bygget de behövt göra skiljer sig lite, men visst, ny ribba har lagts men har också gjort det av de 2 absolut bästa som även fått total makt över hur det ska skötas. Tuchel känns völl mer som en bra cuptränare likt Emery, då båda är bra taktiskt men kanske inte har samma färdighet i att bygga ett lag i längden? Därav bra i cuper och sämre i seriesystem.

Jag måste iaf säga att jag inte köper hypen kring Chelsea och Tuchel, har sagt det även då hypen var som värst och då fick man sig lite skit pga det.
Om inte du visste det, så tog Tuchel mer poäng och fler vinster över en säsong i Bundesliga med Dortmund 15/16 än vad Klopp gjorde under hans titelvinnande säsong med samma klubb i 10/11.
Citera
2022-04-18, 13:39
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
En härlig säsong, detta. Mitten av april och det är fortfarande strid om titeln, CL-platserna och i botten av tabellen

Flera bra matcher i veckan som har potential att kunna bli avgörande för de inblandade lagen.

Upp till bevis nu för Arsenal, som har Chelsea borta på onsdag och Man United hemma på lördag. 3 raka förluster inför denna vecka och ska de ta fjärdeplatsen blir det nog minst 4 pinnar som gäller i dessa matcher.

Grym vecka. Eller vad sägs om:

Napoli-Roma
Juve-Fiorentina
Inter-Milan
Liverpool-Man U
Chelsea-Arsenal
Arsenal-Man U
Bayern-Dortmund
Inter-Roma
Chelsea-West Ham
Liverpool-Everton

Allting under blott en vecka!!!

Har det någonsin varit bättre?
Senast redigerad av -GG 2022-04-18 kl. 13:43.
Citera
2022-04-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om inte du visste det, så tog Tuchel mer poäng och fler vinster över en säsong i Bundesliga med Dortmund 15/16 än vad Klopp gjorde under hans titelvinnande säsong med samma klubb i 10/11.
Det blir väldigt skevt när du ena veckan skjuter ner all statistik som andra postar och kallar statistik irrelevant och sedan kommer med inlägg som det jag citerar. Med ovanstående logik borde således Invincibles inte rankas som det bästa laget någonsin eftersom deras poängskörd, antal vinster och målskillnad överträffats flera gånger om.

Väldigt märkligt också att du inte nämner Dortmund 11/12, som poängmässigt överträffade både deras föregående säsong och Tuchel 15/16 både vad gäller vinster, poäng och målskillnad. De vann dessutom titeln, vilket är det som räknas. Tuchel har varken vunnit Bundesliga eller Premier League.
Ärligt talat, Tuchel är en sjukt bra tränare men att komma med det argumentet för att ”bevisa” att han är bättre än Klopp är rätt klent. Man kan diskutera den taktiska biten men tittar man på vad dessa båda herrar vunnit så väger Klopps meriter mycket tyngre. Tuchel har vunnit CL med Chelsea, vilket var makalöst bra gjort men sen då? Ligue 1 med ett överlägset PSG, knappast imponerande.
Citera
2022-04-18, 14:50
Medlem
Citat:
Du kan väl ta och visa dina pokaler och titlar från korpen som du skröt om att ha tränat i åratal, vore jävligt kul!
När Gunners 130% CL plats går åt skogen så börjar du skylla på Arteta och kalla Klopp för dålig osv. Finns fan ta med inget större stolpskott än du!
Citera
2022-04-18, 15:04
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Frank City legend Lampard la upp allt på bordet åt Tuchel med CL. Chelsea hade vunnit finalen med Frank bakom sig.
Citera
2022-04-18, 15:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Det blir väldigt skevt när du ena veckan skjuter ner all statistik som andra postar och kallar statistik irrelevant och sedan kommer med inlägg som det jag citerar. Med ovanstående logik borde således Invincibles inte rankas som det bästa laget någonsin eftersom deras poängskörd, antal vinster och målskillnad överträffats flera gånger om.

Väldigt märkligt också att du inte nämner Dortmund 11/12, som poängmässigt överträffade både deras föregående säsong och Tuchel 15/16 både vad gäller vinster, poäng och målskillnad. De vann dessutom titeln, vilket är det som räknas. Tuchel har varken vunnit Bundesliga eller Premier League.
Ärligt talat, Tuchel är en sjukt bra tränare men att komma med det argumentet för att ”bevisa” att han är bättre än Klopp är rätt klent. Man kan diskutera den taktiska biten men tittar man på vad dessa båda herrar vunnit så väger Klopps meriter mycket tyngre. Tuchel har vunnit CL med Chelsea, vilket var makalöst bra gjort men sen då? Ligue 1 med ett överlägset PSG, knappast imponerande.
Poänget var snarare att Tuchel hade vunnit titeln med Dortmund i 15/16 om han inte konkurrerade mot Pep’s Bayern.

Och var/när har jag avvisat faktabeserad statistik? Huh?
Citera
2022-04-18, 15:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Du kan väl ta och visa dina pokaler och titlar från korpen som du skröt om att ha tränat i åratal, vore jävligt kul!
När Gunners 130% CL plats går åt skogen så börjar du skylla på Arteta och kalla Klopp för dålig osv. Finns fan ta med inget större stolpskott än du!
Du snackar om att Liverpool ska vinna ”The Quadruple” denna säsong😅 samt att Liverpool kommer att vinna ligan.

Vi får väl se vem av oss det är som har den goaste skratten om en dryg mnd
Citera
2022-04-18, 15:33
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Poänget var snarare att Tuchel hade vunnit titeln med Dortmund i 15/16 om han inte konkurrerade mot Pep’s Bayern.

Och var/när har jag avvisat faktabeserad statistik? Huh?

Nej din poäng var att tuchel gjorde det bättre än Klopp i dortmund, men då tog du och jämförde Tuchels bästa säsong mot Klopps icke bästa. Därav gör du som du alltid gör, tar fram statistik men bara vinklat så det ska passa dig.

Så du menar att i en "2manna liga" där bara 2 lag prenumererar på titlar så hade tuchel vunnit om man tar bort anledningen varför den andra klubben var bättre? No shit. Nu är du tillbaka teoretiskt igen, då går det ju inte att diskutera? Om int Pep hade varit i England så hade klopp haft minst 2 mer titlar, men nu är han ju här?

Tänk ronaldos ballondor om inte messi fanns
Citat:
Du snackar om att Liverpool ska vinna ”The Quadruple” denna säsong😅

Hela England pratar om det. Kollar mkt på Sky och nu börjar tom reportrarna ställa sådana frågor till spelarna. Dock är det sjukt långt kvar och jag själv tror inte det kommer ske, men att man börjar prata om det är ju knappast ögonhöjande.
Senast redigerad av Imbaz 2022-04-18 kl. 15:37.
Citera
2022-04-18, 15:54
Medlem
Citat:
Du snackar om att Liverpool ska vinna ”The Quadruple” denna säsong😅 samt att Liverpool kommer att vinna ligan.

Vi får väl se vem av oss det är som har den goaste skratten om en dryg mnd
Jag tror vi vinner ligan absolut men allt kan hända, dock är jag stensäker på att United tar CL platsen över er om inte Spurs gör det, trots att dom varit urusla hela säsongen och åker på däng mot oss imorgon
Citera
2022-04-18, 15:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej din poäng var att tuchel gjorde det bättre än Klopp i dortmund, men då tog du och jämförde Tuchels bästa säsong mot Klopps icke bästa. Därav gör du som du alltid gör, tar fram statistik men bara vinklat så det ska passa dig.

Så du menar att i en "2manna liga" där bara 2 lag prenumererar på titlar så hade tuchel vunnit om man tar bort anledningen varför den andra klubben var bättre? No shit. Nu är du tillbaka teoretiskt igen, då går det ju inte att diskutera? Om int Pep hade varit i England så hade klopp haft minst 2 mer titlar, men nu är han ju här?

Tänk ronaldos ballondor om inte messi fanns

Hela England pratar om det. Kollar mkt på Sky och nu börjar tom reportrarna ställa sådana frågor till spelarna. Dock är det sjukt långt kvar och jag själv tror inte det kommer ske, men att man börjar prata om det är ju knappast ögonhöjande.
1. Nej, det är det inte alls. Jag tog simpelt och poängterade det faktum att Tuchel tog fler vinster och mer poäng med Dortmund i 15/16 än vad Klopp klarade av i en hans titelvinnande säsonger med BvB. Sen så var Klopp Dortmund’s tränare i en 6-7 säsonger, medans Tuchel var där i 2 säsonger. Och alla med lite koll på fotboll vet att inget annat tyskt lag kunde matcha Bayern mellan 13-16.

2. Nej, det görs det inte. Lol. De flesta är överrens om att Liverpool inte har ngn chans på att vinna samtliga av de fyra titlarna, förutom Liverpool-kåren. Till och med Klopp gick nyligen ut och sa att snacket om att Liverpool ska ta hem fyra titlar denna säsong är ”just ridiculous”.
Citera
2022-04-18, 15:58
Medlem
justinsane420s avatar
Det är så jäkla mycket "om och men" från en viss användare här inne så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Tänk om inte det laget hade dessa spelare, då hade de aldrig vunnit. Tänk om inte han tränade det laget i den ligan just det året då hade någon annan vunnit.

Undrar om det finns någon medicin i världen som kan hjälpa detta stolpskott?

Efter en helg där inget lag verkar vilja veta av fjärdeplatsen så ser det nu spännande ut på alla fronter i ligan. Sjukt kul!

en sak till...känns som en viss användare har börjat småpudla lite om vilket lag som faktiskt kniper fjärdeplatsen... så roligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in