2022-04-18, 14:48
Medlem
Jordgubbes avatar
Kan nån länka till var uppmaningen fanns som förelåg de koordinerade upploppen, som ju knappast uppstod spontana (men i flera fall uppstod mot polisen där inte ens koranbrännaren befunnit sig).
Citera
Medlem
"Det hela kallas för ”ett misslyckande” och polisen har också kritiserats. Men rikspolischef Anders Thornberg menar att han gjort ”sitt yttersta”.

– Det gör fruktansvärt ont för mig att se mina kollegor behöva utstå det här. Vi är för få. Vi håller på att växa, men vi har inte vuxit i takt med problemen i samhället. Vi har systematiskt informerat regering och riksdag att vi måste ta oss an dessa gäng. Det finns alldeles för många och unga i samhället som vill bli kriminella. Vi måste sätta stopp för detta.

Aftonbladet nådde justitieminister Morgan Johansson när kaoset pågick i Linköping och Norrköping under söndagen.

– Polisen har mer resurser än någonsin tidigare. I utvärderingen måste man återkomma till frågorna: Drog vi fram tillräckligt med resurser till platserna, visste man vad man skulle möta. Det kan vi inte sitta och spekulera i nu utan klara ut i efterhand, sa han då."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v57bnX/efter-upploppen-presstraff-med-rikspolischefen
Citera
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag säger som polisen: det har ju varit oroligheter UTAN att Paludan ens var där. Huvudsaken tycks ha varit att få stena - och kanske döda? - poliser.

Dessa människor är inte "tvingade" att bo där de bor. De har kommit hit till Sverige för att fly under deras hemländernas regim och svenskarna och Sverige har öppnat sin famn - för att sen bli pissade på av dem.

Passar inte demokratin för dem så är det ingen som håller dem kvar här.

Är du vänster eller har du glömt planen?

Vi skickar företag till deras länder. De mutar eller ger vapen till den som tillåter dem att ta alla naturresurser.
Se till så det skapas kaos i deras länder och många flyr.
Vi tar emot och "hjälper" dem.
Av tacksamhet gör de våra skitjobb medan vi pissar på dem.
När deras länder är plundrade skickar vi tillbaka dem.

Vi får alla deras naturresurser och slavar. Win-win!
Citera
Medlem
Mr1931s avatar
Nästa gång polisen stannar mig eller valfri tidigare ostraffad, skattebetalande genetisk svensk för hastighetsöverträdelse ska jag fan i mig också skrika Allahu akbahr och kasta en molotovcocktail rakt in i polisbilen medans jag tydligt förklarar att polisen är en horunge. Sen går jag lugnt därifrån.

Varför?

För att det tydligen är helt okej, det har polisens agerande senaste dagarna klart visat. Eller gör svensk polis skillnad på folk utifrån etnicitet? Har de direktiv att vara tuffare mot skötsamma svenskar? Vem fan vill ens vara polis idag? Pinsamma låtsaspoliser.

Kaosblattarna måste ut ur Sverige och de måste ta klanen med sig, inget annat kan vända Sverige från säker död under sharialagar och kusinknullande analfabeter.
Citera
2022-04-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
varenda arbetsgivare i sverige nu kommer passa sig för en intervju med detta pack...räcker dom är lite mörka runt ögonen så stängs dörren.
Dom vill allt "anställa" dom genom Arbetsförmedlingen instegsjobb som det heter.
Citera
2022-04-18, 14:50
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Finns fortfarande ingen lag emot det. Så vill du förhindra liknande saker i framtiden så får du ge religioner en större betydelse och inflytande över samhället.
Det var inte det vi diskuterade.
Citera
2022-04-18, 14:51
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Man lät "häxor" drunkna eller brinna på bål i Sverige en gång i tiden, i liten skala men ändå.

Muslimer kan också ändra på sig, huvudproblemet är människor som du som förhindrar framsteg och behandlar djupt kriminellt slödder som barn med förståelse istället för som terrorister och handlar därefter. Decennier av flum har resulterat i det här och då kan man innte bara fortsätta på samma bevisade felaktiga väg när ens kemilabb sprängs i bitar gång på gång.
Pissa på en person och du kommer få en käftsmäll. Enligt ditt resonemang så är det beviset på att man är terrorist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Dom vill allt "anställa" dom genom Arbetsförmedlingen instegsjobb som det heter.
nääää...funkar dåligt jag vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Glöm det, överklass "proletärerna" i AFA och övrig fjollig våldsvänster vågar sig inte ens in dessa områden, musslorna hatar trots allt kommunister.
De var med till en början och syntes i ett par tidiga livestreams jag tittade på igår. Från eftermiddagen och framåt såg jag inte en enda. Jag utesluter inte att mobben själva städade undan dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Precis , mina takter .... haha .. knarket försvinner.

Knarket kommer aldrig försvinna. Den narkotikapolitik som idag förs där man jagar brukare är kontraproduktiv. Se och lär av andra länder såsom våran granne norge. Erbjud vettig vård för missbrukaren och sjukt hårda straff för säljarna.

Måste få bort denna stora inkomstkälla. Men första steget är en avkriminalisering av eget bruk för att jaga dom stora fiskarna istället.

Leif gw hade ett inslag från SKL där majoriteten av pisseprov är samma personer, så lagen är tandlös.
Citera
2022-04-18, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Att Paludan ej var där berodde på att han ej vågade när det blev upplopp. Polisen stärkte upp i dessa områden för att de trodde han skulle komma.

Slutar polisen gå Paludans ärenden så kommer det lugna ner sig.
Det finns inga ursäkter som håller. Den enkla sanningen är att det ska vara lugnt oavsett vem som besöker ett område eller om polisen är där eller ej.
Citera
2022-04-18, 14:53
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Haha, ja: Häng ut

En viktig poäng här är att förhållandevis välintegrerade muslimer visar hur inkompatibla* de i själva verket är i.o.m. att de sluter upp bakom kravallerna. Och det sker inte av en slump, det är orkestrerat från högsta ort samt ligger helt i linje med århundraden av from strävan

*med sekulär demokrati

Exakt! Fjortisar och kriminella wannabees är en sak men jobbar man inom hemtjänsten så är man myndig och faktiskt lyckat på papperet integrera sig. Men tydligen är man inte så integrerad att man kan motstå att köra ner till kravallområdet med tjänstebilen och när man antagligen är i tjänst och delta i kaozandet. Det finns av oss okänd mängd människor som direkt är beredd att ta till oresonligt våld även om de är vuxna, har jobb osv. och det är kanske det mest skrämmande av allt. Hörde också i ekot om någon aktiv inom en kommunalt finansierat integrations och antivåldsprojekt i Örebro som deltog i stenkastningen. Det är höjden av falskhet och trojansk häst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in