2022-04-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det är inget som är utmärkande för ryska propagandaorganen. Andra sidan propagerar lika mycket för sin agenda.

Det är faktiskt utmärkande för rysk propganda, även om de kör samma race inrikespolitiskt.
Avsaknaden av oberoende media är orsaken. nordkorea kör samma race.

Citat:
Vill tillägga att jag syftar på USA då. Det är synd om ditt folk, men jag tycker att dom blir utnyttjade av USA.
Det är ett bra exempel på concern trolling, ingen rysk paradgren precis, men rätt vanligt när man ska försvara ryssarnas bestialiska angreppskrig.
Citera
2022-04-18, 12:34
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Sohär långt har det ju inte kommit någon info som pekar på att det är något mer komplext än det verkar, dvs ryssar som beter sig som ryssar i krig.
Jag tror resten av världen är överraskade över att ryssarna våldtar och mördar kvinnor och barn. Att de bombar civila bostadsområden och skjuter civila i huvudet, efter att de först torterat dem och bundit dem till händer och fötter.
Citera
2022-04-18, 12:36
Medlem
Citat:
Fast nu var det en statskupp där man avsatte presidenten. Sedan är den en pinsam jämförelse med Magdalenas fall.Hur lyckas du dra den parallelen?

Hur förklarar du då att USA får vara med överallt?

Det där kan diskuteras. Presidenten drev en mycket mer ryssvänlig politik än han gick till val på. Om presidenten vill gå i union med Ryssland och folket inte vill är det inte konstigt att han blir avsatt.
Citera
2022-04-18, 12:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Frågan är om det är ryssar som gjort det? Kan tänka mig att en del ukrainska nassar gärna avrättar sådana de vill bli av med eller binder händeräna på redan döda..

Jaså du, det kan du tänka dig? Jag kan tänka mig massor av saker, men det blir inga argument för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Oj, där halkade vi in på relativism. Ytterligare en rysk paradgren.
Men du förnekar att det är så?

USA och Ukraina är 100% ärliga?
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Vi kommer höra om fler och fler sådant här agerande av ukrainska styrkor, specifikt där ukrainas waffen-styrkor medverkat.

"Mariupol residents: Patrick Lancaster interviews families in a bomb shelter".
https://t.me/boris_rozhin/43239

🔥"Ukrainian army blocked the city and shelled civilians after having agreed with an injured evacuation and didn't allow doctors to evacuate the hospital
🔥and hide behind the injured patients. They stole all the ambulances.
🔥Man lost his wife and mother during a bombing from the Ukrainian army. His daughter is injured
🔥Young girl and her father survived a bombing from Azov Battalion".

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det där är inte kryssaren Moskva.
Vilken av slavaklass kryssare är det då? Det fanns ju 3 från början. Du menar att man skjutit sönder ännu en?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Framgår det också av satellitbilderna? Att dom var bundna?

Av vittnesmål och fotografier.
Citera
2022-04-18, 12:38
Bannlyst
Has Mariupol fallen?
Citera
2022-04-18, 12:39
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Men du förnekar att det är så?

USA och Ukraina är 100% ärliga?
Jag tycker det är oroväckande att du beter dig som en rysk propagandist. Jag säger absolut inte att du är det - det finns säkert svenskar som också rabblar Kremls propaganda.
Citera
2022-04-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror resten av världen är överraskade över att ryssarna våldtar och mördar kvinnor och barn. Att de bombar civila bostadsområden och skjuter civila i huvudet, efter att de först torterat dem och bundit dem till händer och fötter.

Svaga historiekunskaper gällande östeuropa förmodligen, men det är klart, sovjet och ryssland är ju inte samma sak, så man kunde ju inte utgå ifrån att de skulle vara lika grymma, fast i avseende av invasionskrig så verkar det faktiskt vara fler likheter än olikheter mellan ryssland och sovjet.
Citera
2022-04-18, 12:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Klart det inte är familjeradhus, men det är heller inte militära mål eller ammunitionsfabriker.

Men nu ser du hur rysk propaganda ser ut. Är huset gult ljuger de att det är grönt.

Jag har kikat på Google maps och jämfört med bild, helt övertygad om att det är bilverkstaden(Carwash, TechService) med däcklager intill Hotell Nton som har träffats.
Citera
2022-04-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det där kan diskuteras. Presidenten drev en mycket mer ryssvänlig politik än han gick till val på. Om presidenten vill gå i union med Ryssland och folket inte vill är det inte konstigt att han blir avsatt.
Fast nu var det ju inte folket som avsatte honom utan en USA stödd/betald skara av huliganer,nazister,rysshatare och högerextrema m.fl..
De som kom efter honom lovafe att bekämpa korruption men lät istället korruptionen öka.
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-04-18 kl. 12:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in