2022-04-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Det finns uppgifter om att det har varit uppvigling på sociala medier, även utanför landet om våld mot svensk polis. Är det ryssarna och putin som man skyller på.

https://www.youtube.com/watch?v=Vg30hUsD0-Q

Denna arabiska youtubekanal ska tydligen uppvigla muslimer att gå till attack mot sverige. Så det är mycket möjligt att polisen pratar om denna.
Citera
2022-04-18, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Senaste jag hörde är att han bor isolerad på en egen ö i skärgården, åker sedan runt med polisskydd och föreläser hur fantastiskt det sverige är som han varit med och skapat under sina 8 år vid makten, för det får han åter miljoner av våra skattepengar, men nu i form av arvode från kommuner och myndigheter. Har jag hört, men kan vara felinformerad...

Att hans hjärta slår är en skam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jag håller med i allt det du skriver. Fast egentligen har de flesta aldrig varit i något krig. Det är en myt som vi svenskar matats med länge. Jag har många kollegor från mellanöstern och de flesta åker hem på semestern. En del har egna hus eller lägenheter där. De åker hem för att få billiga läkarundersökningar tex synundersökningar eller tandläkare som ju är mycket billigare än här. Jag frågade en syrier jag arbetat med hur han upplevde kriget. Han hade aldrig upplevt något krig. Han hade arbetstillstånd i Libanon vid tidpunkten och passade på att flyta med den så kallade flyktingvågen 2015. Det jag vill säga är att långt ifrån alla av de vi tagit emot är några riktiga flyktingar från krig och hungersnöd utan ekonomiska migranter samt folk som inte kunnat anpassa sig i sitt eget land av olika anledningar som kriminalitet, homosexualitet, psykisk sjukdom m.m.

Jag känner till liknande fall. Har också undrat hur kan de åka på semester där det är krig och de har svarat att det aldrig har varit ngn krig på deras hemort. Jag känner bara en iranier som är politisk flygtning och kan aldrig återvända till Iran utan att riskera livet.
Citera
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueballsBosse
Jag tror en stor anledning är att de helt enkelt inte fattar ett skit om hur vårt demokratiska system fungerar, och de vill inte lära sig heller vilket gör projektet omöjligt.

När de ser polisen ställa sig omkring Paludan så tror de att polisen är på hans sida, håller med honom och skyddar honom. De fattar inte att de gör det pga olika lagar som tvingar dem till det.

Sen hjälper det ju inte när hela mediakåren och politikerna lurar dem att hela Sverige är rasistiskt och att de står utanför pga ett rasistiskt strukturellt system som förtrycker dem.

Fast det är inget som tvingar de att ha koranbränningen just där.

Men nu verkar det som att upploppet är orkestrerat från utlandet. Putin?
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Ramadan pågår väl nu så de har även pissat på sin egen högtid kan man säga.

Ramadan är den mest heliga månaden i den muslimska kalendern. Enligt tron var det under denna månad som Koranen uppenbarades för profeten Muhammad för första gången.

Ja tänkt dig att stora gäng med svenskar går ut och kastar sten mot polisen på julafton...
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog23
Fan va trist att se mitt fina Sverige bli våldtagen av extremister, vad kan jag som "normal" svensk göra mer än att rösta SD för att förhindra att dessa djur tar över landet?

Känns hopplöst
Ja.. det känns verkligen hopplöst..svårt att se vad som kan göras.. med tanke på den regim vi har..
Citera
2022-04-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du tror med andra ord inte att någon åklagare ändå kommer att väcka åtal med brottsrubricering "mordförsök". Det tror jag. Finns tillräckligt med filmmaterial för att bevisa att "personen varit likgiltlig inför effekten". Om de varit "medvetna om risken för effekten" bör också kunna bevisas. Sedan är det upp till domstolen att avgöra vilket straff det blir. Förhoppningsvis blir det långt fängelsestraff med påföljande utvisning.

Jo, det tror jag. Men inte för stenkastning från 15 meters håll. Men däremot för personen som körde en bil rakt mot ett kravallstaket där massa poliser stod eller den personen som kastade in en brandbomb i en bemannad stadsbuss. Där har du dina mordförsök!

Du glömmer första steget! Det måste ju finnas en kastad sten som hade kunnat leda till döden - och polischeferna har ju i alla intervjuer och presskonferenser sagt att det inte finns några allvarliga skador rapporterade på poliser (det allvarligaste har varit frakturer).

Dessutom tar du allt i fel ordning! Man börjar ju att pröva om personen varit medveten om risken för effekten, och om han varit det så prövar man om personen varit varit likgiltig inför effekten. Så det funkar ju inte att pröva detta som steg 2 och hoppas att det "bör kunna bevisas". Det är ju jävligt svårt att vara likgiltig inför en effekt som man inte är medveten om...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Ramadan pågår väl nu så de har även pissat på sin egen högtid kan man säga.

Ramadan är den mest heliga månaden i den muslimska kalendern. Enligt tron var det under denna månad som Koranen uppenbarades för profeten Muhammad för första gången.

Har inget med religion att göra. Detta kan mer betraktas som krigsherrar i dom olika områdena dom styr i det hela.

Polisen var måltavlan. Man vill markera att här är ni inte välkomna. Detta är inget nytt och vi har skapat en ny lag pga dessa jävla apor.
Citera
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Antar att ett organiserat medborgargarde är enda hjälpen vi vanliga människor kan lita på i framtiden.
Skrämmande utveckling att Polis ej varken vill eller kan skydda landets medborgare från denna inavel.
Prio 1 för polisen och sittande regering är framför allt att se till att etniska svenskar hålls i schack, de våldsbejakande muslimerna ska särbehandlas och handskas med silkesvantar av rädsla för upptrappning, rasistanklagelser, statskontrollerad media försöker desperat skylla allt på "högerextremisten" Paludan för sin "osmakliga, vidriga men trots allt demokratiska aktion" som ledde till att deras stackars skyddslingar blev upprörda och känner sig tvungna att försöka mörda poliser, bränna bilar, bussar, skolor och plundra butiker, svårt att känna någon sympati för vare sig sittande regering, media eller polis efter detta, NI har trots allt bäddat för det.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Senaste jag hörde är att han bor isolerad på en egen ö i skärgården, åker sedan runt med polisskydd och föreläser hur fantastiskt det sverige är som han varit med och skapat under sina 8 år vid makten, för det får han åter miljoner av våra skattepengar, men nu i form av arvode från kommuner och myndigheter. Har jag hört, men kan vara felinformerad...
Reinfeldt ficknju jobb på en bank men verkar som han slutat verkar som han fick en engångssummacav banken. Undrar varför? Sedan har han jobbat med att stoppa brott i uppsala enligt amerikansk modell
Citera
2022-04-18, 12:06
Medlem
Ja nu säger polisen att det var gäng kriminella som ville åt polisen.
Kan så vara men var är i sådana fall vapnen, och skulle då gängen helt plötsligt samarbeta, skulle inte tro det.
Helt klart är det två olika krig, och undrar hur länge det dröjer innan dom använder vapen och inte stenar.
Citera
2022-04-18, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Dessa personer kommer från svåra förhållanden med bla tortyr klart de behöver stöd i det nya landet.

Vi måste bli bättre på att integrera

Haha, mm säkert!

Läs på om Ptsd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in