2022-04-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag fick känslan under presskonferensen att polisen kommer att bemöta dödliga attacker hårdare. Att det vid fortsatta upplopp kan komma att bli en del verkanseld mot stenkastare. Förhoppningsvis kan det motivera en del föräldrar att hålla ordning på sina jäkla skitungar.

Det är bara att beställa in utländska lärare och beställa vattenkanoner osv. Polisen måste militariseras.
Citera
2022-04-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Fyfan, undrar vad totala kostnaden för oss skattebetalare ligger på.

Tillräckligt för att jag ska ha en stark känsla av att inte vilja fortsätta jobba.

Vad betalar man för? Välfärden som går utför?
Citera
2022-04-18, 11:42
Medlem
Citat:
Jag fick känslan under presskonferensen att polisen kommer att bemöta dödliga attacker hårdare.
Framförallt att det kan bli frågan om grövre brott än det redan grova våldsamt upplopp.

Undrar för övrigt hur många som vet att man inte behöver kasta en enda sten utan att det räcker med att befinna sig i klungan för att kunna åka för just våldsamt upplopp?
Citera
2022-04-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Det var högerextrema och kriminella gäng som deltog i upploppen, inga muslimer.
Men det är lugnt nu, polisen har allt under kontroll om det händer igen.
Svensken kan fortsätta fira påsk och rösta på Sossarna 👮🏽‍♀️👮🏿🐣🐣😂😂✌️✌️

Säger de muslimer kommer det eskalera! Tyvärr vågar de inte använda detta uttryck.

Hoppas på mer kravaller under kvällen. Ökar pressen ytterligare för att regeringen ska avgå.
https://sverigesradio.se/artikel/m-kraver-justitieministerns-avgang-efter-upploppen
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Kommer det bli några fler planerade koranbränningar? Funderar på att dra dit och filma isåfall.
Citera
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Ja, men det lär ju aldrig hända. Kolla bara hur det sett ut dom senaste 20 åren. Eskalerat fort dom senaste 5.

Ja, jag vet att det är ett önsketänkande.
Citera
Medlem
Citat:
Jag fick känslan under presskonferensen att polisen kommer att bemöta attacker med dödligt våld hårdare. Att det vid fortsatta upplopp kan komma att bli en del verkanseld mot stenkastare. Förhoppningsvis kan det motivera en del föräldrar att hålla ordning på sina jäkla skitungar.

Jag tycker att det är dags att måla en bataljon CV90 blåvita och hänga på saftblandare. Sen kan buset kasta sten och Molotovs efter behag. Vanliga minibussar pallar inte sånt här.
Citera
2022-04-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Oja, alla livestreams på TikTok och andra medier så är chatten spammad av Allah ahkbar, ge svinen, jävlas rasister osv.

Många av dessa har flera hundra upp mot tusen tittare.
Tittar på SVTs rapportering nu, alla låtsas som att upploppsmakarna inte alls var väldigt väldigt tydliga med sina motiv, mot vilka deras hat riktades och vilka det var som deltog. En av de som beskrev det längst och mest ingående hade över 3000 tittare när jag var inne. I stort sett ett klassiskt terrormanifest fast live.

Tänk att alla poliser, journalister, kriminologer råkade missa alla dessa.

Godmorgon förresten.
Citera
2022-04-18, 11:44
Medlem
Fan va trist att se mitt fina Sverige bli våldtagen av extremister, vad kan jag som "normal" svensk göra mer än att rösta SD för att förhindra att dessa djur tar över landet?

Känns hopplöst
Citera
2022-04-18, 11:45
Avslutad
Antar att ett organiserat medborgargarde är enda hjälpen vi vanliga människor kan lita på i framtiden.
Skrämmande utveckling att Polis ej varken vill eller kan skydda landets medborgare från denna inavel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaeppsargen
Föräldrarna står ju där själva med sina tofflor och käkar fågelfrön, vad får dig att tro att dom bryr sig mer om sina ungar än geten dom idkar samlag med om nätterna?

Stort problem är att deras egna vuxenvärld skiter i allt vad uppfostran heter.

Föräldrar som sitter hemma hela dagarna, kan inte svenska och har noll koll alt står med.

Blir så jävla förbannad. Jag ger upp på svenskar och deras köra huvudet i sanden attityd.

Vänstern twittrar skit om polisen.
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Eftersom polisen inte verkar ha resurser, så är det väl militär som återstår.

Utvisning även av "svenska" medborgare.
Ändra lagen, så att ett beviljat svenskt medborgarskap kan återkallas.

Igen, vad är polisens stora utmaning? Thornberg sa att pengar inte är problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in