2022-04-18, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ja men så är det förstås. I själva verket fredsvåldtar de ryska fredstrupperna ukrainska kvinnor och barn i sin fredsinvasion. Imponerande hur Zelenskyj lyckas lura västerländska journalister på plats i Ukraina.
Är han verkligen på plats i Ukraina? Trodde den råttan gömde sig i Polen
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Klart ryssland kommer betala, landet kommer att ingå i ryssland och kommer att byggas upp till ett demokratiskt samhälle.
Nu flyr ju de ryska orcherna från Kiev eftersom man fått bita i gräset. De får försöka våldtäktsdemokratisera kvinnor och barn i östra Ukraina istället.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag har sett den bilden tidigare när jag lyssnade på Putins talperson försöka förklara bort dom och han sa att det inte går att verfiera datum från när en satellit tar bilderna (något i den stilen). Sen har jag ingen koll på det ska jag erkänna och kan inte avgöra det.

Men jag har lite funderingar om bilderna:
-Varför dyker dom upp efter att ryssarna har lämnat?
-Har dom fotats medans ryssarna var där så borde bilderna läggas upp redan då.
-Hur vet vi att dom inte var beväpnade?
-Vad gör dom på gatan utspridda sådär om fienden närmar sig?
-Kan dom ha använts som mänskliga sköldar av stridande ukrainare?
-Kan dom ha försökt fly till ryssarna när dom såg dom komma och blivit skjutna av ukrainare?

Satellitbilderna visar ju att kropparna låg där innan ryssarna lämnade. Detta stöds även av vittnesmål av överlevare. Enligt dem var det vanliga civila som mördades. De kan t ex ha lämnat skyddsrum för att hämta vatten.

Jag vet inte hur det funkar med satellitbilder, men gissningsvis tar satelliter bilder konstant och långt ifrån alla studeras omedelbart. Man ska även veta att det finns nåt att leta efter.

Det finns alltså mängder av vittnesmål från Bucha som stöder uppgifterna att det var enheter på rysk sida som genomförde dessa mord
Citera
2022-04-18, 11:26
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Ser de här radhusen ut som fabriker kamrat? Brände du upp din svenska i kravallerna igår?

https://imgur.com/a/4Y5wMCP

Personen som postat bilden hävdade inledningsvis att det var järnvägsstationen. Men nu har det alltså förvandlats till "radhus". Det är inte direkt första gången ni trasslar in er i en väv av illa smorda lögner.
Citera
2022-04-18, 11:27
Medlem
Reimers avatar
Ryssarna försöker avancera uppåt mot Izum för att ringa in de Ukrainska försvararna, lyckas de vilket jag inte tror i och för sig så skulle de låsa upp en stor del av försvaret i en gryta.

Vi får se om det kommer motsvarande försök från Izum från Rysslands sida.

Citat:
Russian army attempting to advance at Liubymivka-Novozlatopil line

https://liveuamap.com/en/2022/17-april-russian-army-attempting-to-advance-at-liubymivkanovozlatopil
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Herregud så tröttsamt. Kom med egen kompletterande fakta istället

Det är du som kommer med påståendena, inte jag. Du presenterar inte ett enda fakta men kräver att jag ska göra det?

Kom med källor eller håll din smörja borta från tråden.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Är han verkligen på plats i Ukraina? Trodde den råttan gömde sig i Polen
Du blandar ihop det med den ryske kackerlackan som sitter och trycker i en bunker, långt från kriget.
Enligt uppgift är han jätterädd för att han ska mördas av sina egna.

https://www.businessinsider.com/ukraine-russia-putin-replaced-staffers-over-fears-poison-him-report-2022-3?amp
Citera
2022-04-18, 11:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Du ska inte börja med personangrepp bara för att någon har bättre information än du, jag hade kunnat länka 1000tals artiklar bilder på att dom är nazister. Men det blir som att argumentera med en flatearth troende. iq befriad somalier? jaha du har själv lite nazistiska tankegångar.
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nazist enligt Putin: varje person som på något sätt uttrycker förståelse för en oberoende ukrainsk statsbildning.

Samt inte delar sopprecept:

Citat:
Kallar ukrainare för nazister: Ni ville inte dela sopprecept
Ryska talespersonens uttalande sprids på sociala medier

https://www.expressen.se/tv/nyheter/kallar-ukrainare-for-nazister-ni-ville-inte-dela-sopprecept/

Man ser att ryssarnas definition på nazism är väldigt bred. Den innefattar i princip alla ukrainare som finns på jordklotet. Så det är klart att den innefattar även Azovbataljonen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du får nog läsa Alexander Dugin och Ivan Ilyin. Där hittar du Putins ideologiska bas. En version av rysk Fascism. Där Putin är huvudet och hjälten som styr kroppen bestående av befolkningen. De sitter för evigt fast i en kropp som de inte kan lämna. Val är bara ett skådespel och ingen egentlig mening.

Ukraina och Ryssland är egentligen samma land och dagens Ukrainare kan utrotas då de inte är riktiga ryssar. Det är Putins ideologi och syn världen.
Jag känner till dom och dom tillhör samma kategori som de galna nationalistiska facisterna i västra Ukraina. Skillnaden är att dom inte är rådgivare till Putin. Sen är det helt omöjligt för Ryssland och Ukriana att skaka av sig sitt förflutna för även om Sovjet var skit så åstakom dessa två länder otroligt mycket industriellt och tekniskt tillsammans. Det ger för många en känsla av stolthet även om ultranationalister i västra Ukriana gör allt för att förvrida eller skriva om historien.

Varför inte ta en titt på Banderasrörelsen eller "A new Eurasian far right rising" som är aktiv i Ukraina idag och har kopplingar ända upp till regeringen. Några namn här Arsen Avakov och Andriy Biletsky bland andra. Zelenskyj är helt i ultranationalisternas händer som numera är beväpnade till tänderna och gör han oönskade kompromisser med ryssarna så dödar dom honom helt enkelt. Ett avtal eller fred blir med andra ord svårt för honom om han inte försöker rensa bort dom närmast makten. Kanske det var ett första drag av honom att lämna nationalisterna i Azovstal till öde. Det blir nog svårt för CIA vill gärna ha kvar dom eftersom dom agerar nyttiga idioter där många är inbäddade i SBU numera.

Ukraina och Ryssland är tillsammans med Vitryssland broderfolk som delar kultur och språk. Putin har inga planer att utrota Ukrainare mer än att slå ut dessa ultranationalister som förgiftar folket med hat.

Jag har ingen som helst detaljkunskap vad Putins ideologi och syn världen är utan får utgå från vad han säger, skriver och gör. Det är lite märkligt att många verkar veta så mycket om vad Putin tänker. Vad man kan se nu grovt är att han tänker ordna fred för folket i Donbas, försökte ordna ett avtal om NATO och slå ner på ultranationalister i Ukraina samt avmilitarisera landet som blivit ett stort hot. Sen är det mycket troligt att Ryssland på ett eller annat vis lägger beslag på delar av östra och södra Ukraina eftersom förhandlingar inte fungerar. Efter detta tycker jag det är tydligt att Ryssland mer eller mindre lämnar väst bakom sig och koncentrerar sig på asien som utvecklas.

Bara en realistisk syn på det hela utan känslor inblandade som är så vanligt för andra i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Personen som postat bilden hävdade inledningsvis att det var järnvägsstationen. Men nu har det alltså förvandlats till "radhus". Det är inte direkt första gången ni trasslar in er i en väv av illa smorda lögner.

Du kanske skulle titta lite bättre kamrat. Vem har sagt att det är järnvägsstationen?

Bild som sägs visa hur en raket träffat nära järnvägen i Lviv. Flera personer uppges ha dött i attacken.
Senast redigerad av Letsdothisnow 2022-04-18 kl. 11:34.
Citera
2022-04-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ta det med en nypa salt

Användaren jag svarade till är bland dom fem största trollen i forumets historia med konstanta lögner i varenda inlägg.

Nypa salt? Så du erkänner med andra ord att folkomröstningarna där ni fick 90% är ren lögn?
Citera
2022-04-18, 11:30
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Men jag har lite funderingar om bilderna:
-Varför dyker dom upp efter att ryssarna har lämnat?
-Har dom fotats medans ryssarna var där så borde bilderna läggas upp redan då.
Bilder kan avslöja ukrainska positioner. Gissar att man inte delar med sig av bilder som kan riskera att röja ukrainskt försvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in