2022-04-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Fosfor hindrar inte IR-strålning, däremot har man annat i rökgranaterna för att dämpa det. Dock finns det olika typer av rök, all är inte IE-dämpande.

Tack men jag skrev väl fosfor mm. Dock jag är ingen "rök" eller stridsvagnsexpert. Men videofilmerna tar upp diskussionen om stridsvagnens vara eller inte vara på ett bra sätt.

Hur som helst verkar inte ryssarna använda rök ofta. Men jag har bara sett 4-5 riktiga stridsvideos. Där ryssarna har agerat allt från uselt till OK. Men jag gissar att Ukrainarna gärna släpper videos där ryssarna agerar bra. Men det verkar inte heller Israelerna ha gjort 2006, om jag är rätt informerad.
Citera
2022-04-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Klart Aftonlandets sk fria media valt sida. Som i alla USAs o Israels krig. Alla jude panderas logner basuneras ut som sanningar. Fattas bara att jude panderan nomineras till fredspriset

Fria medier väljer inte sida, de presenterar nyheter på ett objektivt sätt baserat på fakta. Jag förstår att nyheterna kan se partiska ut när sanningen presenteras istället för rysk propaganda.
Citera
2022-04-18, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Ja, krig är onödigt. RySSen kan åka hem. Har du nu läst Putinas essäer?
Jag har hört hans tal och läst den senare långa artikeln. Jag skrev om det senare tidigare här men där framgår det väl tydligt vad han vill (offentligt). Jag frågade tidigare om länkar till dessa översatta "essäer" men fick inga. Hur som helst är det inget skapande av sovjet han är ute efter utan numera är alla giriga kapitalister som försvarar sina intressen vare sig det är stormakter som Kina, Ryssland eller USA. Sovjet var en ideologisk best och i dagens värld finns ingen plats för det. Vad Putin pysslar med är geopolitik där motståndaren är USA med EU som korkade nickedockor. Det Ukrainska folket är offret och dess land slagfältet Ryssland slåss på och vi göder med vapen.
Citera
2022-04-18, 10:24
Medlem
fitz-humes avatar
Ännu en rysk befälhavare dödad. Ivan Grisjin, överste i Rysslands 49:e luftvärnsrobotbrigad (1:a stridsvagnsarmén).

https://pbs.twimg.com/media/FQnJtdWXEAMOQOB.jpg

Citera
2022-04-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
En liten analys av läget såhär på morgonkvisten:

” Enligt tankesmedjan Institute for the Study of War så verkar de ryska styrkorna i öst främst få förstärkningar i form av dåligt utbildade värnpliktiga, och att där råder bristande moral och brist på materiel.

Enligt tankesmedjan verkar det osannolikt med en offensiv där de kommande dagarna.”

(DN)

Mera Pentagon propaganda.

Vad sager Pentagon om tjetjenska krigare som tvingat in azov nassar att do i jarnverkets latriner, rattor som de ar
Citera
2022-04-18, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Exakt! Medan Sverige har ynka 4-5 rökgranater kan ryska vagnar gör rök från diesel i en evighet
Hmm. Av de sekvenser jag sett hittills så vekar de ryska vagnarna mest 'gå upp i rök'....
Citera
2022-04-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Det finns inga nazister i sverige.
Ja visst är det märkligt att juden zelenski umgås med nazister, han lät en nazist tala inför en chockad grekisk parlament.https://www.friatider.se/har-later-zelenskij-nazist-tala-i-greklands-parlament

Jag fattar varför Putin är fixerad vid nazister. Han behöver sälja hela operationen till ryska folket. Här i väst funkar inte det. Varför?

Därför Ryssland är en större fara för Sverige, Väst och Världen än nazister i Ukraina. Det är alltså bra för väst om Ukrainas nazister och ickenazister gör slut på den ryska krigsmakten*. Även Zelensky var AH och hela Ukrainska befolkningen var nazister så är det Ryssland som är på fel sida av historien.

Ukrainas nazister och ickenazister försöker inte ändra världsordningen. Den som har varit gällande sedan 1648 och ja Kina gillar den väldigt mycket. Därför har man inte erkänt annekteringen av Krim.

Brölet om nazister i Ukraina funkar inte i väst. Det verkar funka delvis i Ryssland. Men detta är ett forum för mest svenskar och västerlänningar. Nazisttugget är ute när det gäller Ukraina. Det är bara redan personer som köper den ryska propagandan som tror på det, inga andra.

*Det är sorgligt att ryska outbildade pojkar måste dö för något de egentligen inte känner till. De har inte hört talas om Ivan Ilyin eller hört Alexender Dugins tugg. Men att deras ledare verkar ha köpt det. Sen att deras material inte fungerar på grund av korrupta Silovikis och Oligarks. Så de dör för en sak som de egentligen inte vet något om. På grund av deras ledares korrupption.
Citera
2022-04-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Som sagt, tomhylsor.

Skulle helst vilja att någon som kan ryska översatte. Kommentarerna i klippet hävdar att de beslagtagit ett lager med dem.

Synd att pansarskotten upplagda med mynningen mot kameran. Eller finns det andra sätt att se om de har varit använda?
Citera
2022-04-18, 10:28
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Det finns inga nazister i sverige.
Ja visst är det märkligt att juden zelenski umgås med nazister, han lät en nazist tala inför en chockad grekisk parlament.https://www.friatider.se/har-later-zelenskij-nazist-tala-i-greklands-parlament

Fria Tider är ute och cyklar. Det har bott greker vid Azovska sjön sedan antikens dagar - och en förnyad tillströmning kom i slutet av 1400-talet efter att Konstantinopel erövrats av muslimerna. Det är också därför som staden Mariupol har ett grekiskt namn: "Mariupol" är grekiska för "Mariestad".

Att Zelenskyj lät en "pontisk grek" (som Svartahavsgrekerna kallas) ur Mariupols territorialförsvar (som fr a sköts av Azovdetachementet) tala handlade om att visa på två saker:

(1): I Ukraina bor greker sedan urminnes tid och dessa vill verkligen inte tillhöra Ryssland. Detta borde patriotiska greker tänka på och därför stödja kampen mot Putin, som vill mörda alla greker.

(2): Azovdetachementet är inte någon nazistisk frikår, som Vova Putin och Henrik Arnstad ständigt, jämt och lögnaktigt påpekar, utan ett hjältemodigt förband som likt de 300 spartanerna i Thermopyle binder upp de asiatiska horderna, för att i förlängningen rädda den västerländska civilisationen.

Detta förstod alla i det grekiska parlamentet utom ultrakommunisterna i det rysktrogna och Natofientliga partiet Syriza (Greklands motsvarighet till Vänsterpartiet). De håller på just nu på med något slags juridiska charader och vill ha en "parlamentarisk undersökning".

Att kryptonassarna på Fria Tider gör gemensam sak med AFA-typerna i Syriza är fan ta mig löjeväckande. Ändå finns det folk som går på detta grova försök till trolleri.
Citera
2022-04-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Fem stycken, alla på civila i sann rysk anda.
.??????
Hade Ryssland velat attackera civila så hade dom nog gjort det..
Citera
2022-04-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag har hört hans tal och läst den senare långa artikeln. Jag skrev om det senare tidigare här men där framgår det väl tydligt vad han vill (offentligt). Jag frågade tidigare om länkar till dessa översatta "essäer" men fick inga. Hur som helst är det inget skapande av sovjet han är ute efter utan numera är alla giriga kapitalister som försvarar sina intressen vare sig det är stormakter som Kina, Ryssland eller USA. Sovjet var en ideologisk best och i dagens värld finns ingen plats för det. Vad Putin pysslar med är geopolitik där motståndaren är USA med EU som korkade nickedockor. Det Ukrainska folket är offret och dess land slagfältet Ryssland slåss på och vi göder med vapen.

Du får nog läsa Alexander Dugin och Ivan Ilyin. Där hittar du Putins ideologiska bas. En version av rysk Fascism. Där Putin är huvudet och hjälten som styr kroppen bestående av befolkningen. De sitter för evigt fast i en kropp som de inte kan lämna. Val är bara ett skådespel och ingen egentlig mening.

Ukraina och Ryssland är egentligen samma land och dagens Ukrainare kan utrotas då de inte är riktiga ryssar. Det är Putins ideologi och syn världen.
Citera
2022-04-18, 10:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
.??????
Hade Ryssland velat attackera civila så hade dom nog gjort det..

Finns ju både vittnesmål och teknisk bevisning som stöder uppgifterna att Ryssland systematiskt mördad civila
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in