2022-04-18, 10:58
Medlem
Det är i somaliers, arabers, muslimers gener att bete sig så här.
Ingen polis dog, men det är bara en tidsfråga.
Senast redigerad av King Devil 2022-04-18 kl. 11:14.
Citera
2022-04-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Vad vi hittills sett är att det finns ett antal mha filmer identifierade individer som bla kastar gatsten direkt mot poliser. De är också anhållna. Nu är det upp till någon åklagare att formulera ett åtal och jag kan inte se varför man inte skulle föjla lagen och åtala för just mordförsök.

OK. Men läste du inte inläggen jag hänvisade till?

Rekvisiten för Försök till mord är att vederbörande skall haft uppsåt (avsiktsuppsåt, insiktsuppsåt eller likgiltighetsuppsåt) att döda SAMT att skadan/effekten av gärningen di facto hade kunnat leda till döden. Jag tror väldigt få som kastar sten från 10-15 meters avstånd har uppsåt att döda OCH jag tror att relativt få stenkast från det avståndet, dessutom mot skyddsbeklädd polis, direkt skulle kunna leda till döden. Så utifrån det vi hittills sett så ser jag det som omöjligt med, åtal och framförallt fällande dom, för Försök till mord.

...Då brukar den oinsatta sikta in sig på likgiltighetsuppsåt ("dom har ju iallafall varit likgiltiga inför att polisen kunde dött....") Då måste man se till hur likgiltighetsuppsåt prövas. Detta prövas då i två steg, där man måste kunna svara JA på båda för att kunna döma någon:
1. Har personen varit medveten om risken för effekten?
(Har personen varit detta går man vidare till nästa steg...)
2. Har personen varit likgiltig inför effekten?

....och jag skulle vilja säga att det skulle rykt redan på punkten 1. För visst är gemene man medveten om att det finns en generell risk att dö om man får en sten i huvudet. Men om kastet sker från ett avstånd av 10-15 meter mot en skyddsbeklädd polis. Då skulle jag säga att både den FAKTISKA RISKEN och MEDVETENHETEN om risken är väldigt liten.
Citera
2022-04-18, 11:00
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Kan vi inte inrätta arbetsläger, eller vad vi nu ska kalla dem?
Vill du vara förortshjälte och kravalla lite? 5 år i stenbrottet kommer ge dig andra tankar nästa gång du ska kasta gatsten mot Samhället

Jag brukar leka med tanken på att vi borde återinföra "fredlöshet" som straff när jag blir extra bitter över all kriminalitet vi sett senaste åren.
Citera
2022-04-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Absolut exakt så är det, ALLA är emot det svenska samhället och vill att det ska försvinna, och det är på god väg så se till att ha din flyktplan redo .

Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det är tyvärr inte endast ett pojkstreck. Poliserna vittnar om organisation och äldre som deltar eller understöder på olika sätt. De spottar på det svenska samhället helt klart ja.

Annars kan man även ställa den relevanta frågan som du nyss ställde, vart är vuxenvärlden? Var är alla föräldrar?

Det förvånar mig inte alls. Jag har varit tämligen övertygad om att dom är påhejade.

Menar om man använder dom som kurirer för knark så. Ajabaja straffet är nog hårt att svälja!

"Barn ska ha utnyttjats som knarkkurirer – transporterade två kilo amfetamin"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/knark
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Pressträff här nu.

https://www.svtplay.se/video/34981139/nyheter-direkt/rikspolischefen-om-upploppen?id=e6YVVXn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Och han brände inte ens någon koran va?
Norrköping/Linköping igår åkta han aldrig ens till
I Örebro började de väl också kravalla innan han ens kom dit, eller åtminstone innan han gjorde något?

De letar bråk. Det är deras livslust och signum!
Citera
2022-04-18, 11:02
Medlem
Tuors avatar
En sak är säker:

Vi behöver inte direkt anstränga oss för att starta ett raskrig

Vi kanske borde börja bränna koranen varje helg?
Citera
2022-04-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det är tyvärr inte endast ett pojkstreck. Poliserna vittnar om organisation och äldre som deltar eller understöder på olika sätt. De spottar på det svenska samhället helt klart ja.

Annars kan man även ställa den relevanta frågan som du nyss ställde, vart är vuxenvärlden? Var är alla föräldrar?

Precis, vart är alla dessa? Varför kommer inte dom ut och visar missnöjet mot det som sker?

Vi ser inget sånt varken nu eller tidigare. Dom bryr sig bara om att bidragen trillar in och al-jazera är på tvn.

"Det tar i snitt 13 år i Sverige innan hälften av de utlandsfödda kan försörja sig själva. När varslen, konkurserna och arbetslösheten nu stiger blir integrationsskulden akut."
https://www.expressen.se/ledare/sverige-behover-en-plan-for-alla-som-inte-kan-forsorja-sig/

VILKA VINSTMASKINER!

Gamla siffror från scb pekar på att ca 40% inte ens slutför sfi. Wtf, borde vara krav för medborgskap...

Skönt att betala skatt... Not!
Citera
2022-04-18, 11:04
Medlem
SvenBergmans avatar
Varför körs inte en arabisk text under presskonferensen? Ingen kommer ju fatta vad han säger!
Citera
2022-04-18, 11:05
Medlem
Problemet är Padulan och personer som honom.
Citera
2022-04-18, 11:05
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Varför körs inte en arabisk text under presskonferensen? Ingen kommer ju fatta vad han säger!

Du tror alla arabisktalande kan läsa?
Citera
2022-04-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tack, denna borde klistras in i trådstarten, kan någon göra en backup innan denna försvinner, vilka jävla kräk dessa är, ta bort Socialbidragen för dessa direkt nu.

Man ser tydligt en medelålders man som filmar.
Detta är självklart inget ungdomsbus.
Det är bred, folklig terrorism. Direktaktion.

Det är lika bra att vi låter vissa områden förfalla.
De som bor där vill ha kaos, slum och misär.
I flera decennier har myndigheter försökt lyfta invandrarna ur träsket. De vägrar samarbeta.

Det som sker i Örebro, är total anarki.
Och liknande saker kommer att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in