2022-04-18, 10:56
Bannlyst
Presskonferens på SVT 1 nu.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
#BREAKING: Anders Thornberg meddelar sin avgång vid 11:00 idag med anledning av polisens misslyckande.

Inget bekräftat men det är vad mina källor inom polisen säger mig. Vi får vänta och se.

Det är Mollgan som ska avgå. Ingen annan.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Presskonferens kl 11-nu tror jag polisen tar i med hårdhanskarna och snabbutvisningar från landet kommer att ske.

Nu behöver du nog nyktra till lite efter helgen
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Både ja och nej. Allmänt finns tillåtelse att elda heliga skrifter och böcker, men det handlar också om syftet och vem som gör det. Nordiska motståndsrörelsen hade såklart aldrig tillåtits elda upp judiska skrifter i offentligheten, de hade åkt dit för hets mot folkgrupp, emedan de precis som Paludan kan hävda att det "bara är en religiös bok". Men det handlar förstås om mer än så. Enligt samma princip kommer inte NMR undan med ett hakkors, medan det kan tillåtas i andra sammanhang för andra individer där det inte finns ett fientligt syfte.

Paludan vill precis som ovan angripa en särskild grupp människor, dvs muslimer, och att han bara gör det i yttrandefrihetens namn är såklart inte sant. Han motiveras av sin redan fientliga inställning till just den gruppen.

Man kan tycka att han ska få bränna koranen hur mycket han vill i "yttrandefrihetens" namn men det är bara onödigt. Det finns inget syfte mer än att uppvigla och öka spänningarna.

Du har all rätt i världen att lobba så vi ändrar grundlagen (tryckfrihetsförordingen - 74).

Men tills den ändringen är på plats har jag rätt att pissa, skita och elda upp bibeln, koranen och Kalle Anka vars jag vill
Citera
Medlem
Citat:
Presskonferens kl 11-nu tror jag polisen tar i med hårdhanskarna och snabbutvisningar från landet kommer att ske.

Ja jo man kan ju drömma , jag hade iallafall firat med en platta starköl och 3 gubbar ladd om detta hände.
Citera
2022-04-18, 10:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Snabbutvisningar? Finns väl inget stöd i lagen för det? Däremot finns det behov av att ändra lagen så att det kan genomföras (så långt som är möjligt enligt internationella överenskommelser)
Citera
2022-04-18, 10:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det är Mollgan som ska avgå. Ingen annan.
Det kommer givetvis aldrig att ske.
Citera
2022-04-18, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Paludan har vid två tillfällen dömts i Danmark för hets mot folkgrupp. Men du kanske inte anser att Danmark är ett demokratiskt land? Hur som helst har Paludan och hans parti noll stöd i Danmark där alla har tröttnat på honom. Sverige är som alltid lite efter Danmark varför Paludan nu söker dig hit.

Du skrev att han INTE gjort det i Danmark och nu att han blivit dömd för dito. Hur ska du ha det? Och han har en stadigt ökande medlemsantal. Varför hävda att du vet något när du helt uppenbart bara hittar på vart efter?
Citera
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:

Önsketänkande, men knappast troligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Och han brände inte ens någon koran va?
Norrköping/Linköping igår åkta han aldrig ens till
I Örebro började de väl också kravalla innan han ens kom dit, eller åtminstone innan han gjorde något?

Han har bränt en Koran - i Malmö.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Att förstöra värden för tiotals miljoner, skada poliser och stigmatisera sin egen grupp för all framtid, enbart pga en förstörd bok, är såklart vansinne.

Hade alla tänkt som muslimerna, hade världen gått under. De vet inte vad proportioner är. De resonerar som tioåringar. Jävligt otäckt är det.

Det tragikomiska är att ingen angriper Paludan lol
Totalt oskyldiga människor ska drabbas istället.
Citera
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Snabbutvisningar? Inte en chans. De som gör detta är dessutom födda här.

Kan vi inte inrätta arbetsläger, eller vad vi nu ska kalla dem?
Vill du vara förortshjälte och kravalla lite? 5 år i stenbrottet kommer ge dig andra tankar nästa gång du ska kasta gatsten mot Samhället
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag har sparat ner den.

Snyggt, tack att du delade med dig klippet.De är många som kan identifieras av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in