2022-04-18, 09:44
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Inget ont utan att det för något gott med sig. Hörde just att man har anhållit ca 25 personer efter kravallerna i Linköping och Norrköping. Filmmaterialet och bevisläget är mycket gott så förhoppningsvis kommer de flesta att dömas till långa straff.
Långa straff? För att ha deltagit i upplopp? I Sverige? Jag antar att du är ironisk så jag slipper dumförklara dig.
Citera
2022-04-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Det kommer de inte att få. Inget kännbart. Exakt noll kommer bli utvisade. Är villig att sätta en väldigt stor summa på detta.

Har du inte hört talats om Morgan's straffskärpningar? Brottsrubriceringen kan i de flesta fall bli mordförsök för de som kastade gatsten mot poliserna.
Citera
2022-04-18, 09:46
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Det kommer de inte att få. Inget kännbart. Exakt noll kommer bli utvisade. Är villig att sätta en väldigt stor summa på detta.

Vi kan inte utvisa då de är svenska medborgare i andra generationen, födda här. Jag skyller på föräldrarna som låter sina avkommor växa upp till att bli knarklangande, skjutande as. Dessutom påhejade av sina släktingar som glatt tar emot gåvor från de kriminella dräggen. Stulna rånbyten, klockor och sminkväskor osv.
Citera
2022-04-18, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Jag hade också tilltro till svenskt rättsväsende innan jag på allvar började följa hur det fungerar i Sverige.

5 % kommer att dömas till någon form av fängelsestraff på max 4 år, resten är under 18 år och får sluten ungdomsvård i ett år och fallande straff i skalan. Socialen kommer att kopplas in för tusonde gången och mammor kommer att grina i media.

Jag hoppas att jag har fel.

Barnen/tonåringarna under 18 år måste omhänderas, agas till lydnad och satta i tvångsarbete under obehagliga villkor, deras föräldrar skalö utvisas till hemlandet och när barnen har avtjänat sina straff bör de utvisas till ett helt annat land. Vi bör också se över ett öga-för-öga straffpålägg där brottslingen under sin tid i finkan blir utsatt för samma sak som han utsatte offret för, fast under varje natt utan förvarning.. Tex, våldtäksmannen cell blir varje natt vid olika tillfällen plötsligt invaderad av andra bögar och de utför nattens obligatoriska våldtäkt i minst 2x den tiden han själv utförde sitt brott. Vid värre brott som tex mord, tycker jag man kan amputera delar av kroppen under strafftiden tills mördaren endast har kvar sin torso och huvud, när den stunden är kommen får hen svälta till döds medans offrets familj får ta över tortering.

Hårt mot hårt, precis som Morgan sa!

Ni kanske tycker jag överdriver, men nej. Detta är ända rätta vägen fram för att få bort brottslingar i samhället!

Med mig som stadsminister hade Sverige blivit bättre!
Citera
2022-04-18, 09:47
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om de har fångats på bild med att kasta sten mot polisen eller liknande kan dessa gubbar se fram mot långa fängelsestraff. Jävla spån. De borde utvisas, förmodligen första generationens invandrare.

Gubbar? Enligt polisen på plats är det mest ungdomar, nedåt 12 år! Och även kvinnor i hucklen, 40-45 år som deltar och kastar sten. Kvinnorna kanske kan fällas, i bästa fall, om man kan identifiera dem. Skulle tro att de flesta yngre är andra generationens invandrare.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det löser absolut noll & inget i det stora hela. Tvärtom. Polisen är hopplöst förlorad, likaså svenska samhället. Att straffa några av dessa ligister kommer kosta oss ytterligare skattepengar till ingen som helst nytta.
Vid ett stort problem måste man hacka upp det i mindre bitar och klara av en liten bit i taget. Man kan inte bara ge upp och konstatera att det här är ett för stort problem att hantera.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vi kan inte utvisa då de är svenska medborgare i andra generationen, födda här. Jag skyller på föräldrarna som låter sina avkommor växa upp till att bli knarklangande, skjutande as. Dessutom påhejade av sina släktingar som glatt tar emot gåvor från de kriminella dräggen. Stulna rånbyten, klockor och sminkväskor osv.

Då straffar man föräldrarna genom att hänga dem och pissa på dem
Citera
Medlem
Citat:
Har du inte hört talats om Morgan's straffskärpningar? Brottsrubriceringen kan i de flesta fall bli mordförsök för de som kastade gatsten mot poliserna.
Jag hoppas detta är ironiskt?
Citera
Medlem
På en Expressenbild och en Aftobladet bild ftån Örebro kan man se en yngre mellanöstern-look-alike mörkklädd man med nörkt hår på runt toppen på skallen men rakat runt om. Borde inte vara alltför svårt att identifiera honom. På en av bilderna står han på taket på en polisminibuss och på den andra bilden står han på marken vid en polisminibuss och håller en trädgren (eller liknande) i handen.
Nu är det så många bilder i omlopp så jag har svårt att hitta bra bildlänkar.
Som sagt borde gå att identifiera mannen.

Edit.
Finns på en av bilderna (bild nr 4) på denna länk https://www.expressen.se/nyheter/polisen-bjorn-om-bilden-pa-blodiga-hjalmen-efter-upploppet-i-orebro/

Och här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a7QqL4/nyheten-om-upploppen-sprids-over-varlden
Senast redigerad av PooSausage 2022-04-18 kl. 09:53.
Citera
2022-04-18, 09:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Gubbar? Enligt polisen på plats är det mest ungdomar, nedåt 12 år! Och även kvinnor i hucklen, 40-45 år som deltar och kastar sten. Kvinnorna kanske kan fällas, i bästa fall, om man kan identifiera dem.
Jag svarade på någon som hade sett ett antal gubbar på filmerna från Örebro.
Citera
2022-04-18, 09:48
Bannlyst
Citat:

Dvärgen Morgan är orsaken till upploppen och måste avsättas.
Citera
2022-04-18, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Jag tror du har fel. Så kraftiga straff tror jag inte kommer att utdömas. Ett antal villkorliga domar, indraget lördagsgodis. Ungefär så.

Tror de kommer ta i med hårdhandskarna och sänka anslagen för Moskébygge med 10%, är nog ungefär det denna regering kommer fram till är hårt nog. Var väl inte deras eget fel, var Allah som sagt åt dem att göra detta….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in