2022-04-18, 09:39
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jo men det kan vi. Vi är trots allt typ norra Europas mest lyckade och framtidsorienterade land. Exporten glöder, noll statsskuld, pengar växer på träden typ. Så nog kan vi hjälpa oss själva. Och infrastrukturen (om du vet vad ordet betyder) är nog den mest moderna och mest utbyggda i världshistorien.

Nja, ca 1100 miljarder får jag fram om jag googlar men jag antar att du har något listigt svar på det och bara vill lura in någon pappskalle i fällan så du kan få glänsa lite.

Och ja, klart att infrastrukturen är i topp, ta bara X-2000 som exempel. Vilket tåg alltså.
Senast redigerad av halaltarzan 2022-04-18 kl. 09:43.
Citera
2022-04-18, 09:40
Medlem
Giviis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xulitan
Nej i sverige har vi knappt straff överhuvudtaget.
Säg det till Jackie Arklöv.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det beror helt på åldern. För de som är 18 år och uppåt kommer fängelse utdömas, återstår att se hur långt. Bevisläget bör vara bra. Även domstolen är människor och dessa upplopp kommer med fog anses som extremt allvarliga. Sen tror jag att många av de här bråkstakarna är under 18. En del var nog till och med under 15 och då är det enbart sociala insatser som är tillåtna.

En spännande detalj var att i Örebro var det förvånansvärt många gråhåriga gubbar som stod längst fram i mobben.
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
I en demokrati behöver du inte tillstånd för att elda en bok. Se bara till att det inte råder eldningsförbud på stället. Hur ser lagarna ut i ditt hemland?

Precis. Tom morgan sa att ska de bo i en demokrati så måste man också acceptera demokrati. Vilket muslimer aldrig någonsin kommer att göra. Det vet exakt alla.
Citera
2022-04-18, 09:41
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givii
Säg det till Jackie Arklöv.

Googla styckmordet i Bollnäs. Låter det som ett vidrigt brott? Ja, väldigt. Men de killarna är ute sedan flera år. Ett normalt samhälle hade aldrig släppt ut dem.
Citera
2022-04-18, 09:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Skadan är redan skedd. Detta är helt meningslöst…
Meningslöst att straffa folk?
De måste bli kostsamt att delta i upplopp. Dels genom att du har en stor risk att bli skadad (straffad på plats), dels genom att du har en stor risk att bli straffad i efterhand.

Inför vattenkanoner, gummikulor och pepparkulor. Vid hot mot polisers liv ska skarp eld alltid oskadliggöra angriparna.
Citera
2022-04-18, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Beror på hur man ser det. Utan kravallerna och filmandet hade man inte kunnat åtala och i förlängningen kanske tom kunna utvisa vissa av "kräken" eller åtminstone ge dem kännbara straff.
Det kommer de inte att få. Inget kännbart. Exakt noll kommer bli utvisade. Är villig att sätta en väldigt stor summa på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggen2
Så vi vräker inte dem eftersom då blir de ännu elakare?!

Nu ingick ju inte det argumentet i punktlistan :-)

Visst man kan ju tycka att vräkning är den bästa medicinen i detta läget. Men det är ju knappast problemfritt; Det är mycket människor det rör sig om, det kan handla om barnfamiljer och alla måste ju ha någonstans att ta vägen. Tror du liksom att socialförvaltningen i stadsdelen Rosengård skulle kunna "lösa" någonting åt hundratals människor som under en natt vräkts. Jag tror bara det hade blivit värre.
Citera
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Jag hade också tilltro till svenskt rättsväsende innan jag på allvar började följa hur det fungerar i Sverige.

5 % kommer att dömas till någon form av fängelsestraff på max 4 år, resten är under 18 år och får sluten ungdomsvård i ett år och fallande straff i skalan. Socialen kommer att kopplas in för tusonde gången och mammor kommer att grina i media.

Jag hoppas att jag har fel.

Jag tror du har fel. Så kraftiga straff tror jag inte kommer att utdömas. Ett antal villkorliga domar, indraget lördagsgodis. Ungefär så.
Citera
2022-04-18, 09:44
Medlem
kevinhoflands avatar
Och svenskar vill ha hit fler invandrare
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
En spännande detalj var att i Örebro var det förvånansvärt många gråhåriga gubbar som stod längst fram i mobben.
Om de har fångats på bild med att kasta sten mot polisen eller liknande kan dessa gubbar se fram mot långa fängelsestraff. Jävla spån. De borde utvisas, förmodligen första generationens invandrare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Meningslöst att straffa folk?
De måste bli kostsamt att delta i upplopp. Dels genom att du har en stor risk att bli skadad (straffad på plats), dels genom att du har en stor risk att bli straffad i efterhand.

Inför vattenkanoner, gummikulor och pepparkulor. Vid hot mot polisers liv ska skarp eld alltid oskadliggöra angriparna.
Det löser absolut noll & inget i det stora hela. Tvärtom. Polisen är hopplöst förlorad, likaså svenska samhället. Att straffa några av dessa ligister kommer kosta oss ytterligare skattepengar till ingen som helst nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in