2022-04-18, 04:27
Medlem
Video med Zelenskyj - totalt neddrogad från igår.
Ryssland gick ut för flera år sedan med att Ukrainas regering är en knarkarkvart.

Den här videon raderades men är nu tillgänglig igen.

https://t.me/SergeyKolyasnikov/31147
Citera
2022-04-18, 04:35
Medlem
anonym-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Video med Zelenskyj - totalt neddrogad från igår.
Ryssland gick ut för flera år sedan med att Ukrainas regering är en knarkarkvart.

Den här videon raderades men är nu tillgänglig igen.

Där var deep-faken som varnades för.

Citat:
The Ukrainian Rada warns that Russia is preparing to circulate a Deep Fake video of Zelensky disparaging Ukrainian cities including Mariupol

This pre-emptive warning should hopefully prevent some people on the far-left and far-right in the West from latching onto this
— Samuel Ramani (@SamRamani2) April 16,

twitter
Citera
2022-04-18, 04:37
Medlem
Stridsviljan hos de ryska soldaterna är så låg att militären tvingas ta till åtgärder:
Citat:
Stämpeln avslöjar låga moralen
Tusentals ryska soldater som skickats tillbaka till Ryssland för att omgruppera har uppges ha vägrat att återvända till Ukraina. Enligt Radio Free Europe är antalet så stort att ryska militären tillverkat en specialstämpel som de stämplar dessa personers militära handlingar med.
”Benägenhet för förräderi, lögner och bedrägeri. Vägrar att delta i den speciella militära operationen”, står det i stämpeln.
”Har de tillverkat en stämpel? Det betyder att det är ett massfenomen. Bra”, skriver Leonid Volkov, nära medarbetare till den fängslade oppositionsledaren Aleksej Navalnyj, på Twitter
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/34bXdM/ryske-soldaten-igor-ivkin-19-skickades-till-ukraina-och-dog
Citera
2022-04-18, 04:46
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/34bXdM/ryske-soldaten-igor-ivkin-19-skickades-till-ukraina-och-dog

"Söp och knarkade
– Han var upprörd över slappheten. Han sa att alla i förbandet gillade att dricka och många av killarna gick på droger, vilket inte var svårt att få tag på.

Utbildningen inför kriget var därefter.

– Han sa att träningen i princip gick ut på att gräva diken och bygga fälttoaletter, säger Yulia.

Bara veckor innan Putin inledde sin ”specialoperation” i Ukraina födde hon parets första dotter. Igor blev hemförlovad i fyra dygn för att få träffa sitt barn innan han återvände till fronten."
Citera
2022-04-18, 05:00
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vafan Niburu2011 jag känner ju till dig från andra trådar men här har du trillat dit riktigt ordentligt.
Ryssarna är agressor och vi stöder Ukraina punkt.
Vill ukrainarna koka ryssarna i olja får dom göra det för ryssarna har ett val.
Tjetjenerna är väl typ inte bättre än djur och det är oerhört svåra historier om våldtagna barn som torterats och sen mördats framför sina mödrar som släppts fria så det råder ingen tvekan om vad fullt normala människor skall tycka här.
Du tar ju förgivet att allt som du läser om i massmedia och censurTwitter nu är sanningar så fort det står något illa om Ryssland. Varför?
Om alla hemskheter du drar upp stämmer, fruktansvärt - givetvis. Men det räcker knappast som bevis att någon har vittnat inför en journalist.

Tycker du att massmedia i väst har ett bra track-record när det gäller att tala sanning? Lika dålig som Rysslands skulle jag nästan säga.
Du har ju själv tydligen sett igenom lögnerna I media när det gäller invandringspolitiken och Coronapandemin. Men här sväljer du allt med hull och hår. Varför? Endast för att Ryssland är ”the agressor”?

Säger man att Sverige har tagit emot för mycket invandare, så kommer rasistkortet.
Vill man inte injicera sig själv med ett nytt vaccin emot en sjukdom där över 99.5% som drabbas överlever, så är man en AnTiVaXXer och foliehatt.
Här räcker det med att om man INTE öser skit på Ryssar och Ryssland, utan diskuterar sakligt så är man automatiskt ett Rysstroll och Pruttler dyrkare. Se på nivån i den här pajastråden tex.

Du ser inget samband? Folk har kopplat bort hjärnan och låter känslorna styra rodret. Återigen.
Citera
2022-04-18, 06:12
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du tycker att det är riktigt riktigt illa att ryska ledningen inte obehindrat får sprida lögner till den europeiska befolkningen? Vad är argumentet för att ryska militären obehindrat ska få syssla med sina påverkanskampanjer?
Sluta med dina dumma frågor, det är ju som att prata med en vägg att diskutera med dig.

Du ser väl vad jag skrev, kan du inte läsa?
Citera
2022-04-18, 06:13
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Blockat och blockat, jag kan gå in på RT från min dator. Testa ändra DNS server på din datorn .

Många sidor är blockade, jag tycker inte att det ankommer på staten att blockera ett fritt informationsflöde om man lever i demokratisk yttrandefrihet.
Citera
2022-04-18, 06:30
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men jag ser en viss förändring. Ryssland har svårt att få soldater som vill slåss i Ukraina trots en befolkning på 150 miljoner. De gamla sovjetryssarna kan inte strida själva och den yngre generationen har inte samma syn på livet. De är mer västorienterade och fredliga. Nästa krig de startar kommer ännu färre att vilja strida.

Ska vi ta emot dessa ryssar som inte vill kriga som flyktingar?
Vad får de för konsekvenser om de inte kommer när de blir inkallade?
Citera
2022-04-18, 06:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
ok. Zelenskyj förklarar i egen hög person.

Det tydligt (under)förstådda i Zelenskys uttalanden under helgen är att den spillra av hans trupper som finns kvar i stålverket inte får ge upp, och att den som försöker överlämna sig till ryska armén kommer att stämplas som desertör.

Jag tror dessutom att vi kan vänta oss, att om ett större antal ukrainska soldater faktiskt skulle lämna den hopplösa situationen i stålverket, vifta med vit flagg och överlämna sig till ryssarna, så kommer Ukraina snabbt att fabricera "vittnesmål" eller liknande om att dessa soldater sedan blev skjutna av ryssarna. Både för att skrämma dem som är kvar, och för att få en fet ursäkt att avbryta alla förhandlingar med Ryssland och spela ut offerkortet ännu hårdare: "titta. vi är spartanerna vid Thermopyle och jag är kung Leonidas!".

Jag har aldrig i mitt liv sett en europeisk ledare som spelat ut offerkoftan i en storpolitisk konflikt lika maniskt som Zelensky.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-04-18 kl. 06:42.
Citera
2022-04-18, 06:44
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Vi får se. Om Finland skulle stå på menyn är det första gången ett västland invaderas och på något sätt har jag fått för mig att plundring är en del av betalningen för de ryska soldaterna. Och de kan räkna ut vilken belöning de får med sig hem då.
Fattiga bönder går nog att locka enkelt.

Oh herregud.

Ja det blir inte svårt att mobilisera äckelmongoler till det kriget.

Jag har tidigare varit emot att Sverige ska gå med i Nato men nu har varken Sverige eller Finland något val.
Citera
2022-04-18, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Jag har aldrig i mitt liv sett en europeisk ledare som spelat ut offerkoftan i en storpolitisk konflikt lika maniskt som Zelensky.

Detta beror ju såklart på att Zelensky inte är en europeisk ledare och inte är en europeisk människa.
Citera
2022-04-18, 06:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Detta beror ju såklart på att Zelensky inte är en europeisk ledare och inte är en europeisk människa.
Jag föredrar att beskriva det som att han är köpt, och dessutom saknade all verklig erfarenhet av politiskt arbete (eller ens att leda en större organisation) innan han blev president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in