2022-04-17, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Vart tror ni den nya gränsen kommer gå?

Kommer Ryssland nöja sig med enbart Donbass? Kommer man försöka avskärma hela Ukraina från havet genom att även ta Odessa? Är det möjligt ta Odessa nu när man sett hur tufft det blev att ta Mariupol?

Ärligt talat kommer Ryssland inte att sluta kriga förrän hela Ukraina är under rysk kontroll.

Ryssland vill inte ha NATO i Ukraina, vilket är vad kriget handlar om.
Citera
2022-04-17, 13:22
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashatalashemako
Tippar att Ryssland kopierar Israel och flyttar sina bosättningar till de ockuperade områdena.

Putin kommer inte att ge upp. Det skulle vara självmord. Men jag tror dock att Zelensky kommer ge upp och få resa till Israel då Israel har fått garantier att han inte kommer att dödas.

Ukraina har inget att erbjuda och därför kommer Ryssland att få igenom sina villkor utan stöd från världssamfundet.

Det smartaste hade varit om Zelenskij bara hade lämnat sin post som den afghanske presidenten gjorde och räddat livet på alla de som dött.

Putte kommer att stå på torget den 9 maj med sin 100 000 kr jacka och förkunna att den särskilda operationen i Ukraina är vunnen.

Ryssland kommer dock att dras med sanktionerna från Europa och hela västvärlden under tiden de ockuperar vilket oundvikligen leder till enorm fattigdom i Ryssland.

Pengarna kommer inte magiskt att komma från andra länder om någon nu trodde det. Är du inte rik med västliga mått mätt så är du definitivt inte rik i Ryssland eller något annat land.

Så en rysk seger i Ukraina är allt annat än en seger för ryska folket.
Citera
2022-04-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Vart tror ni den nya gränsen kommer gå?

Kommer Ryssland nöja sig med enbart Donbass? Kommer man försöka avskärma hela Ukraina från havet genom att även ta Odessa? Är det möjligt ta Odessa nu när man sett hur tufft det blev att ta Mariupol?
Om de nu lärt sig att de kan ta över grannländer med våld så kommer nog de att fortsätta med hela Ukraina sen fortsätta med Georgien etc. frågan om de vågar sig på baltstaterna och norden.
Citera
Medlem
Ukrainsk nassesoldatmentalitet.

"Neo-Nazis in Kharkiv sat down in one of the entrances of a residential building and at the same time ridiculed civilians who are trying to survive

The footage shows how several people in uniform are sitting in the entrance and laughing at the man who brings water home".
https://t.me/intelslava/25595
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Ryssarna flyr nu hals över huvud från mariupol. Vad har hänt? Deserterar de eller är det slut på brännvin
Citera
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Tippar att Ryssland kopierar Israel och flyttar sina bosättningar till de ockuperade områdena.

Putin kommer inte att ge upp. Det skulle vara självmord. Men jag tror dock att Zelensky kommer ge upp och få resa till Israel då Israel har fått garantier att han inte kommer att dödas.

Ukraina har inget att erbjuda och därför kommer Ryssland att få igenom sina villkor utan stöd från världssamfundet.

Det smartaste hade varit om Zelenskij bara hade lämnat sin post som den afghanske presidenten gjorde och räddat livet på alla de som dött.

Putte kommer att stå på torget den 9 maj med sin 100 000 kr jacka och förkunna att den särskilda operationen i Ukraina är vunnen.

Jaså, du var bara ett rysstroll ändå...

Nej, Ukrainarna vill inte lägga sig och sära skinkorna för putler, som du hade gjort. Antar att du redan stoppat upp buttplugen inför när vi går med i NATO tillsammans med Finland.

Zelensky har stått upp för sitt folk. De VILL slåss. De vill INTE vara rySSlands lilla bitch. Förstår att det är svårt att fatta det när man är en svagbegåvad, tönt med gamnacke i mammas källare, men alla är inte rädda små fittor som du.

Det finns saker det är värt att både slåss och dö för.
Citera
2022-04-17, 13:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men jag ser en viss förändring. Ryssland har svårt att få soldater som vill slåss i Ukraina trots en befolkning på 150 miljoner. De gamla sovjetryssarna kan inte strida själva och den yngre generationen har inte samma syn på livet. De är mer västorienterade och fredliga. Nästa krig de startar kommer ännu färre att vilja strida.
Svårt att veta. Det verkar ju inte ha varit några problem att mobilisera tiotusentals ryska våldtäktsmän för att mörda och lemlästa i sitt grannland. Att det står sönderbombade stridsvagnar längs de ukrainska vägarna är nog inte för att ryssarna inte vill strida, utan för att de är inkompetenta.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men jag ser en viss förändring. Ryssland har svårt att få soldater som vill slåss i Ukraina trots en befolkning på 150 miljoner. De gamla sovjetryssarna kan inte strida själva och den yngre generationen har inte samma syn på livet. De är mer västorienterade och fredliga. Nästa krig de startar kommer ännu färre att vilja strida.

Vi får se. Om Finland skulle stå på menyn är det första gången ett västland invaderas och på något sätt har jag fått för mig att plundring är en del av betalningen för de ryska soldaterna. Och de kan räkna ut vilken belöning de får med sig hem då.
Fattiga bönder går nog att locka enkelt.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Varför skulle Zelensky ge upp när dom är så framgångsrika? det kommer in 40000 haubitammunition, dom har pansarvapen i överflöd, det flödar fortfarande in stora mängder frivilliga, Tyskland ger 10miljarder i militärt stöd meddelade dom i går. Nu kommer stridsvagnar från Tjeckien, mobiliseringen är total i Ukraina. Det finns garanterat avancerat luftförsvarsvapen nu. Det är all in från alla västländer. Om några dagar så går Ryssland i konkurs, och det är bara början, Ryssland kommer att vara på 1917 års nivå strax, dom kommer återgå till planekonomi och femårsplaner med ransonering av ALLT. Det blir brödköer som det alltid var i Sovjet.

21000 dödade ryss-fascister och runt 2700dödade ukrainare, det är på finska vinterkriget nivå, en totalt mosande av ryska armen.
Citera
Bannlyst
Någon som fått in bilder från Mariupol, vad händer.
Citera
2022-04-17, 13:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Förstår du inte att dom visste vad som skulle hända om Minskavtalet inte följdes och att CIA är djupt involverad i dagens SBU och hos ultranationalisterna sedan andra världskriget så finns inget att diskutera med dig.
Okej. Så att du säger att om jag inte går på rysstrollens desinformation och propaganda så vill du inte prata med mig? Ja, så kan man ju också bete sig på ett nätforum…
Citera
2022-04-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ärligt talat kommer Ryssland inte att sluta kriga förrän hela Ukraina är under rysk kontroll.

Ryssland vill inte ha NATO i Ukraina, vilket är vad kriget handlar om.

Jag tror du har fel. Det kanske var ursprungliga planen att sätta dit en marionettregering men inte längre. Ryssland har förstått tror jag att de inte kommer bli accepterade av den ukrainska lokalbefolkningen någonstans i Ukraina förutom östra delarna. Detta skulle innebära ett utdraget gerillakrig om Ryssland ockuperade hela landet.

Därför tror jag att de kommer att dra ny gräns bara. Jag tror inte de kommer orka ge sig på Odessa för att helt avskärma Ukraina från havet. Samtidigt blir det svårt för Putin om han avslutar kriget utan någon mer vinst än Donbass. Det kommer inte alls se bra ut på hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in