2022-04-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, du bryr dig så lite att du skrivit ungefär 300 inlägg i den här tråden och andra som handlar om kriget.

Jag är intresserad av trupprörelser, strider och strategi.

Det är ett enbart akademiskt intresse. Skiter fullständigt i vem som vinner vad.
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag tror personligen att han är en äkta narcissist.
Han bryr sig inte.

Kan vara så att han är psykopat som inte ens bryr sig om sina egna barn, men desto fler som kan nå honom och ta bort honom om det krävs.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det borde ju få vanliga ryssar att undra? Är det verkligen inget krig och allt går enligt plan när höjdare arresteras och dör?

Ja de svänger verkligen i sin verklighetsbeskrivning. T.o.m. ryska medelålders sovjetryssar i efterblivna ryska småbyar tycker att TV-propagandan börjar bli lite väl motsägelsefull, men inte våra små kära rysstroll inte. De har inga problem med att ändra storyn varje dag.
Äsch, ryssarna är sen gammalt skeptiska till politik. Litar inte på nån. Bara man får bröd och borst håller man käften.
Bara bråkstakar tar sig ton.

Det är ett politiskt slavfolk. Plundrade och försummade i årtionden. Har inget ansvar och tar inget ansvar.

Ett etiskt och politiskt u-land. Väst letar upp någon som protesterar och hittar en gammal gumma.
Det är läget.

Förändring i toppen kommer aldrig underifrån. Den kommer är från konkurrenter på samma nivå som Putte.

Ingen ryss kommer att med kraft kunna hävda att kriget mot Ukraina är fel. Glöm det!

Det var länge sen oktoberrevolutionen 😂😡.

Ryssarna är inte utsvultna nog. Dom får fortfarande åka till Atlanya och bada.
Det fick dom inte under stalins tid.

Vad dom har att luta sig emot , är Putin!!❤️

Stackas satar.
Senast redigerad av Jof 2022-04-18 kl. 00:25.
Citera
2022-04-18, 00:24
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Jag är intresserad av trupprörelser, strider och strategi.

Det är ett enbart akademiskt intresse. Skiter fullständigt i vem som vinner vad.
Det gör sig knappast på FB utan på Karlberg.
Men där kommer sådana som du inte in.
Citera
2022-04-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Om du är svensk så vet jag inte vad jag skall säga annat än att jag beklagar att du har valt fel, du har ngn slags princip som föregår verkligheten. Vår gemensamma verklighet dog den 24:e februari i år.

Vet inte vad som driver dig och dina vänner, men är förvånad över att du inte tycker att det är vidrigt att ryssen inte drar sig för att bomba (döda) kvinnor, barn och pensionärer i detta krig.

Varför uppmanar du mig att ”låta andras åsikter vara ifred”? Jo, det kan jag tala om för dig: _åsikter_ är helt ointressant! I detta oförklarigt onödiga krig handlar det om fakta: skadade, blödande och döende kroppar! De dör för _ingenting_
Jag väljer inte fel, det här kriget är inte mitt krig. Jag är realist, svensk och enbart en observatör. Jag brukar ibland se Patrick Lancaster och hans synvinkel. Han möter människor och pratar med dom, berättar deras öden och visar deras helvete för omvärden på ett äkta sätt. Jag vet att ni föraktar honom för att han har en rysk synvinkel, eller DPR där han bor med fru och barn. Jag ser också andra bilder från kriget levererad av vår skruvade massmedia. Det är tragiskt och berör mig med men som skrivet, det är inte mitt krig och jag har sett bilderna förr, man blir härdad. Jag vill att det avslutas snabbast möjligt men ingen sida är intresserad nu heller som det verkar. Är jag lika ond som Zelenskyj eller Putin, där en driver kriget och en annan vägrar avsluta det trots att man är svagare än stormakten? Dom som lider av dessa ledare är folket och att jag ställer mig i ert led och hatar hjälper ingen. Om någon politiker i väst ska kunna hjälpa till att avsluta kriget måste dom förstå båda sidor och det går inte nu för då blir dom krossade av hatet runt omkring.

Det var att "låta andras åsikter vara ifred utan angrepp" sen kan du naturigtvis ifrågasätta allt du vill. Är det så att det blir aggressioner för att man inte håller med någon så fallerar ju tråden och så i vanliga livet demokratin.

Så är det i alla krig, oskyldiga människor dör för att ledare i deras länder inte kan komma överens. Jag tycker tex. att Zelenskyj skulle ha beordrat soldaterna som är kvar i Azovstal i Mariopol att ge upp istället för kämpa till sista man helt i onödan, för ingentig eftersom staden är tagen. Flera tusen unga män dör nu i mörka, kalla bunkrar och korridorer. För mig är det en lika grym handling som at medvetet skjuta en granat mot ett bostadsområde med civila.
Citera
2022-04-18, 00:26
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Nazister slåss mot ryssar. Många döda på båda håll.

Känns som något man inte bryr sig om alls.

Hade inte brytt mig nämnvärt om det inte vore för att dieselpriset gått upp till det dubbla typ. Hoppas nu att de får tag på den judiske bögclownen och hänger honom för förräderi så snart som möjligt och att allt kan återgå till det normala. Alltså att dieseln går ner till omkring 15:- litern.
Citera
2022-04-18, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Jasså? Källa på det? Belägg? Det låter bara otroligt, osannolikt och jättekorkat.
Det har ju läckt ut ett antal videos där Ukrainare avrättar ryska krigsfångar och säkerlien har Ukrainare avrättat egna de velat bli av med också just för att skylla på ryssarna..Triåoligen har de säkert raidat bårhus också och spritt lik.runt Ukraina…
Säger inte att ryssarna är änglar de gör såklart också skit..Men du verkar tro att Ukrainarna är ädlare och oskyldigare, not true…
Citera
2022-04-18, 00:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
För ryssarna är det extremt svårt att ersätta utslaget material. Tack vare sanktionerna är de utestängda från västs överlägsna teknologi så det kan inte bygga "smarta" bomber eller nya tanks.

Sant är dock att Ukraina måste ha mycket mer vapen. Putin skickar in tiotusentals unga ryssar in i köttkvarnen och det är dyrt att ta kål på dem. USA verkar dock ha vaknat och skickar lite bättre grejer + utbildningar.

På papperet hade ryssarna (fritt ur minnet) ca 16 000 stridsvagnar och ca 1 300 stridsflygplan. Hälften kanske var, eller går att få, i användbart skick? Ser vi då till dom förluster som är gjorda så har ryssarna fortfarande fortfarande väldigt mycket på ”lager”.

Påfyllning av kompetent ”mjukvara” är förmodligen ett större problem.

Likaså om om det börjar skära sig mellan ryssarna och separatisterna, vilket skulle kunna utgöra ett jätteproblem för ryssarna. Hur skilja vän från fiende, innan det är försent?
Citera
2022-04-18, 00:30
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ryssland mördar och våldtar civila. Därför bryr sig de flesta.

Ryssland är ena parten i konflikten. Därför bryr man sig. Hade det istället varit USA/EU hade allt varit i sin ordning för de är alltid the good guys.
Senast redigerad av Berra76 2022-04-18 kl. 00:34.
Citera
2022-04-18, 00:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag väljer inte fel, det här kriget är inte mitt krig. Jag är realist, svensk och enbart en observatör. Jag brukar ibland se Patrick Lancaster och hans synvinkel. Han möter människor och pratar med dom, berättar deras öden och visar deras helvete för omvärden på ett äkta sätt. Jag vet att ni föraktar honom för att han har en rysk synvinkel, eller DPR där han bor med fru och barn. Jag ser också andra bilder från kriget levererad av vår skruvade massmedia. Det är tragiskt och berör mig med men som skrivet, det är inte mitt krig och jag har sett bilderna förr, man blir härdad. Jag vill att det avslutas snabbast möjligt men ingen sida är intresserad nu heller som det verkar. Är jag lika ond som Zelenskyj eller Putin, där en driver kriget och en annan vägrar avsluta det trots att man är svagare än stormakten? Dom som lider av dessa ledare är folket och att jag ställer mig i ert led och hatar hjälper ingen. Om någon politiker i väst ska kunna hjälpa till att avsluta kriget måste dom förstå båda sidor och det går inte nu för då blir dom krossade av hatet runt omkring.

Det var att "låta andras åsikter vara ifred utan angrepp" sen kan du naturigtvis ifrågasätta allt du vill. Är det så att det blir aggressioner för att man inte håller med någon så fallerar ju tråden och så i vanliga livet demokratin.

Så är det i alla krig, oskyldiga människor dör för att ledare i deras länder inte kan komma överens. Jag tycker tex. att Zelenskyj skulle ha beordrat soldaterna som är kvar i Azovstal i Mariopol att ge upp istället för kämpa till sista man helt i onödan, för ingentig eftersom staden är tagen. Flera tusen unga män dör nu i mörka, kalla bunkrar och korridorer. För mig är det en lika grym handling som at medvetet skjuta en granat mot ett bostadsområde med civila.

För att vara en neutral "observatör" så använder du dig ovanligt mycket av Kremlretorik. Undrar varför😉
Citera
2022-04-18, 00:34
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Nazister slåss mot ryssar. Många döda på båda håll.

Känns som något man inte bryr sig om alls.
Konstigt nog har du skrivit hundratals inlägg om det här kriget som du inte bryr dig om alls.
Citera
2022-04-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Ja, krig är onödigt. RySSen kan åka hem. Har du nu läst Putinas essäer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in