2022-04-18, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Här är videon på han som dog av sina skador
https://m.youtube.com/shorts/St10136AR_E

Vadå dog han av det där?! Han ramlade ju bara?
Citera
Medlem
Citat:
Ja hans facebook

Skrev han där efter han dog?
Citera
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Kommer hålla på flera veckor nu

De e ju lyckliga nu å har roligt i sverigeey

Ja de verkar rusiga av lycka. ”Hey fuckin’ broder, kom och se vad som händer, dela, dela, dela .. det kommer brinna snart mina bröder ... vi är mitt i knulla oss ... bensinmack kommer brinna nu ... det är danska politi .. veckans topp fem .. walla de kastar stenar ... min fuckin’ broder Robin ... jag vill ha topp ett, sitter och filmar mitt i kriget .. (skrattar högt)”
Citera
Avslutad
Citat:
Här https://m.youtube.com/shorts/St10136AR_E

Det finns inga bevis på att han avlidit där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hartlam
För det första måste jag påpeka att det är oerhört komiskt att du betraktar textus receptur som en grundtext.

Den stämmer överens med 90% av alla kända grekiska manuskript som finns till nya testamentet, Helt OK.

Citat:
För det andra, här har du ett par verser:
1 Samuelboken 15:3: Så drag nu åstad och slå amalekiterna och giv dem till spillo, med allt vad de hava, och skona dem icke, utan döda både män och kvinnor, både barn och spenabarn, både fäkreatur och får, både kameler och åsnor.

Förstår inte varför du har valt denna skrift? Här läser ju man att judarna som levde då, blir tillsagda av deras Gud att kriga mot ett annat folkslag, vilket var vanligt vid denna tidsepok. Det är ju inte så att judarna får order av deras Gud att utkämpa hedningarna ända fram tills idag. Till skillnad från islams lära där dom bokstavligen får order av allah att utkämpa alla som förnekar sanningen.

Citat:
Lukas 19:27: Men dessa mina ovänner, som icke ville hava mig till konung över sig, fören dem hit huggen ned dem här inför mig.

Igen, förstår inte heller varför du har valt denna? Läser du sammanhanget så kommer du märka direkt att Jesus berättar en berättelse till sina lärjungar, där han refererar till en mäktig kung på jorden. Det är alltså inte Jesus själv som beodrar folket att slakta dem som inte vill ha honom som konung. Man kan t.o.m leka med tanken att det var så, att Jesus uppmanade sina lärjungar att slakta dem som inte ville lyda, men då kan man ju undra varför inte en enda av lärjungarna gjorde något sådant. Nej, utan tvärtom, lärjungarna slaktades eftersom dem var lärda att inte kriga mot kött och blod. Varken första, andra eller tredje århundradet förekom det mord i kristendomens namn, utan det var först när romariket antog kristendomen som sin religion, och fortsatte med sin romerska stil av att hantera oenigheter i teologiska frågor.

Citat:
Psalm 17:13 Stå upp, Herre!
Gå emot honom, slå ner honom! Rädda med ditt svärd min själ från den ogudaktige.

På vilket sätt skulle denna vers vara något hotfullt mot samhället som vi lever i? Det är en bön av David där har ber till sin Gud om befrielse från hans fiender. Det är alltså inte Gud som beodrar sina tjänare att döda någon med svärd. Därav ser jag inte heller någon anledning till att judar eller kristna på något sätt skulle bli uppmande till slakta någon.

Citat:
Matteusevangeliet 10:34-36 Tro inte att jag har kommit för att skapa fred på jorden. Jag har inte kommit för att sända fred, utan svärd. Jag har kommit för att skilja en son från sin far, en dotter från sin mor och en sonhustru från sin svärmor, och var och en får sin familj till fiender.

Här menar Jesus naturligtvis inte att de kristna ska gripa tag i svärd och döda alla människor, utan han menar att svärd kommer lyftas av de som inte tror på Jesus och döda de som tror på Jesus, och det var också det som hände. Alla lärjungar led martyrdöd.

Citat:
Sen en liten bonus med incestvåldtäkt: 2 Samuelboken 13:11-14 Men när hon kom fram med dem till honom för att han skulle äta, grep han tag i henne och sade: ”Kom och ligg med mig, min syster.” Men hon svarade honom: ”Nej, min bror, kränk mig inte! Sådant får inte ske i Israel, gör inte en sådan dårskap! Vart skulle jag ta vägen med min skam? Och du skulle ses som en dåre i Israel. Tala nu med kungen, han skulle inte neka dig att få mig.” Men han ville inte lyssna på henne, och eftersom han var starkare än hon, tvingade han sig på henne och låg med henne.
Och på vilket sätt skulle detta stycke uppmana judar och kristna att våldta familjemedlemmar ??
Det står ju tydligt "Sådant får inte ske i Israel, gör inte en sådan dårskap!". Alltså betraktas detta som en grov synd inom judendomen och kristendomen, till skillnad från islam, där Mohammed (som är muslimernas största förebild) hade sex med en 9 årig flicka, hade flera sexslavar och uppmande sina följare att göra samma sak. Han var så beroende av sex att han var tvungen att införa lagar där kvinnorna blev tvungna att bära heltäckande slöjor. [/spoiler]

Citat:
Gamla testamentet (bibeln) är fullt av våld och omoral, men även finns det våld i nya testamentet. Hursomhelst ska kristna tro på det gamla testamentet, samma Gud som säger att begå folkmord, döda barn som inte är lydiga m.m. m.m. Sedan kom det att man ska "vända andra kinden", jadu, det har varken de kristna genom historien eller idag gjort, och det är endast en idiot som skulle göra så. Men man kan starkt påstå att svensken följer de orden till punkt och pricka, därav denna situation idag.

Ja dem kristna ska tro på gamla testamentet, men det betyder inte att dem ska praktisera allt som finns i det. Jag tvivlar starkt på att du ens har läst ett kapitel i bibeln eller koranen. Eller så är du fru till en muslim, eftersom du försvarar en lära som hatar dig och dina rättigheter.

Citat:
Den teologiska skillnaden mellan islam och kristendom är att islam tror på en Gud medan kristendomen tror på tre.

Diskuterbart hur kristna ser på Gud, vissa är ju trinitariska och andra tror på enhets läran. Hur som helst kan man inte jämnföra kristendomen med islam. I ärlighetens namn, kan man inte neka det faktum att islam är en livsfarlig religion, och den är olik alla andra religioner.
Senast redigerad av rres100 2022-04-18 kl. 00:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Ja men så ser det ut, hatet enligt islam.

Som små barn som inte får precis som de vill. Skriker och kastar saker. Då krävs en tillrättavisning vilket alltid uteblir. Det blir ju farligt för poliserna också att alltid tvingas backa istället för att springa framåt och ta hand om pöbeln. Vattenkanoner, Tårgasgranater, gummikulor, tazers mm. Boja och in i bussarna med dom värsta. Markeringar är förbjudet i lag men de ser mellan fingrarna med ALLT.
Senast redigerad av HejsanHoppsan356 2022-04-18 kl. 00:20.
Citera
2022-04-18, 00:17
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ja hans facebook

Länka alltid med fakta Tack. Så länka hans FB nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Ingen dansk polis på plats.
Det åkte precis förbi en stor mörk bil med "Politi" på Ammo Abbes live?
Citera
Medlem
Citat:
Videon där demonstrant blev på körd av Örebropolisen som Avled av sina skador
https://youtu.be/zXYjkjr9xEo

Svetsaren hade rätt för 4 år sedan. Man borde redan då ha tagit armén hjälp och slaktat dessa våldsverkare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Det handlar inte om deras religion. Det är bara en svaghet han utnyttjar. Det handlar om att han hatar alla som inte är vita. Om de ger med sig om koranbränning är det något annat som kommer att peka ut dem som inte han anser passar in. Han kommer att fira folkmordet i ... som stör någon osv.

Han gör bara vad han har laglig rätt till att göra.
Skulle Sverige tänkt på innan de bestämde sig för att bli sekulära.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Vadå dog han av det där?! Han ramlade ju bara?
Ja han avled av sina skador
Citera
Medlem
Polisen meddelar nu i högtalarna att om man inte lämnar området runt macken så kommer man att vara misstänkt för brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in