2022-04-17, 22:28
Medlem
Lol hög-nivå-irakierna skäms säkert och vill att vi ska försöka förhindra att deras orcher till landsmän gör bort sig ytterligare. Inte som att det spelar någon roll. Vi som inser att de är orcher ändrar inte uppfattning och de som förklarar allt med rasism och förtryck gör det inte heller.
Citera
2022-04-17, 22:33
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Jag förstår inte hur ni kan sitta och skämta om det här. Det är allvarligt! Tänk om Sverige får så dåligt rykte i den muslimska världen att muslimerna slutar flytta hit. Det vore ju katastrofalt!

Ja, det är hemskt. Det är nog bäst att Irak kallar hem alla sina medborgare från Sverige så de som bor här slipper utstå kränkningen att leva i ett land fullt av otrogna.
Citera
2022-04-17, 22:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Irak kan bara hålla käften. Det landet har erhållit miljarder i bidrag i årtionden, Irak kan skicka tillbaka alla dessa pengar till Sverige istället för att snacka skit. Deras egna försvarsminister fick till och med bidrag från Sverige. Irak har inget att säga till om. Utvecklas som land istället för att lägga näsan i blöt hur Svensk demokrati är uppbyggd.
Citera
2022-04-17, 22:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ann Linde får ta på sig slöjan igen
Haha! Den hade jag glömt! Vilken jävla muppa, hon skakade väl inte hand med dem heller som den kuvade kvinna hon är hehe... fi fan!
Citera
2022-04-17, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Aftonbladet: Efter Paludans turné: Irak kallar till sig svenskt ambassadråd

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/irak-kallar-till-sig-svenskt-ambassadraad.y2UjfeLPB

https://ina.iq/eng/18884-ministry-of-foreign-affairs-notifies-charge-daffaires-of-swedish-embassy-the-governments-dissa tisfaction.html

Christer Sfeir:

https://twitter.com/ChristerSfeir/status/1515770145716723725

https://twitter.com/ChristerSfeir/status/1515259704305504262

Irak kallar upp svenskt ambassadråd för att tillrättavisa svenskarna om svensk lagstiftning.
Vilka är de allvarliga återverkningarna man hotar med från muslimska världen?

Det är Sverige som borde kalla upp Iraks ambassadör med anledningen av att "svenska" irakier inte kan uppföra sig i sitt nya land.
Senast redigerad av Guy86 2022-04-17 kl. 23:12.
Citera
2022-04-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Irak kan bara hålla käften. Det landet har erhållit miljarder i bidrag i årtionden, Irak kan skicka tillbaka alla dessa pengar till Sverige istället för att snacka skit. Deras egna försvarsminister fick till och med bidrag från Sverige. Irak har inget att säga till om. Utvecklas som land istället för att lägga näsan i blöt hur Svensk demokrati är uppbyggd.

Det var fri och fröjd innan väst inkl Sverige la näsan i blöt i irakisk demokrati och hitta på att det fanns kärnvapen i landet. Varsågoda. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2022-04-17, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Vem trodde att en Dansk som tillagar "koranbaconburgare" kunde få ett sådant genomslag.

Det lär bara sporra honom till nya aktioner.

Jag är snarast förvånad att det internationella genomslaget inte varit större (än så länge). När de där Muhammedkarikatyrerna publicerades i Jyllandsposten blev det väl ett jävla liv i Pakistan och andra ställen, med feta upplopp där man brände hemmagjorda danska flaggor. Wikipedia:
The issue received prominent media attention in some Muslim-majority countries, leading to protests across the world in late January and early February 2006. Some escalated into violence, resulting in more than 250 reported deaths, attacks on Danish and other European diplomatic missions, attacks on churches and Christians, and a boycott of Denmark.
250 döda, det är rätt fett.

Har för mig vår utrikesminister(?) gick ut och sa att om dessa karikatyrer skulle publiceras i svensk press skulle hon genast be om ursäkt. Ingen direkt hög svansföring där, inte.

Tror faktiskt regeringen nu kommer vara lite kaxigare.
Citera
2022-04-17, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag är snarast förvånad att det internationella genomslaget inte varit större (än så länge). När de där Muhammedkarikatyrerna publicerades i Jyllandsposten blev det väl ett jävla liv i Pakistan och andra ställen, med feta upplopp där man brände hemmagjorda danska flaggor. Wikipedia:
The issue received prominent media attention in some Muslim-majority countries, leading to protests across the world in late January and early February 2006. Some escalated into violence, resulting in more than 250 reported deaths, attacks on Danish and other European diplomatic missions, attacks on churches and Christians, and a boycott of Denmark.
250 döda, det är rätt fett.

Har för mig vår utrikesminister(?) gick ut och sa att om dessa karikatyrer skulle publiceras i svensk press skulle hon genast be om ursäkt. Ingen direkt hög svansföring där, inte.

Tror faktiskt regeringen nu kommer vara lite kaxigare.

Är det några som kränkts så är det svenska folket som utsätts för terrorangrepp under vårt kristna lands största högtid Påsken.
Citera
2022-04-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Det lilla bidrag som Irak och andra länder i mellanöstern fått, uppgår inte ens till en halv procentenhet av vad ni kalles kaviar har plundrat därifrån genom åren. Detta ni ser nu är en konsekvens av era egna handlingar. Och slutligen kom sug min kuk😂
Citera
2022-04-17, 23:24
Medlem
Irak har inte mycket att komma med. Sverige importerar en del stål men inte mer (länk 1). Så, till Irak kan vi väl säga det samma vi säger till Ryssland; tack för era tankar och åsikter men, vi styr trots allt vårat länd bäst själva.

Jag trodde det farliga i sammanhanget var Saudi som vi väl importerar drivmedel ifrån. Men när jag tittar på statistiken står det bara metall där också. Kan någon förklara. OPEC är ju inget land, varifrån får vi vår bensin och diesel. Det är väl från Arabländerna i stor utsträckning?

Men hursomhelst, som jag skrev i en annan tråd, låt oss hoppas att våra stridsvagnar har fått extra lång skarvsladd när Ryssen anfaller

+++
https://tradingeconomics.com/iraq/imports/sweden
https://tradingeconomics.com/saudi-arabia/imports/sweden
Senast redigerad av fokuserapafakta 2022-04-17 kl. 23:44.
Citera
2022-04-17, 23:38
Bannlyst
Så landet vars försvarsminister går på svenskt socialbidrag, ska alltså läxa upp oss?
Citera
2022-04-17, 23:49
Medlem
Peripheryys avatar
Vad sägs om att göra hela Irak till en parkeringsplats istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in