Citat:
Ursprungligen postat av
QARevenge
Nu var det inte ett fascistiskt förlag utan ett förslag som i sin slutform ska hindra idioter som dansken ifrån att bränna en symbol som är livsviktig för en majoritet av Sveriges befolkning.
Väldigt typiskt vänstermänniskor och miljöpartister att resonera så här.
Vi aspirerar på att vara en demokrati. Som jag ser det innebär det att man har ett regelbaserat system för hur den politik som förs ska avspegla befolkningsopinionen. Grundläggande är att alla har rätt att försöka bilda opinion vilket slås fast i yttrenbdefrihetslagstiftningen, och sedan har alla möjlighet att påverka politiken genom val.
Här ger du uttryck för att själva lagstiftningen eller tillämpningen ska ta ställning politiskt. Det finns massor av lagar och politiska projekt jag avskyr, men jag accepterar att företrädarna för dessa ideer vunnit folks röster. Du däremot ger uttryck för att din personliga åsikt ska ha en särställning i det demokratiska systemet. Om just du inte gillar vad någon uttrycker så ska det inte vara tillåtet att uttrycka det. Jag däremot tycker du får uttrycka vad du vill, även om jag avskyr iderna.
Du saknar respekt för demokrati.