Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Det är ju lite trist för Vitryssar och Ukrainare då dom måste vifta med sitt pass då ingen egentligen hör eller ser skillnad på folken. Lite underligt att man särskiljer folk beroende på nationalitet och en gräns som alltid varit flytande i deras område. Så en etnisk ryss född i Ukriana är biologiskt en bättre människa där än om denne blivt född i Ryssland (västra delen) och det lustiga är att denne lik förbannat är slav. Låt oss hata Vittryssar och Ukrainare lika mycket bara för att dom är slaver, samma kultur och har ett liknade språk. Jag menar, ju mer hat ju skönare måste det väl bli för er?
Märkligt, men å andra sida gör jag väl ibland likadant och slår ner på en enskild grupp.
Det har säkert gått in hos gemene ryss nu att väst hatar dom och tydligen alltid gjort. Där gjorde du och andra Putin och Kina en stor tjänst att samla folket i Ryssland, grattis.
Jag personligen har inget otalt med vitryssar och ukrainare älskar jag. Jag ska besöka Kiev så fort jag kan. En ryss som inte beter sig som Putin-ryss är också okej så det har egentligen inget med etnicitet eller biologi att göra (och ingen som påstått det heller).
Men det är klart att det blir en kollektiv skam om ett folk tror att de är guds utvalda folk och börjar missionera den aggressivt genom att skövla andra länder.
Sen är det där med att "väst" alltid har hatat dom bara trams. Hela folket borde erbjudas KBT och nationellt ta itu med vanföreställningar och påhittat offerskap. Ryssland var nära att bli våra kompisar i det lilla fönstret som uppstod efter Sovjets fall. Jag brukar ibland se metallicas spelning i Moskva 1991 och tycka att det fanns en väldigt god grund för en global gemenskap. Men nu har de valt Nordkoreas väg istället.