2022-04-17, 20:47
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bajsa publikt är i sig stötande. Elda upp SDs partiprogram offentligt är dock inget problem.

Uppenbarligen är det stötande att bränna Koranen också.
Citera
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Uppenbarligen har även koranbrännng en förargande effekt.
Nej, de som vandaliserar skiter fullständigt i det. Tror du fotbollshulliganer bryr sig om fotboll?
Citera
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
De har dragit sig själva över den kammen genom att vara delaktiga i islam. Du verkar inte känna till religionen men den är bokstavligt talat en strid mot alla andra religioner.

Mitt bloodsfolk har blivit våldtagna och massmördade av muslimer, barn dödats osv. I miljontals. Jag hatar ändå inte muslimer eller drar dom över en kam. Det sitter inte i mig att dömma alla blint.
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Det är för att muslimerna inte klarar av att följa svensk lag

Finns många i dessa områden som följer svensk lag.
Citera
2022-04-17, 20:48
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Det kan vara en utlösande faktor för de som befinner sig utanför det svenska samhället. Jag tycker mig se att många av dem ser sura ut nu och det beror nog på det med Paludan. Inte bara att de är hangry

Hehe. Ja jag tror inte man stenar poliser för att man är lite morgonsur….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Betryggande.

Lösningen är att kvotera in fler icke binära och HBTQXYP personer. Med rätt värdegrund. Transor i högklackat och hårt sminkade ska gå först och ta första smällen vid kravallerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Är det rimiligt att när jag och en polis inte tycker samma sak så är det jag som kommer få sitta 3 dagar anhållen, eller bli visiterad, eller bli slagen?

Betyder vad du menar med "inte tycker samma sak." Om du har begått ett brott och polisen vet det eller misstänker det medan du nekar, är det rätt att du blir anhållen och visiterad, även fast ni "inte tycker samma sak." Du kan även bli slagen i vissa situationer om du attackerar polisen.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Uppenbarligen är det stötande att bränna Koranen också.

Jag ser inga SD:are som bränner bilar och kastar gatsten.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Har du exempel där vänstern provocerat fram något som kommer i närheten av vad vi upplevt denna påskhelg?

Men det är väl inte svaret som är det väsentliga? Om NMR skulle attackera bögparaden och kaosa i 08 så tycker du att paraden borde ställas in?
Citera
2022-04-17, 20:49
Medlem
Lag (2005:900) om förbud mot maskering i vissa fall

Skulle det inte gå att plocka in 99% av motdemonstranterna med stöd av denna lag?
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
"Justitieminister Morgan Johansson menar att våldsamma upplopp inte är något nytt.

– Jag har trots allt ett lite längre perspektiv på detta, när jag var ung i Lund hade vi kravaller varenda år den 13 november när nazister demonstrerade där."

Morgan och sosseriet förnekar sig inte.
Kanske vore lite klädsamt att ta sitt ansvar för det som pågår i vårt land.

Ange alltid källa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Ja, jag tror att om man är tillräckligt korkad och provokativ på samma gång så tror jag det går att tända vilket folk som helst.
- Paludan står och vrålar att Mohammed är pedofil och hans mamma är hora och eldar koranen under självaste Ramadan. Polisen skyddar denna person, upplopp sker.
- Någon går in på en svensk kyrkogård och bajsar på gravar, samt smetar in gravstenarna i bajs. Polisen skyddar denna person, upplopp sker.
- I Japan, en utlänning urinerar på en Shintohelgedom. Polisen skyddar denna person, upplopp sker.

Sen är det också så att upplopp (genom hela världshistorien) har haft lättast att uppstå i utsatta områden med låg utbildning. Man kan se det till och med i denna tråd, de som försvarar Paludan (dvs låg socioekonomisk status) har ofta mycket närmare till könsuttryck och diverse infantila saker, som i det verkliga livet skulle representeras av stenkastning och knytnävar.
Jag och många med mig försvarar inte Paludan, tvärtom är det onödigt att reta upp dom ociviliserade muslimerna som aldrig borde fått uppehållstillstånd i Sverige överhuvudtaget.
Ungefär det är dumt att kasta bensin på elden eller sätta sitt huvud i käften på en krokodil.
Alla klagar på Islam och hittar massor av negativa saker om Islam.
Du som verkar vara lite mer intellektuell än gemene Flashbackare.
Kan du nämna något som Sverige som nation har tjänat på islam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in