2022-04-17, 20:38
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Tar man några steg tillbaka så kan man inte annat än säga att dessa våldsamheter är en milstolpe. Alla diskussioner om invandrare kommer nu inte att behöva motivera något kring våldsbenägenhet, vilket kommer etablera helt nya snabbare diskussioner. Aldrig förr har jag i närområdet sett någon lika självutplånande grupp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Ja absolut, de här grupperingarna vill ändra vårt svenska samhälle i grunden. De kommer att göra det också om vi som vill ha en rättsstat inte säger ifrån.

Tror dessvärre att sittande regering inte vill göra något alls för att bekämpa terrorismen. Utåt sett kommer de att ljuga friskt för att dupera pöbeln men sedan händer det inget relevant.
Terroristerna är dels deras kärnväljare och dels kan de användas för att trakassera oliktänkande och begränsa yttrandefrihet osv. De behövs på så vis.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Provokationer bör ej tillåtas om notan landar på fantasibelopp. Precis som vi har andra inskränkningar i yttrandefriheten.

Vänstern provocerar konstant. Så förbjuda dem också?
Citera
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Mig veterligen är det fullt lagligt, ja.

Kör hårt.

Knappast, blir hets mot folkgrupp att bränna judiska flagor och förneka förintelsen. Det finns ömma punkter inom alla folkgrupper och när de tar illa av sig så glömmer man exakt varför. Inte för att jag någonsin tycker våld är ok och tycker de skyldiga ska straffas men ömma punkter finns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Någon påtänd person står med en pistol mot ditt huvud och tänker skjuta dig. Du tror dialog hjälper?
Dialogmilitärer nästa genidrag.
Citera
Medlem
Vill ge massor av kärlek och beröm till alla ni som står upp mot polisen! <3

Vackert att se hur folk kämpar mot ondskan!
Citera
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Varför ska andra människor ge upp sin frihet? Exempelvis rörelsefrihet.
Du får röra dig i protestområdet om du nu tycker att det är så roligt att stå mitt i kravallerna
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
De kastade sten för att polisen ställt upp och arrangerat koranbränningar i flera städer.

Polisen har skyddat den danska papphatten som har grundlagsskyddad rätt att elda koran.
Även om jag inte skulle bli imponerad av en muslim som eldade bibel så kulle jag inte kasta sten på honom.
Citera
2022-04-17, 20:39
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Nä men då hade han inte fått uttrycka sin åsikt. Därmed hoppas jag någon skär av din tunga så du slipper oroa dig för att någon ska bli kränkt ifall du råkar säga fel sak, eftersom man inte längre får säga vad man vill och det är helt ok tydligen.

Han uttrycker sig på sin hemsida och Facebook. Han är ej tystad.

Bör det vara tillåtet på offentlig plats bajsa på SD:s partiprogram?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
De privatbilar som var uppbrända har jag mycket svårt att tro var civila polisbilar. Om det fanns en civil polisbil bland de brända vraken skulle jag bli förvånad. Alltså tillhörde de med säkerhet oskyldiga privatpersoner. Med tanke på socioekonomiska omständigheter rent geografiskt, så är jag nog inte helt ute och cyklar när jag gissar att flertalet brända bilvrak var oförsäkrade mot bränder orsakade av kaosblattar. Alltså fattiga arbetare som förlorade för dem mycket stora värden. Kanske en katastrof rent privatekonomiskt.

INTE ETT ORD OM DETTA I MEDIA. INTE ETT ORD!

Om jag vore drabbad skulle jag önska livet ur varenda kaosblatte. I stället en massa vinklingar om att förbjuda Paludan, etcetera. Är det för att medelklassen, som ju förväntas vara huvudkonsumenter av media, garanterat har sina bilar fullförsäkrade och därmed skiter i några brända bilvrak?

En av dem hade Norrköpings kommuns logga på dörren, dvs en sådan som används av kommunal hemtjänstpersonal. Så det är definitivt fler som blir drabbade här.
Citera
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Ja inte skulle jag försöka skapa våldsamt kaos i alla fall. Det är så det går till i ett civiliserat samhälle. I ett civiliserat samhälle hör muslimer inte hemma. Det har de bevisat om och om igen.

Intressant att man drar miljontals människor över en kam pga. Handlingar utförda av några tusen vare sig det är ryssar eller muslimer. Äckligt tycker jag.
Citera
2022-04-17, 20:40
Medlem
Vill ge massor av kärlek och beröm till alla ni som står upp mot polisen! <3

Vackert att se hur folk kämpar mot ondskan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in