2022-04-17, 20:12
Medlem
Deagle66s avatar
Svensk media gör som vanligt snyft repotage om dessa stackars muslimer.
Men idag bkev det bättre då 3 st amöbor fick en kula i sig.
Citera
2022-04-17, 20:19
Medlem
kofotskentas avatar
Varför är det så jävla viktigt att skriva och säga "högerextrem" precis varje gång man nämner Rasmus eller partiet Stram Kurs namn?
Fattar de inte att folk som kan tänka (ganska få förvisso) ser igenom det och tycker att det blir till en väldigt tydlig vinkling och propaganda av det hela.
Man får också uppfattningen om att media hela tiden är på muslimernas sida.

"Svensk" media är så äckligt antisvensk så man vill spy.
Citera
2022-04-17, 20:21
Medlem
De privatbilar som var uppbrända har jag mycket svårt att tro var civila polisbilar. Om det fanns en civil polisbil bland de brända vraken skulle jag bli förvånad. Alltså tillhörde de med säkerhet oskyldiga privatpersoner. Med tanke på socioekonomiska omständigheter rent geografiskt, så är jag nog inte helt ute och cyklar när jag gissar att flertalet brända bilvrak var oförsäkrade mot bränder orsakade av kaosblattar. Alltså fattiga arbetare som förlorade för dem mycket stora värden. Kanske en katastrof rent privatekonomiskt.

INTE ETT ORD OM DETTA I MEDIA. INTE ETT ORD!

Om jag vore drabbad skulle jag önska livet ur varenda kaosblatte. I stället en massa vinklingar om att förbjuda Paludan, etcetera. Är det för att medelklassen, som ju förväntas vara huvudkonsumenter av media, garanterat har sina bilar fullförsäkrade och därmed skiter i några brända bilvrak?
Citera
2022-04-17, 20:22
Medlem
kofotskentas avatar
Fan vad glad jag blev att se att SVT's hornalister fick stenar kastade på sig.
Det var synd att de inte fick en stenjävel i huvudet de svinen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/nya-upplopp-i-ostergotland-stenar-mot-svt-s-teambil

Njöt varje sekund av att se förrädare mot det svenska folket få lite tillbakakaka.
Citera
2022-04-17, 20:24
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Varför är det så jävla viktigt att skriva och säga "högerextrem" precis varje gång man nämner Rasmus eller partiet Stram Kurs namn?

Just denna dag känner nog svenskarna att "högerextrem" är rena sommarvinden jämfört med den storm som nysvenskar har orsakat.
Citera
2022-04-17, 20:56
Medlem
SVT Örebro går verkligen all in när det gäller att hjälpa Örebros muslimer med skademinimeringen.
Vivallaungdomar som dagen efter det våldsamma kaoset städar i Sveaparken och ger blommor till boenden runt omkring.
Men ändå så menar ungdomarna arr det var fel att ge Paludan tillåtelse...
Se https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ungdomar-stadade-sveaparken-i-orebro-efter-upploppen
Jag vill spy.
Citera
2022-04-17, 20:57
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Fattar de inte att folk som kan tänka (ganska få förvisso) ser igenom det och tycker att det blir till en väldigt tydlig vinkling och propaganda av det hela.
Man får också uppfattningen om att media hela tiden är på muslimernas sida.

"Svensk" media är så äckligt antisvensk så man vill spy.

Det var inte många år sedan SD alltid benämndes med ett epitet innan.
Citera
2022-04-17, 20:58
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Avskyr frasen "det här har väckt frågan hos många" eller "många har reagerat". Misstänker att de fraserna ofta bottnar i journalistens egna twitterbubbla och den är knappast representativ för Sverige.
"Många" i det här sammanhanget betyder att nyhetschefen har bestämt att vinkeln ska vara sån att just den personen ska ställas just den frågan.
Citera
2022-04-17, 21:17
Medlem
Nyhetsmorgon i TV4 kommenterade LGW Persson detta. Inte många ord om att yttrandefriheten var hotad utan tillstånd borde inte ha givits för detta då dom lättkränkta kunde gå bananas och påsken kunde firas i lugn och ro. Pinsamt resonemang! Vad står näst på dom lättkränktas lista? Sharialagar, att kvinnor täcker sig, barnäktenskap, koranskolor, hbtq, etc, etc. Detta måste få ett stopp nu. Valår…….
Citera
2022-04-17, 21:30
Moderator
Tinuviels avatar
Aktuellt kl 21.00 rapporterade... nej, skojade bara. Aktuellt sände sin sista sändning den 14/4 och har sedan dess tagit påskledigt. De feta katterna på statstelevisionen är ju ändå försörjda och det händer ju inte så mycket i världen så varför anstränga sig.

Vittnesmålen från desperata och skadade poliser får vi istället ta del av via sociala medier:
https://twitter.com/olakallqvist/status/1515724030371844104?cxt=HHwWkMCy_bK-94gqAAAA
Citera
2022-04-17, 21:34
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
- Yttrandefrihetens sida

- Kaosande, kriminella muslimers sida.

Media valde muslimernas sida. Ej oväntat

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
- Hur stoppar vi en grundlagsskyddad, demokratisk rättighet?

eller

- Hur stoppar vi kriminella muslimer som eldar upp samhället?

Media har valt vinkel 1. Skamligt.

Man kan ju tycka att just media ska stå bakom yttrandefriheten till varje pris, med tanke på att det är just det som branschen bygger på.

Istället finns en agenda där man ska vinkla allt till att invandringen inte är dålig över huvudtaget. Det fascinerar mig att det fortfarande håller på och få reagerar.
Citera
2022-04-17, 21:38
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
SVT Örebro går verkligen all in när det gäller att hjälpa Örebros muslimer med skademinimeringen.
Vivallaungdomar som dagen efter det våldsamma kaoset städar i Sveaparken och ger blommor till boenden runt omkring.
Men ändå så menar ungdomarna arr det var fel att ge Paludan tillåtelse...
Se https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ungdomar-stadade-sveaparken-i-orebro-efter-upploppen
Jag vill spy.

Ja den där vinklingen har man sett flera gånger. Sorry för vi eldade era bilar och förstörde era hus, ta en blomma och allahu akbar på er.

Sinnessjukt att vi betalar 9 miljarder för SVT när detta är journalistiken. Blir också spyfärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in