2022-04-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Jag ger inte islam någon särställning. Man bör även ha respekt för kristna, judar och andra grupper. Endast så vi kan leva tillsammans.

Den där Paludan hade gladeligen kastat ut även kristna ur Norden om de har ”fel” hud- och hårfärg.
Du vill alltså ha Hädelselagar i Sverige?
Oj det var länge sedan vi hade.
Trodde nästan att de var ur modet sas nuförtiden.
Men man slutar aldrig att förvånas banne mig...

Tror du missade poängen med det där sista jag skrev.
Lär dig, liksom Våldsverkarna, att Skilja på SAK = RELIGION/POLITIK t ex och MÄNNISKOR= Människor av Kött och blod.
En SAK har inte samma innebörd som en eller flera MÄNNISKA/OR.

Det kanske han hade.
Men nu har vi ju inte så många Paludans att oroa oss för va?
Så who cares.
Gillar inte honom nej. Han är totalt ointressant egentligen som person, och han vill provocera ja.
Varför tar man betet då?

Däremot oroar jag mig för dessa stenkastarna för de tenderar att vara lite fler, och dessutom ha svårt att skilja på vad man får och inte får göra.
Citera
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Om du inte vill låta honom bränna koranen på grund av risk för muslimkaos, så innebär det att du har givit upp yttrandefriheten på grund av hot om våld från kriminella. Det är alltså den som kan uppbringa mest våld som ska bestämma i samhället?

Smuts.

Hur skulle du känna dig om någon brände den svenska flaggan och spottade på svenska gravar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Vilken åsiktsfrihet? Har vi åsiktsfrihet och yttrandefrihet i Sverige?? Hahaha vilken planet lever du på? Jag vill hetsa mot judar varje dag. Vill skriva Allahu Akbar i den svenska flaggan och hissa upp den på min tomt. Är det lagligt?

Allah Akbar är ju inget negativt. Klart du kan skriva det om du är muslim på svenska flaggan. Varför skulle det vara kränkande?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Alla former av våld är alltid fel.

Någon påtänd person står med en pistol mot ditt huvud och tänker skjuta dig. Du tror dialog hjälper?
Citera
2022-04-17, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Paludan tror på att kränka Koranen.
Padulan vill avskaffa och förbjuda islam. Det är han i sin fulla rätt att göra. Han kan bränna hur många koraner han vill som en protest mot islam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Här var det nära. Satt polis i bussen.
https://sverigesradio.se/artikel/6444182
Ja, och det kommer att hända. Under jubel från den närvarande muslimska fredsstyrkan.
Citera
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Linda Snecker lägger allt ansvar på Rasmus Paludan och polisen:

Hon lägger inget ansvar på muslimerna. Det är som om hon ser på dem som små barn utan förmåga till eget tänkande.

Det är väl exakt det de är? Människor som helt saknar konsekvenstänk.
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Om du inte vill låta honom bränna koranen på grund av risk för muslimkaos, så innebär det att du har givit upp yttrandefriheten på grund av hot om våld från kriminella. Det är alltså den som kan uppbringa mest våld som ska bestämma i samhället?

Smuts.

Varför ska andra människor ge upp sin frihet? Exempelvis rörelsefrihet.
Citera
2022-04-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Vänsterpartiets Snecker kommenterar polisens skjutningar: Våld kan aldrig mötas med våld

men skicka pansarskott till azovbataljonen för att döda ryssar går bra?

till med fnl-aren sjöstedt vill hjälpa azovbataljonen

"Som medlem i V uppmanar jag partiledningen att också stödja beslutet om pansarskott till Ukraina.”, skriver han på Twitter."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47gzya/ukraina-jonas-sjostedt-gar-emot-partiet-om-pansarskotten
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jo, det kaosades på ställen där han inte dök upp på grund av att polisen ställt in hans demo.

Polisen ställde in för att det kaosades.
Citera
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Hur skulle du känna dig om någon brände den svenska flaggan och spottade på svenska gravar?

Ja inte skulle jag försöka skapa våldsamt kaos i alla fall. Det är så det går till i ett civiliserat samhälle. I ett civiliserat samhälle hör muslimer inte hemma. Det har de bevisat om och om igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsnack69
Han skulle ha en egen tv sändning.
Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto