2022-04-17, 20:32
Medlem
islamiseringen av Sverige är i full gång, och partiets nyans ledare har ju sagt att yttrandefrihet är under islam, dvs att det får inte sägas något ont om islam
Citera
2022-04-17, 20:33
Medlem
Det är en demokrati fortfarande, får se hur länge. Man får i en demokrati bränna vilken bok man vill.
Bibeln, koranen likadana fantasiböcker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
Människor har rätt att tro på vad de vill. Varför är det viktigt för idioten att bränna koranen och kränka någon som tror på något. Jag tycker religioner är pest, men att kränka troende människor är värre.
Jag hatar människor med din åsikt så mycket att det gör ont in i märgen.
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det är en planerad kränkning ja. Vilket är okej så länge man utför det inom lagens gränser. Tycker personligen att det är onödigt men återigen, yttrandefriheten bör bevaras till varje pris. Tycker du Lars Vilks gjorde fel? Charlie Hebdo? Och alla de andra hundratusentals kreatörer som medvetet provocerar? Är muslimer ett undantag för vem som man ska få kränka/provocera?

Provokationer bör ej tillåtas om notan landar på fantasibelopp. Precis som vi har andra inskränkningar i yttrandefriheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, jag satsar inte pengar på brinnande poliser. Det var bara ett exempel. Men gärna på att flera poliser kommer att dödas i en terrorattack liksom de som skett de senaste dagarna, för det tror jag kommer att hända. För ett år sedan(?) var det en polisbuss i Malmö som sprängdes och hade den varit bemannad hade passagerarna dött. Det har ju varit ren tur hittills.

Vad kan lösningen på problemet vara? Största delen av svenska vuxna befolkningen är grovt räknat idioter som inte förstår vad som händer. Jag tror att en lösning skulle vara att få dem att på ett mycket grovt sätt förstå vad som händer. Dvs något sådant som Paludan försöker åstadkomma. Om du inte ser någon annan lösning på huvudproblemet, så tror jag på min.
Här var det nära. Satt polis i bussen.
https://sverigesradio.se/artikel/6444182
Citera
2022-04-17, 20:34
Moderator
-Info-s avatar
Linda Snecker lägger allt ansvar på Rasmus Paludan och polisen:

Citat:
"Det brinner i mitt Norrköping. Det här är vad rasister som Paludan vill ha. Splittring, oro och ilska. Han borde aldrig fått tillstånd till demonstrationer. För allmänhetens säkerhet kan inte garanteras. Polisledningen beredskap måste vara bättre än såhär."

https://twitter.com/lindasnecker/status/1515704011135098885
Citat:
"Det här är vad Paludun vill. Att Sverige splittras. Att våldet eskalerar. Att upplopp sker och hatet mot utsatta områden och invandrare ökar. Våld kan aldrig mötas med våld", skriver hon på Twitter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jx5R3R/linda-snecker-reagerar-om-upploppen-i-skaggetorp-och-navestad

Hon lägger inget ansvar på muslimerna. Det är som om hon ser på dem som små barn utan förmåga till eget tänkande.
Citera
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Hade ej blivit kaosande utan danskens jippo som polisen ställde upp på.
Om du inte vill låta honom bränna koranen på grund av risk för muslimkaos, så innebär det att du har givit upp yttrandefriheten på grund av hot om våld från kriminella. Det är alltså den som kan uppbringa mest våld som ska bestämma i samhället?

Smuts.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Fast lever vi verkligen i frihet? När man får ett skott i axeln bara för säger sitt?
.

Skottet i axeln beror kanske på att handen höll i en sten?
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Hade ej blivit kaosande utan danskens jippo som polisen ställde upp på.

Jo, det kaosades på ställen där han inte dök upp på grund av att polisen ställt in hans demo.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Du har inte hela bilden, du såg inte allt live.

Polisen kanske provocerade dom? Det är ju uppenbarligen en provokation bara att befinna sig i deras område. Då kan jag förstå att polisen angrips (helt förkastligt självklart) och konsekvens är lätt att förstå.

Hur kan det vara en provokation för stenkastarna att polisen är synlig.
Konkurrerar polisen med det lokala våldsmonopolet?
Citera
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Hade inte polisen varit där hade ej Paludan vågat sig dit. Utan närvaro av polis och/eller Paludan = inget våld.

Nä men då hade han inte fått uttrycka sin åsikt. Därmed hoppas jag någon skär av din tunga så du slipper oroa dig för att någon ska bli kränkt ifall du råkar säga fel sak, eftersom man inte längre får säga vad man vill och det är helt ok tydligen.
Citera
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Att hetsa mot minoriteter är kännetecknande för demokrati?

Varför räknas inte andra människors frihet? Som de boende i vissa bostadsområden vars rörelsefrihet hindras av polisens avspärrningar. Tusentals människors frihet borde väga tyngre än en tjock-dansk provokatörs.

Jag skiter i deras friheter! Det borde återvandra och lämna Sverige för gott! Ingen vill ha dessa äckel i landet ändå!

AfS 2022
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in