2022-04-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Man har i en demokrati rätt att tycka, säga och göra vad man vill med egen egendom så länge du inte brukar våld emot människor eller hotar människor eller förstör andras egendom.
Det kallas för yttrandefrihet och mötesfrihet och är utmärkande för demokratiska samhällen.

Däremot kanske han inte borde få åka runt på nån j-a turne över hela landet.

Han skulle ha en egen tv sändning.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
Människor har rätt att tro på vad de vill. Varför är det viktigt för idioten att bränna koranen och kränka någon som tror på något. Jag tycker religioner är pest, men att kränka troende människor är värre.

Vad är värst? Att bränna en bok, vilket är lagligt, eller att kasta gasten på polisen och bränna deras bilar, handlingar som är helt olagliga?
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
Det skulle behövas en "Great Reset" på denna slapphänta regering som vi kan tacka för detta velande med kriminella, kanske möjligt om sisådär 11år ungefär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fortfarande, det är definitionen av en stat, inte jag som hittat på det. Det enda våld som är tillåtet är statligt, dvs polisens i detta fall.

Diskussionen handlar om vidriga upplopp, som utförs av människor som inte respekterar vårt land, våra lagar, vår religion och inte heller oss som håller dessa värden högt.

Om man kastar sten på poliser ska man inte gå fri från det. Då ska man helst bli fråntagen sitt medborgarskap om man har något i det här landet.
Instämmer.
Detta är terrorism och inget annat.
De som deltar ska straffas utvisas och givetvis fråntas medborgarskap.
Nu tror folk att det bara handlar om koranbräńning men dessa drägg kommer att agera likadant igen om det gäller andra frågor. T ex när soc tvångsomhändertar barn osv eller om de fråntas sina bidrag.
Citera
2022-04-17, 20:30
Medlem
Citat:
Människor har rätt att tro på vad de vill. Varför är det viktigt för idioten att bränna koranen och kränka någon som tror på något. Jag tycker religioner är pest, men att kränka troende människor är värre.
Paludan tror på att kränka Koranen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Hade inte polisen varit där hade ej Paludan vågat sig dit. Utan närvaro av polis och/eller Paludan = inget våld.
kan också ta detta argument vidare, inga blatte jävlar=inget våld
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Iran och Malaysia tror jag mig ha läst. De har åtminstone fördömt vår åsiktsfrihet i starka ordalag.

Vilken åsiktsfrihet? Har vi åsiktsfrihet och yttrandefrihet i Sverige?? Hahaha vilken planet lever du på? Jag vill hetsa mot judar varje dag. Vill skriva Allahu Akbar i den svenska flaggan och hissa upp den på min tomt. Är det lagligt?
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Fuck you.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Nej det beror inte på det och du gissar bara för att du inte har nåt att förlora på det och tror att du låter smart.

Vill du sätta 100 000 på att vi kommer se brinnande poliser eller liknande inom 2 år i sverige så skriver jag gärna ett kontrakt med dig. Förutsatt att du kan hitta någon som finansierar det eller har råd att sätta dina egna stålar på ditt flummiga uttalande!?

Sånna här psykopater ska låsas in och portas. Sverige kan fan bättre än det här. Ska vi få bort islamisterna och politikerna som sålt ut sverige krävs nåt smart, inte en sån här barnslig liten kaos-psykopat. Det betyder inte att jag vet vad lösningen på huvudproblemet är men det är fan inte detta.
Nej, jag satsar inte pengar på brinnande poliser. Det var bara ett exempel. Men gärna på att flera poliser kommer att dödas i en terrorattack liksom de som skett de senaste dagarna, för det tror jag kommer att hända. För ett år sedan(?) var det en polisbuss i Malmö som sprängdes och hade den varit bemannad hade passagerarna dött. Det har ju varit ren tur hittills.

Vad kan lösningen på problemet vara? Största delen av svenska vuxna befolkningen är grovt räknat idioter som inte förstår vad som händer. Jag tror att en lösning skulle vara att få dem att på ett mycket grovt sätt förstå vad som händer. Dvs något sådant som Paludan försöker åstadkomma. Om du inte ser någon annan lösning på huvudproblemet, så tror jag på min.
Citera
2022-04-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Vänsterpartiets Linda Snecker:

20 skadade poliser = Snecker knäpptyst
3 skadade muslimer = Snecker skriker POLISVÅLD
Låt henne fortsätta. Hon gynnar bara sina motståndare (oss) med de absurda uttalanden hon kommer med.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Instämmer.
Detta är terrorism och inget annat.
De som deltar ska straffas utvisas och givetvis fråntas medborgarskap.
Nu tror folk att det bara handlar om koranbräńning men dessa drägg kommer att agera likadant igen om det gäller andra frågor. T ex när soc tvångsomhändertar barn osv eller om de fråntas sina bidrag.

Ja absolut, de här grupperingarna vill ändra vårt svenska samhälle i grunden. De kommer att göra det också om vi som vill ha en rättsstat inte säger ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Vilken åsiktsfrihet? Har vi åsiktsfrihet och yttrandefrihet i Sverige?? Hahaha vilken planet lever du på? Jag vill hetsa mot judar varje dag. Vill skriva Allahu Akbar i den svenska flaggan och hissa upp den på min tomt. Är det lagligt?
Mig veterligen är det fullt lagligt, ja.

Kör hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in