2022-04-17, 20:14
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det är ni som är "Ukrainadårar", även om många i Ukraina visserligen också verkar vara dårar.
Ja, du har nog rätt. Vi Ukrainadårar är lite tossiga som tycker att den ryska rått-hären ska sluta att mörda och våldta kvinnor och barn i Ukraina.
Citera
2022-04-17, 20:15
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Låter inte så otroligt med tanke på vad ryssarna lyckats (och inte lyckats) med hittills.
Verkar vara något slags dagcenter on tour.

Det har du ju helt rätt i, men det är ju svårt för oss som inte är funktionsvarierade att fatta hur lågt de kan sjunka ibland. Hade det inte varit så jävla tragiskt att de försöker utrota alla ukrainare hade det varit humor på hög nivå.

Nu vill jag bara spy (i deras ansikte och sen trycka in ögonen på dem).
Citera
2022-04-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Titta på filmen eller håll käft när du inte vet.

var är era bombplan kamrat? De har varit uppe i luften i snart 8 timmar
Citera
2022-04-17, 20:16
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Nej, det mest troliga är ju att tattarna i videon bara ljuger och hittar på, eller själva har tagit blinda sprängmedel för att göra en "rolig" film om de dumma ryssarna. Vad känns mest sannolikt?
Känns mest sannolikt att utvecklingsstörda ryssar har svindlat sin regering på pengar och skickar träbitar med sina soldater.
Citera
2022-04-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ett nytt gäng tillfångatagna ukrainare. Man funderar på hur de ska husera alla dessa krigsfångar? Flera tusen i Donbass nu. Eftersom ukrainarna skjuter ihjäl de ryssar de får tag på finns det ju heller inte så många att växla dem mot.

https://twitter.com/AZmilitary1/status/1515749068127014919

Gulag kanske öppnas på nytt? Troligen inte.

Dessvärre är Putins ledning för mjuk, inte minst mot västerländska legosoldater och agenter. De behandlas som kungar och skickas hem gråtandes. Märkligt kan tyckas. De är ju de som är de stora bovarna.
Citera
2022-04-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Med ”inbördeskrig” tänker du då på ett sådant ”inbördeskrig” man haft i åtta år i Donbas där rysk militär låtsas vara separatister under falsk flagg?

Initialt var det mest ryssar. Det var ryssar som startade kriget.
Efter att det gick in i ett lågintensivt krig där Ukraina aldrig försökt någon offensiv så har det knappast behövts några ryssar så frågan är hur många de har varit på senare år.
Citera
2022-04-17, 20:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
De behandlas som kungar och skickas hem gråtandes.
Har du nåt exempel på det?
Citera
2022-04-17, 20:21
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Känns mest sannolikt att utvecklingsstörda ryssar har svindlat sin regering på pengar och skickar träbitar med sina soldater.
Inte heller så otänkbart. Finns ett klipp där Ukrainarna upptäcker att det bara är skum i det reaktiva pansaret på en på en ryss-grill (stridsvagn).
Citera
2022-04-17, 20:24
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Initialt var det mest ryssar. Det var ryssar som startade kriget.
Efter att det gick in i ett lågintensivt krig där Ukraina aldrig försökt någon offensiv så har det knappast behövts några ryssar så frågan är hur många de har varit på senare år.
Det har såklart varit ryssar där hela tiden. Ryssland har till och med delat ut ryska pass till befolkningen som bor där. Det har aldrig funnits några ”separatister”. Det var ryssar som invaderade Ukraina redan 2014.
Citera
2022-04-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Här kan du läsa om Ukrainska krigslagarna där dessertörer ska skjutas.

https://www.newsweek.com/ukraine-passes-law-shoot-deserters-304911?amp=1
Var det inte när dom kapitulerade som dom skulle skjutas? Har för mig du antydde det tidigare.
Deserterar man över till fienden under brinnande krig så kan jag mycket väl tänka mig att andra mycket stenhårda strafflagar gäller och då är ju din länk helt ointressant. Är väl inte så många år sedan Sverige avskaffade dödsstraff i krigstid har jag för mig.
Citera
2022-04-17, 20:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Nej, inte något konkret fall. Men jag tänker så här, hur många västerlänningar sitter i ryska fängelser? Knappat någon. Putin kallar väst för "Partners" och är alltid mjuk mot västerlänningar som begår brott mot Ryssland.
Vi får se hur de behandlar britterna de tog häromdagen nu t.ex.
Citera
2022-04-17, 20:28
Medlem
Citat:
Vi får se hur de behandlar britterna de tog häromdagen nu t.ex.

Ja precis. Blir intressant. Tror tyvärr de får mild behandling, allt i "diplomatins" och propagandans namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in