2022-04-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Då kan vi ju skicka notan till dig, Paludan, och era meningsfränder.
Vad menar du med "dig och era meningsfränder"?
Buntar du alltså som en idiot ihop människor till ETT enbart baserat på att vi delar vissa åsikter, men inte alla?
Du menar alltså att det är bättre att låta islam få en SÄRSTÄLLNING i Sverige och att ingen ska få visa missnöje eller ja tom bränna upp en bok som de gillar pga att vissa muslimer inte kan låta bli att ta till grovt våld emot människor pga det?

Tja man kan tillåta yttrandefrihet och samtidigt behöver man inte tillåta VÅLD emot NÅGON från NÅGON.
Som inte har rätt till det.

Detta sätter saker på sin spets.
Låt folk tänka nu.
Om de förmår .....

Jag tror på Gud.
Och jag tycker att det är löjligt och onödigt provocerande att hålla på som de där danskarna gör.
Men, de visar samtidigt på något vi måste ta tag i.
Det visar skillnader.
Men också vissa likheter.

Kan man inte skilja på SAK och MÄNNISKA?
Eller?
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevtsamhalle
Ingen hade brytt sig. Det hade inte blivit motreaktioner i överhuvudtaget.

Det är liksom det som sker dagligen. Kolla bara drevet när Glenn Hysén kom ut som SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Man borde sedan göra något åt Sveriges stora och ökande ekonomiska klyftor.

Norge har större ekonomiska klyftor än Sverige men inte f-n springer folk runt och bränner bilar och misshandlar poliser för det.
Citera
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja objektiv verklighet
https://twitter.com/Intel_sky/status/1515605944851435522

Ja du har ju rätt till dina känslor, gränser går ju när du bränner bussar och kastar sten på poliser för att du tycker att andra inte har rätt till sina....

Som sagt, "några sa något på en plats" och du ser det sen en objektiv verklighet.

Vem har påstått något annat?
Citera
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=Ol1tnx0C_5A&ab_channel=%D9%85%D8%AD%D9%85% D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%85%D9%88%D8%AF%D9%8A-MohamedAlamoudi

33:33 in kan ni se paniken efter killen blivit skjuten på benet haha..
"Ni har skjutit på benet"..

Jävla horungar vad fan förväntar dom sig?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Är det rimiligt att när jag och en polis inte tycker samma sak så är det jag som kommer få sitta 3 dagar anhållen, eller bli visiterad, eller bli slagen?

Fortfarande, det är definitionen av en stat, inte jag som hittat på det. Det enda våld som är tillåtet är statligt, dvs polisens i detta fall.

Diskussionen handlar om vidriga upplopp, som utförs av människor som inte respekterar vårt land, våra lagar, vår religion och inte heller oss som håller dessa värden högt.

Om man kastar sten på poliser ska man inte gå fri från det. Då ska man helst bli fråntagen sitt medborgarskap om man har något i det här landet.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Problemet är inte att folk kränker utan de som känner sig kränkta. Du kommer -oavsett hur du lever, kränka någon. Det är nästintill en naturlag.

Med det sagt och återigen, jag stöttar inte danskens aktion. Men han har däremot utfört aktionen inom lagens gränser och utan att någon blev fysiskt skadad. Vi har yttrandefrihet och det är jag tacksam för även om det innebär att även jag då och då blir kränkt.

Tänk om 100 män skulle kravalla och kasta sten på Expressens redaktion varje gång de släppte igenom en manskränkande krönika.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Tror Paludan skulle få maximal effekt om han gjorde det under Eid 2-3 maj.
Citera
2022-04-17, 20:15
Medlem
Citat:
Varför ska polisen kunna slå medborgare men inte tvärtom bara för att dem har 1,5 års utbiliding och en bricka på bröstet?

Ja, helt fruktansvärt… vore bättre att alla fick slåss hejvilt utan att någon ingrep. Sen får den starkaste vinna. Ungefär som på savannen. Visst känns det lockande?
Citera
Medlem
Citat:
Är det rimiligt att när jag och en polis inte tycker samma sak så är det jag som kommer få sitta 3 dagar anhållen, eller bli visiterad, eller bli slagen?

Ja, i Morgan Johanssons dröm, blir rentav mörkrädd när jag hör hans framtidsplaner om Sveriges poliskår. Totalitarism är närmare ministerns önskan, hur kan folk köpa den politiken och samtidigt hävda att yttrandefriheten är viktigast i avseende om mötesfrihet...

Undrar vilka som är mest blinda i detta politiska utspel som Morgan Johansson står för i livesändningen.?
Citera
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Våld föder våld.

Övervåld föder underkastelse.
Ett eget ordspråk. Kom på det precis nu. Bra va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
I Göteborg ??? Är han där nu ??? RP the muslim ghost anger maker
Om det hade varit samma krut hos polisen dom i Göteborg så skulle det bli så många arresterade och dömda musulmaner att vi inte kunde hitta plats åt dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in