2022-04-17, 20:05
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nu kommer sånt också. "Jameeen se på det och det då". Det som hände då i Göteborg var inte heller ok.

Man får såklart protestera, och ska så göra när något är galet, men inte med våld.
Varför ska polisen kunna slå medborgare men inte tvärtom bara för att dem har 1,5 års utbiliding och en bricka på bröstet?
Citera
2022-04-17, 20:06
Medlem
tror danskarna skrattar ihjäl sig nu åt sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Lek med tanken att någon istället hade ställt sig upp och sagt att alla som röstar på SD, AfS eller sympatiserar med NMR är idioter, dumma i huvudet och inte borde få finnas. Om det då hade blivit våldsamma motreaktioner, hade ni då tyckt att den som säger "sanningen" gjorde "ett bra jobb"?
Mycket märkligt resonemang. Det handlar inte om ngn sida. Det handlar om yttrandefrihet
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Muslimer har en skyldighet att försvara sin religion.

Polisen har en skyldighet att skydda landet mot kaosande muslimer.
Citera
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Frihet är en sak, anarki är en annan. Det är frihet under ansvar vi lever med. Inte friheten att försöka skada samhällets representanter, elda upp utryckningsfordon. Det är brottsligt och bör beröva friheten.
Fast lever vi verkligen i frihet? När man får ett skott i axeln bara för säger sitt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Din arroganta fan skäms du inte?

Varför är hen arrogant som skriver som det är, muslimer kanske tänker så, att de ska försvara sin religion. Även om vi tycker det är konstigt att en bok och profet är så helig, så kan man väl respektera det, annars är det väl du som är arrogant som inte kan förstå deras situation?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Det kan dom visst göra hur mycket dom vill... I sitt land.

Bara så du vet är muslim ingen nationalitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Polisen står emellan förortsborna och dansken.

Ja dom vaktar yttrandefriheten i vår demokrati.
Citera
2022-04-17, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Jag är fullt med på att man får vara beredd på motstånd. Men då ska det vara på lika vilkor, då tycker jag demostranterna också ska få ha pistoler. Det är en polisstat vi lever där polisen har våldsmonopol för att vi människor inte ska kunna säga vad vi vill.

Jag skiter i dessa kravaller, men jag vet varför svenskar blir så arga nu för varje dag som går så knullar staten oss i röven, bensinprinser, energipriser, skatter osv osv. Allt detta vill svenskarna protestera emot men man vågar inte göra det så när man ser att invandrare har pungkulor så skäms svenskarna och ska säga det är fel.

När dem höjde bensinpriset i frankrike med 50 öre och fransmännen slogs med deras poliskår då var det helt andra saker som kom ut från svenskarnas mun.

det är definitionen av en stat att den har våldsmonopolet
Citera
Medlem
Morgan Johansson känner stark vrede, han ska sätta hårt mot hårt och finansiera alla resurser som polisen kräver i framtiden.
https://www.expressen.se/nyheter/nya-oroligheter-i-linkoping-och-norrkoping/

Ska han ta såna stora beslut i vrede och hur ska denna svaga minister kunna driva igenom fascisternas önskelista.?
Citera
Medlem
tantrs avatar
Pontus persson kör live
https://www.youtube.com/watch?v=t4RI2fXUk1c
Citera
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tre skjutna idag alltså.

Plötsligt så känns inte ett inbördeskrig så avlägset ändå.

Vi har inte nått kokpunkten ännu, det är en bit kvar, men visst har grytan blivit något varmare på senare år.

Där ser man. Tråkiga nyheter och tråkigt att demonstrationerna urartar så till den grad att människor blir skjutna av polisen.

Sedan håller jag tyvärr med om att grytan blivit varmare på senare år. Jag förstår att du är av en annan åsikt men jag hade hellre sett en enad nation och ett folk som lever sida vid sida i god harmoni. Det hade gynnat oss alla. Men när världen ser ut som den gör är det att hoppas på för mycket.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2022-04-17 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in