Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Han slog på polisbilen eller polishästen.
Då blir han skjuten, inte konstigare än så.
De kunde så klart släppt hundarna loss och och infört lokala utegångsförbud men vi är inte där riktigt än.
Tårgasgranater, vattenslangar och gummikulor går ju även att kombinera med. Nästa steg höghastighetsvapen som k-pistar.
Din rättighet att gå ut och slå på polisen och deras saker. Och då är det deras rättighet att skjuta dig död.
Vet inte om detta är definitionen av polisstat.
Såklart synd om ungdomarna som tvingas ut. Danskarna har identifierat detta problem och avskaffar gettona. Vi får se hur det faller ut.
Jag är fullt med på att man får vara beredd på motstånd. Men då ska det vara på lika vilkor, då tycker jag demostranterna också ska få ha pistoler. Det är en polisstat vi lever där polisen har våldsmonopol för att vi människor inte ska kunna säga vad vi vill.
Jag skiter i dessa kravaller, men jag vet varför svenskar blir så arga nu för varje dag som går så knullar staten oss i röven, bensinprinser, energipriser, skatter osv osv. Allt detta vill svenskarna protestera emot men man vågar inte göra det så när man ser att invandrare har pungkulor så skäms svenskarna och ska säga det är fel.
När dem höjde bensinpriset i frankrike med 50 öre och fransmännen slogs med deras poliskår då var det helt andra saker som kom ut från svenskarnas mun.