2022-04-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Tycker polisen aldrig borde ha get han demonstrationstillstånd just på dessa platser låt han stå i skogen och bränna koranen och om han så gärna vill bränna koranen på Rinkeby torg tillexempel så låt han göra det men skydda inte han. Han får klara sig själv

Allt som skedde idag var trots att han varken hade tillstånd eller att han var på platserna i fråga.

Försök ta in det. Det räcker med att han funderar på om han ska dra till en förort i stad X så kommer han att utlösa nya upplopp
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probix
Det är inte så mycket "yttrandefrihet" att bränna koraner i invandrartäta förorter..

I Sverige är det tillåtet att bränna upp sina tidningar och böcker så länge det inte råder eldningsförbud och röken stör omgivningen.
Sedan har du ansvar att elden släcks ordentligt.

Jag skulle provoceras ordentligt om Annie Lööf tände eld på en bibel.
Det ger mig dock inte rätten att slå sönder bilar.

Frågan är om denna påsken gjort det lättare eller svårare för invandrare att komma in på den svenska arbetsmarknaden?
Som redan innan var en tuff uppgift.
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Trump: Look at what happened last night in Sweden.

Tja, nu kanske folk börjar ge tokstollen lite rätt.
Scenbyte, ny president:
(viskande) Don't look at what happened last night in Sweden.
Citera
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Svensk med modifikation.

Mer svensk än många i Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Var ska alla rasister ta vägen om kriget kommer till Europa?

Syrien?

Pakistan?

Peru?
nä vi slutar betala skatt o sen bygger vi muren o sen skjuter vi all oönskade parasiter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Man ska kunna ha exakt vilken åsikt man vill och kunna torgföra den med grundlagsskyddade rättigheter vid demonstrationer. Det spelar ingen roll vad man säger eller tycker, det är ett grovt feltänk om man ska dra in på grundlagen och yttrandefriheten för att våldsamma revirtänkande stenåldersmänniskor skapar upplopp och bränner bilar och kastar stenar.

Det är det som är yttrandefrihet och demokrati att man ska kunna säga i princip vad som helst och att man ändå inte får agera med våld mot demonstrationen eller samhället därav, det är 100% deras eget ansvar och all skuld ska läggas på den kriminella invandrarpöbeln.

Exakt det här. Respekterar vi inte längre de här demokratiska lagarna och media istället försöker förvränga det här till en fråga om yttrandefrihetens legitimitet så är vi verkligen illa ute.

Det ser jag isf som en krigsförklaring från den svenska mediakåren, och från de liberala politikerna om de väljer den vägen i den kommande valrörelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det går att oroa sig för två saker samtidigt. Att det finns ett stort inre hot i Sverige numera som består av araber och afrikaner är självklart, men det betyder inte att Ryssland inte också är ett hot.

Ryssland är dom som vill befria oss från terroristerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Mer förundrande är hur Expressen kan skippa källkritiken och formulera det som ” att alla är besvikna på polisen ”

Just det här var saxat ifrån Aftonbladet, men dom har väl frågat tre av dom deltagande protestanterna som uppgett att dom är "Fakking sur på bolisen jävla svin"
Citera
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Tycker polisen aldrig borde ha get han demonstrationstillstånd just på dessa platser låt han stå i skogen och bränna koranen och om han så gärna vill bränna koranen på Rinkeby torg tillexempel så låt han göra det men skydda inte han. Han får klara sig själv

Fick mig direkt att tänka på GW's uttalande om lill kenta och hur han nog inte har varit ute och muckat på krogen om man tog bort hans två säpo-vakter. xD
Citera
2022-04-17, 19:42
Medlem
Jag känner igentligen mest förakt för pedofilen men jag skall ge honom- vilken ögonöppnare har var för våra skamligt blinda politiker. Ingen kan nu längre bortse detta, och detta kommer säkert hålla i sig fram till fredag innan allt återgår till det vanliga med mord/våldtäkter/rån varje dag medan nyheterna handlar om Sverige skall ta emot än fler ensamkommande vuxna män.

Så jag måste säga- om du läser detta- mkt bra gjort! Nu kan ingen blunda för det stundande inbördeskriget Sverige är på väg emot
Citera
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Då hade det varit någon annan ursäkt. Bilbränder och stenkastning hände långt innan Rasmus började sin turné.

Det håller jag med om. Ändå onödigt att provocera igång.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Du trycker på en bra punkt: " Nu har vi muslimer i landet som har precis lika mycket rättigheter som han, du och jag, då även de är svenska medborgare".

Ja, det har vi - och du har rätt. Men även SKYLDIGHETER! Du ser ju själv att dom har INGEN SOM HELST REPEKT FÖR RÄTTSVÄSENDET!

Du misstolkar mig om du tror jag försvarar deras djuriska upptåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in