2022-04-17, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Man måste vanligen söka demonstrationstillstånd. Men om man inte gör det så är det i sig inte skäl nog för att polisen ska upplösa demonstrationen.

För att inte anmälas av polisen, ja. Men du kan absolut demonstrera och har grundlagsskydd för det oavsett vad.
Citera
2022-04-17, 19:38
Medlem
Var ska alla rasister ta vägen om kriget kommer till Europa?

Syrien?

Pakistan?

Peru?
Citera
2022-04-17, 19:39
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Ja visst är det så. Ung Babblarna tycks skita i om det bränns koraner eller ej. Det viktiga tycks vara att ge sig på polisen
Hög tid att släppa spåret att religion skulle vara den främsta drivkraften för dessa "motdemonstranter". De är motiverade av att ha kul och skapa kaos, eller av att spela upp en scen mot belöning, alternativt bådadera.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probix
Ja, nu är det det. Men det triggades av de första aktionerna.
Sedan är det inte bara "babbar", det finns säkert en hel del av den vanliga svartklädda våldsvänstern, som hoppar på varje tillfälle att kasta sten mot poliser. Så i den meningen handlar det inte alls om någon Koranbränning. Men hade Paludan inte kommit hit så hade det inte tänt gnistan.

Då hade det varit någon annan ursäkt. Bilbränder och stenkastning hände långt innan Rasmus började sin turné.
Citera
Medlem
Har de lugnat sig än eller är de fortfarande kaos?
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
En månad i sträck ? 🙄

Om jag har gått utan ligga i en månad? Ja.
Om jag under en månads tid ätit enbart efter mörkrets infall och före solens uppgång? Ja.

Och fortfarande aldrig stenat någon, varken polis eller annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Han är halvsvensk och pratar hyfsad svenska. Så jag skulle kalla honom svensk.
Svensk med modifikation.
Citera
2022-04-17, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Tycker polisen aldrig borde ha get han demonstrationstillstånd just på dessa platser låt han stå i skogen och bränna koranen och om han så gärna vill bränna koranen på Rinkeby torg tillexempel så låt han göra det men skydda inte han. Han får klara sig själv

Men ditt dumhuvud, han fick ju bara stå på trafikplats Skånegården igår. Det var värre än någonsin, med stenkastning värre än någonsin, flera skadade, bil som rammade kravallstaketet osv osv. Det var värre där ändå, men det fattar inte såna som du.

Klart han har rätt till skydd i ett civiliserat samhälle, din jävla apa.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Tycker polisen aldrig borde ha get han demonstrationstillstånd just på dessa platser låt han stå i skogen och bränna koranen och om han så gärna vill bränna koranen på Rinkeby torg tillexempel så låt han göra det men skydda inte han. Han får klara sig själv

Jag förstår din poäng, om man ser det väldigt smalt. Men det är hela Sveriges yttrandefrihet polisen försvarar, inte stollen som eldar sagoböcker.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Visste jag faktiskt inte. Trodde han var dansk. Oavsett så borde han stoppas. De som inte är medvetna om att parallellsamhällen finns och att Sverige är segregerat, kommer ändå aldrig att övertygas. Detta upptåg kostar allt för mycket pengar. Nu har vi muslimer i landet som har precis lika mycket rättigheter som han, du och jag, då även de är svenska medborgare

Är personligen av den åsikt att oavsett om du är född i Sverige och har svenskt medborgarskap så ska du kunna bli landsförvisad.

Du trycker på en bra punkt: " Nu har vi muslimer i landet som har precis lika mycket rättigheter som han, du och jag, då även de är svenska medborgare".

Ja, det har vi - och du har rätt. Men även SKYLDIGHETER! Du ser ju själv att dom har INGEN SOM HELST RESPEKT FÖR RÄTTSVÄSENDET!
Citera
Medlem
rde nyss på rapport att det är polisen själva som bestämmer om de skall ha vattenkanon....det sa moggemidget nyss...
Citera
2022-04-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Var ska alla rasister ta vägen om kriget kommer till Europa?

Syrien?

Pakistan?

Peru?
Du menar stenkastarna? De får väl åka tillbaka till Gazaremsan och kasta sten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in