Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag blir provocerad av att muslimska invandrade kriminella element motdemonstrerar och begår olagligheter i svenskarnas land mitt under en av våra kristna högtider.
Respektlöst mot kristendomen och de kristna.
Varför ska en kristen över huvud taget bry sig om att visa respekt för muslimerna och deras bok när de inte visar kristna respekt?
Vad menar du med svenskarnas land? Alla som har svenskt medborgarskap räknas som svenskar, åtminstone om man tar hänsyn till juridiken.
Hur kan du veta att motdemonstranterna inte är svenska medborgare?
Sedan är det bara märkligt att du tar upp kristendomen i detta, vad det nu ens har med saken att göra. Men för all del. 46-85 % av Sveriges befolkning är ateister, agnostiker eller icke-troende enligt olika religionsociolgiska undersökningar. Inte ens 10% av befolkningen går till kyrkan regelbundet. Det gör Sverige till ett av de mest sekulariserade länderna i världen. Tror du då på allvar att majoriteten av befolkningen överhuvudtaget skulle bry sig om att Jesus råkade dö och återuppstå vid den här tidpunkten för över 2000 år sedan? Det tror i varje fall inte jag.
Då är det i så fall mer respektlöst att skända koranen under muslimernas heligaste högtid ramadan, när så pass många människor i dessa förorter faktiskt är
troende/praktiserande muslimer.