2022-04-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Skulle hänt för 6 timmar sedan nu. Ännu ett misslyckande från ryssen?

Fristen gick ut då. De har bara börjat den sista upprensningen. Det kommer inom en snar framtid komma bilder på högar av brända lik. En del kommer säkert försöka ge upp när de känner att de inte riskerar att skjutas i ryggen av sina politiska kommissarier.
Citera
2022-04-17, 19:08
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Vad jag förstått har du rätt i att det varit många nazister som åkt ner och krigat för Ukraina och det gamla Azov (från Sverige och andra länder) men att det då handlade om närmre efter 2014 efter att Krim olagligt annekterades, dvs att det inte är så idag. Här får du gärna motbevisa mig om du har andra uppgifter.

Skogsmaran är av samma åsikt, att det främst var tidigare och att man sen dess gjort en hel del åtgärder. Poängen i inlägget var att... Ja, nazister har åkt till Ukraina för att slåss och ja, Ukraina tog emot dessa. Man resonerade som så att alla som var villiga att slåss för ett fritt Ukraina var välkomna och så får man reda ut problemet senare.
Som du själv skriver så fick nazistpartiet inte speciellt många röster egentligen och de har heller inte provat sig på någon kristallnatt.

Motsvarande är det som hänt i närtid, att välja att sätta vapen i händerna på alla villiga i civilbefolkningen. Alltid hamnar några vapen snett och kanske något vapen hos en rysk kollaboratör. I vissa fall helgar ändamålen medlen även om man kan bli biten i baken. En risk man får ta när nöden tränger på.

Ryssarna spelar på nazistkortet men har fortfarande fel och bör drivas ut. Potentiell nazism i Azov ger absolut inte Ryssland rätt att bestämma över ett grannlands politik eller allianser. Än mindre att invadera det.
Citera
2022-04-17, 19:11
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Ryss inte samma som kommunist. Din rasism mot ryssar hjälper inte.

Putin är en produkt av det tsarryska och sedan sovjetiska systemet. Finns stora likheter. Förtryck, tvång och minimalt inflytande över samhällsutvecklingen.
Citera
2022-04-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Känns rätt bra att 20 000 ryssar har dött. De ryska soldaterna har hela tiden haft valet att göra uppror mot sina befäl. De har fortfarande det valet.

Det gäller de ukrainska soldaterna också.
Citera
2022-04-17, 19:14
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det gäller de ukrainska soldaterna också.

Fast dom försvarar sitt land och sina familjer, så vad skulle dom göra det för?

Tänk dig att bekämpa en motståndare som är på väg att ta över staden där dina barn och fru gömmer sig…ingen skulle behöva tala om för mig att skjuta.
Citera
2022-04-17, 19:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Med kompetent poliskår får du gärna utvekla i en annan tråd, om du nu inte med kompetent bara menade att de kan alla knyta sina skor själva.
Det där med att den svenska poliskåren skulle vara inkompetent låter som traditionell rysk desinformation. Står allt väl till, kamrat?
Citera
2022-04-17, 19:16
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Enligt ryssarnas Talking Head tror de att det fortfarande finns kvar upp till 2500 försvarare.

Vore ryss hade jag inte brytt mig om att anfalla mycket. Jämför med slutet på¨andra världskriget där det fanns tyska och japanska utposter lite varstans. De allierade var oftast smarta nog att inse att det räckte att hålla dem instängda och att kriget vanns och förlorades på andra platser.

För försvararna är det också bäst. Utgången skulle då kunna bli att de ger upp när käket tar slut och förhoppningsvis överlever.

I mitt tycke borde förövrigt ryssarna garantera fritt avtåg med vapen för de som överger "fästningen". När man ber några andra om att ge upp är det ju på ett sätt ett svaghetstecken.

Men ryssarna har kanske glömt att det kunde gå till så redan på medeltiden, att försvararna inte blev fångar utan fick passage till sina egna.

Ja, dessa 2500 eller hur många de nu är har inte fått ammunitions- eller matleveranser på länge. Att hoppas på att de faktiskt ska ta sig därifrån på något heroiskt sätt är nog att hoppas på för mycket.
Citera
2022-04-17, 19:18
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Känns rätt bra att 20 000 ryssar har dött. De ryska soldaterna har hela tiden haft valet att göra uppror mot sina befäl. De har fortfarande det valet.

Rolig du är som tror att det funkar så enkelt. Jag upprepar mig med vad jag har sagt tidigare hade det varit så enkelt hade vi aldrig haft ondska världsledare. God forbid om du hamnar i sådant läge någon gång i ditt liv så kommer du få ett helt annat perspektiv. Jag behöver nog inte förklara varför du verkar som en klipsk kille som förstår varför det inte är så enkelt.
Citera
2022-04-17, 19:23
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Fristen gick ut då. De har bara börjat den sista upprensningen. Det kommer inom en snar framtid komma bilder på högar av brända lik. En del kommer säkert försöka ge upp när de känner att de inte riskerar att skjutas i ryggen av sina politiska kommissarier.

Så tidsfristen var bara larv? Det de egentligen menade var att om ni inte ger upp innan kl 13.00 så kommer vi kanske, någon gång i framtiden, att angripa er på samma sätt som vi redan har gjort?

Verkligen ett styrkebesked och ett kraftfullt uttalande från pedofilälskarna i rySSland.

Tack för ett gott skratt din korkade nolla.
Citera
2022-04-17, 19:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Ryssarna spelar på nazistkortet men har fortfarande fel och bör drivas ut. Potentiell nazism i Azov ger absolut inte Ryssland rätt att bestämma över ett grannlands politik eller allianser. Än mindre att invadera det.
Det var en lustig omskrivning av: den ryska våldtäktsarmén ska bums ut och ge fan i att invadera sina grannländer.
Citera
2022-04-17, 19:26
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Stödet för Rysslands sanktioner minskar mitt i inflationen – opinionsundersökning
De skyhöga levnadskostnaderna i Storbritannien verkar ha överskuggat oro för Ukraina

Antalet britter som förespråkar hårda ekonomiska sanktioner mot Ryssland som svar på dess militära kampanj i Ukraina har minskat under den senaste månaden, vilket framgår av den senaste opinionsundersökningen.

Utförd av Redfield och Wilton Strategies och på uppdrag av The Sunday Telegraph, visar undersökningen att endast 36 % av de tillfrågade den här veckan är beredda att acceptera högre bränslepriser för att skada Ryssland mer – 14 procentenheter ned från 50 % i mars.

En tredjedel av de tillfrågade britterna svarade nekande på frågan om de var villiga att betala mer för mat för att hjälpa Ukraina att stå emot den ryska offensiven. En annan tredjedel menade dock att det är ett offer som är värt att göra.

Omkring 54 % av de tillfrågade rapporterade att deras ekonomiska situation försämrats under det senaste året, upp från 42 % för två månader sedan, och 62 % sa att de förväntar sig att framtiden kommer att bli ännu mörkare.

Energipriser är gick upp redan förra året på grund av ökad efterfrågan efter pandemin. Putin trasslade även med gasen före invasionen. För att visa vad som väntade om vi inte gjorde som han sa.
Citera
2022-04-17, 19:27
Medlem
Lawlines avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u5n9c0/wooden_bricks_instead_of_tnt_for_russian_army/

Ryska korruptionen syns bokstavligen. Istället för TNT så är det inpackade träbitar. Tydligen så har någon tagit pengarna för sprängmedlet och köpt träbitar för att sko sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in