2022-04-17, 18:55
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ukrainarna är ju lite upptagna med att "rända röven på ryssen" , men får vi in dem i eu så kan de säkert lösa det åt vår mensturuerande genuspoliskår.
Ditt inlägg låter som uppochnervända världen.
Sverige har en kompetent poliskår. Ryssarna däremot har visat sin kompletta inkompetens i Ukraina.
Citera
2022-04-17, 18:55
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knurra666
Biden in 1997: "The only thing that can provoke Russia into a hostile and vigorous response is the expansion of NATO to the Baltic states."

Putin december 2021: "Jag vill inte mörda barn, låta mina soldater tortyrvålda alla kvinnor och flickor dom kan hitta och terrorbomba sjukhus"
Citera
2022-04-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Här är källor om att Ukrainska inte får ge upp i Mariupol, enligt Ukrainas krigslagar. Det innebär att de skjuts om de lämnar.

https://t.me/intelslava/25576

Uppgifterna backas upp av bland annat CNN

https://amp.cnn.com/cnn/2022/04/17/europe/ukraine-mariupol-russia-assault-intl-hnk/index.html

CNN bekräftar alltså radiosändningen:

In a statement, the Russian ministry said that the surrounded Ukrainian soldiers "were offered to voluntarily lay down arms and surrender in order to save their lives."

"However, the Kiev nationalist regime, according to the radio intercept, forbade negotiations about surrendering," the Ministry claimed.

Hahahaha.

Man får verkligen hoppas att kriget är över snart så rystrollen får tillgång till lite bra mjukvara för översättning igen.
Citera
2022-04-17, 18:57
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Jag håller inte helt med, även om jag hyser större sympatier för vad du skriver än med de nydanade pro-ryska antinazisterna som kan vara antisemiter men samtidigt ser ser "nazzister" som måste utrotas i varenda buske.
Ukraina har, om inte flirtat med, så i alla fall sett mellan fingrarna med nazisympatisörer under många år och använt dessa som nyttiga idioter.

Många med nazi-anknytning har åkt från andra länder, inklusive från Sverige, till Ukraina för att slåss. Men det är i viss mån förståeligt. Ukraina har inte riktigt råd att hålla sig med en värdegrundspolis men därmed inte sagt att problemet inte finns och har funnits där. Under INGA omständigheter ger det Ryssland någon som helst rätt att invadera Ukraina. Absolut inte.

Visst finns här rysstroll, de flesta har konton som är nyreggade, men Baggebo1 är inget rysstroll, tror jag. Det finns personer som tror att Sveriges och Europas räddning från illumiati, NWO, judarna, frimurarna, katolikerna, HBTQI, prideparader, dekadens och globalisering är att liera sig med Ryssland. Detta eftersom Putin är emot allt som även dessa personer ser som problemet med den nuvarande västvärlden.

Skogsmaran menar att de har fel. Putin och Ryssland har ingen lösning för Europa. Bara slaveri.

Edit: och bara för säkerhets skull så håller jag med om att Ukraina varit på rätt väg och att nazism inte har en stark ställning bland Ukrainare i gemen. Jag känner flera Ukrainare och har varit där flera gånger. Jag har hittills räknat till tre i den perifera bekantskapskretsen som aldrig mer kommer svara på epost från skogsmaran.

Vad jag förstått har du rätt i att det varit många nazister som åkt ner och krigat för Ukraina och det gamla Azov (från Sverige och andra länder) men att det då handlade om närmre efter 2014 efter att Krim olagligt annekterades, dvs att det inte är så idag. Här får du gärna motbevisa mig om du har andra uppgifter.
Citera
2022-04-17, 18:58
Medlem
%s avatar
"ryssarna" i östra Ukraina tycker inte det är så trevligt att bli "befriade"
https://www.youtube.com/watch?v=LDeoe5wAelw
ryssar är totalt vidriga varelser.
Citera
2022-04-17, 18:59
Medlem
Känns rätt bra att 20 000 ryssar har dött. De ryska soldaterna har hela tiden haft valet att göra uppror mot sina befäl. De har fortfarande det valet.
Citera
2022-04-17, 18:59
Medlem
https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1515716818853416967?t=nXo7cMEc7MgvA-ePW4w2Gw&s=19

Kleptokrati hela vägen, ved i stället för...
Citera
2022-04-17, 19:00
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Skulle hänt för 6 timmar sedan nu. Ännu ett misslyckande från ryssen?

Baggebos skrotlådor till bombplan var ju redan på väg då med en special superbomb. Har inkompetensen återigen satt stopp för Putin? 😂
Citera
2022-04-17, 19:03
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Stödet för Rysslands sanktioner minskar mitt i inflationen – opinionsundersökning
De skyhöga levnadskostnaderna i Storbritannien verkar ha överskuggat oro för Ukraina

Antalet britter som förespråkar hårda ekonomiska sanktioner mot Ryssland som svar på dess militära kampanj i Ukraina har minskat under den senaste månaden, vilket framgår av den senaste opinionsundersökningen.

Utförd av Redfield och Wilton Strategies och på uppdrag av The Sunday Telegraph, visar undersökningen att endast 36 % av de tillfrågade den här veckan är beredda att acceptera högre bränslepriser för att skada Ryssland mer – 14 procentenheter ned från 50 % i mars.

En tredjedel av de tillfrågade britterna svarade nekande på frågan om de var villiga att betala mer för mat för att hjälpa Ukraina att stå emot den ryska offensiven. En annan tredjedel menade dock att det är ett offer som är värt att göra.

Omkring 54 % av de tillfrågade rapporterade att deras ekonomiska situation försämrats under det senaste året, upp från 42 % för två månader sedan, och 62 % sa att de förväntar sig att framtiden kommer att bli ännu mörkare.

Står ingenstans i ditt fulcitat (som du inte länkat till) att stödet för sanktioner minskar. Det har du hittat på helt själv. Det står bara att de inte vill betala mer för bensin.
Senast redigerad av Bombolenat 2022-04-17 kl. 19:07.
Citera
2022-04-17, 19:04
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scissorhands
https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1515716818853416967?t=nXo7cMEc7MgvA-ePW4w2Gw&s=19

Kleptokrati hela vägen, ved i stället för...

Bättre att stoppa i en träbit istället för TNT och sedan pengarna i egen ficka tycker ryssen
Sånt där genomsyrar hela den ryska armen vilket börjar göra Putin stressad.
Citera
2022-04-17, 19:05
Medlem
Man har alltså slaktat sin arme på så mycket pengar att man till och med har tryckt upp ved klossar som TNT.

This is hilarious. #Russian piece of TNT explosive turned out to be a piece of wood. Can't make this stuff up.

https://twitter.com/i/status/1515716818853416967
Citera
2022-04-17, 19:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Ukrainska styrkor fortsätter att försvara hamnstaden Mariupol, säger Ukrainas premiärminister Denys Shmyhal under söndagen enligt Reuters.

– Staden har fortfarande inte fallit, säger han i en intervju med ABC."

Staden som fallit varje dag i 6 veckor nu, men återuppstår dagen efter.

Vilka hjältar Azov är.

Enligt ryssarnas Talking Head tror de att det fortfarande finns kvar upp till 2500 försvarare.

Vore ryss hade jag inte brytt mig om att anfalla mycket. Jämför med slutet på¨andra världskriget där det fanns tyska och japanska utposter lite varstans. De allierade var oftast smarta nog att inse att det räckte att hålla dem instängda och att kriget vanns och förlorades på andra platser.

För försvararna är det också bäst. Utgången skulle då kunna bli att de ger upp när käket tar slut och förhoppningsvis överlever.

I mitt tycke borde förövrigt ryssarna garantera fritt avtåg med vapen för de som överger "fästningen". När man ber några andra om att ge upp är det ju på ett sätt ett svaghetstecken.

Men ryssarna har kanske glömt att det kunde gå till så redan på medeltiden, att försvararna inte blev fångar utan fick passage till sina egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in