2022-04-17, 18:47
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Två är lindrigt skadade, den tredje allvarligt?

Vad tråkigt... verkligen...

Skulle en dö, så skulle det bli ÄNNU MER KAOS!
Citera
2022-04-17, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Så när dom pratar om "sina områden" och att sverige inte ska komma dit och störa .. då har dom kanske rätt ändå?

Absolut. ”Deras områden” där Sverige inte ska komma och störa ligger utanför Sveriges gränser. Dit kan de fara och kasta sten på varandra.

Så länge de befinner sig i Sverige tillkommer visst ansvar och skyldigheter. De flesta klarar dessa alldeles galant.

De som inte tycker att Sverige passar dem behöver inte vara här. Svårare än så är det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Hemskt att du skriver så, det handlar om små barn det här fy för dig

Barn eller "barn" , skitsamma när det är terrorister
Citera
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag håller med Leif GW om att yttrandefriheten har gränser. Den "demokratiska manifestationen" borde ha förbjudits. Länder som extremhögern har som sina förebilder är inte särskilt demokratiska. Inte ens i sitt hemland Danmark har Paludan fått hålla på samma sätt som här.

Så vad du säger är att du vill att den som är mest lättkränkt och våldsbenägen skall bestämma vad som får sägas och göras i det offentliga rummet.
Det är ett anmärkningsvärt uttalande.

Har vi inte kommit längre?
Vilken sorts samhälle tror du en sådan politik leder till?

Tror du att islamister kommer att sluta flytta fram positionerna?
Vill du verkligen ha blasfemilagar (eller siktar du kanske på full sharialagstiftning för att inte riskera att ”kränka” någon våldsideologi)?
Citera
Bannlyst
Journalisten på expressen sa att polisen inte får arrestera dem för attackerna, stämmer detta verkligen? De får alltså inte arrestera någon för våld mot tjänsteman men får arrestera folk för att de dricker en öl på torget? Vad är det för lagar vi har i detta så kallade "civiliserade" land? Politikerna hindrar ju polisen från att göra sitt jobb!

Nu är jag FAN triggad!
Citera
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Folk måste vara riktigt efterblivna eller legat under en sten i decennier om de inte fattar vid det här laget att polisledningen och polisen själva är korrupta som helvete. Hur fan tror ni att polisen hade agerat om valfritt svenskt politiskt parti agerat såhär, I SYNNERHET nationalister? Polisen använder silkesvantar mot dessa vildar medan de kan vara riktigt brutala mot svenska nationalister. Jag har ytterst jävla svårt att finna sympati för poliser när jag vet så väl hur usla och vidrigt de beter sig mot svenskar i situationer som är en liten bråkdel så stökiga som denna.
För några år sedan bytte Eliasson ut alla i polisledningen till regimtrogna.
Det är en sossemilis vi har idag.
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Ingen som sänder live? Har det lugnat ner sig eller är hyenorna kvar ute på gatan och kaosar?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Har du svårt med läsförståelsen? Polisen bekräftar nu att man skjutit 3 invandrare.

Polisen med nytt besked: Tre personer träffade när varningsskott avlossades, rikoschett.

Besviken, polisen borde skjuta headshots.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag har i princip alltid stått upp och försvarat svensk polis. Men det skett under påskhelgen är under all kritik. Pinsamt, oförsvarligt och skrämmande. De klarade inte av (fick inte) fösvara demokratin och de oskyldiga som bor i de områden som drabbades. När allt annat rasat samman skall det vara polisen som står mellan mig och buset, men nu är det bevisligen buset som har makten, som har våldsmonopolet. Med tanke på att polisen inte ens kan försvara svenska ordningsamma människor , ej heller stå upp och försvara demokrating, tänk er då om Sverige skulle angripas av exempelvis Ryssland. Sverige skulle samma sekund lägga sig platt och låta sig rövknullas. Jag var tveksam till Nato, men helgens poliskollaps har fått mig att acceptera att vi behöver Nato för att åtminstone ha någon chans att ha kvar demokrati i Sverige , i händelse av yttre påverkan.
Jag blev faktiskt lite förvånad över att mobben står redo att hjälpa Putin med rövknullandet av oss. Ännu en nyttig sak jag lärde mig av livesändningarna. Är det någon förstår hur det hänger ihop mer än i hatet mot oss?
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Inlägget jag citerade löd:

Hur behandlas han som en kunglighet?

”polisen som personlig livvakt”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noapojken2015
Annars tummen upp,men hundar är fina och ska inte avlivas
Hundar är långtifrån stenkastare, vandaler, mordbrännare, polishatare...
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Har Paludan överhuvudtaget bränt en bok ännu?

Det räcker ju med att annonsera att han ska komma så kaosar de redan innan han kommit till stan.

Grottmänniskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in