2022-04-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfisher
För att svensk polis inte har våldsmonopol längre. Håller polisen inte sig på mattan kommer Kalasjnikovförsedda kusiner ringas in.
Isf kommer AK5-försedda hemvärnet att besvara elden. (Hoppas jag.)
Citera
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Säg inte ungdomar..
Det är mestadels vuxna män som sysslar med mordförsök på Svensk polis och brandmän. Jag verkligen önskar att någon polis tappar fattningen och skjuter skallen av terroristerna.

Det är fel att hoppas att någon skadas. Lågaffektivt bemötande (LAB) fungerar, polisens kroppskameror spelar in ju så det kan bli utredning framöver. Paludan behöver klassas som terrorist, fatta!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
– Jag blev sprejad med pepparsprej, säger en man som en timme senare fortfarande försöket skölja bort allt från ögonen med vatten.

– Jag gjorde inget, utan stod bara här, fortsätter han.

Hans vänner Lorian, Ardian och Selvete är på platsen vid Skäggetorps centrum också. Flera andra av deras vänner är också där.

De är alla besvikna på polisen.

– Det är maktmissbruk, det de håller på med, säger Lorian och nickar bort mot en av polisbussarna.

VARFÖR uppehåller man sig då mitt i ett upplopp, hjärndött! Sen komma och säga maktmissbruk när poliserna har blivit brutalt attackerade i flera dagar, dags att tänka lite!!!
Maktmissbruk? Herregud de måste vara helt efterblivna dessa muslimer. Polisen har inte ens tagit i med hårdhandskarna än och det är redan "maktmissbruk"? Nä nu får polisen sätta hårt mot hårt!
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfisher
För att svensk polis inte har våldsmonopol längre. Håller polisen inte sig på mattan kommer Kalasjnikovförsedda kusiner ringas in.

Det är dags att polisen får tillåtelse ifrån våra jävla politiker att ta tillbaka sitt våldsmonopol. Det är ENBART polisen som ska ha våldsmonopolet, inga jävla tattare, det ryker i skallen på mig att se detta kaos, fyfaaaan!
Citera
2022-04-17, 16:52
Medlem
aaerligs avatar
Tips till herr Paludan om han eller någon av hans kollegor följer tråden:

Utför manifestationerna i höginkomstområden i närheten till förorten istället, för maximal effekt. De "unga männen" lär dyka upp ändå. De styrande samt journalister behöver också smaka på lite bilbränder och stenkastning. Södermalm vore av naturliga skäl perfekt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
– Jag blev sprejad med pepparsprej, säger en man som en timme senare fortfarande försöket skölja bort allt från ögonen med vatten.

– Jag gjorde inget, utan stod bara här, fortsätter han.

Hans vänner Lorian, Ardian och Selvete är på platsen vid Skäggetorps centrum också. Flera andra av deras vänner är också där.

De är alla besvikna på polisen.

– Det är maktmissbruk, det de håller på med, säger Lorian och nickar bort mot en av polisbussarna.

VARFÖR uppehåller man sig då mitt i ett upplopp, hjärndött! Sen komma och säga maktmissbruk när poliserna har blivit brutalt attackerade i flera dagar, dags att tänka lite!!!

Ännu värre är väl att svensk media, i propagandasyften, publicerar sån skit från kriminella invandrare som är i ett upplopp mot svenska samhället i vårt land. Det är det minsta polisen kan göra. Dom behöver inte stå bredvid, framför och slå på polisens bilar och bussar. Man väljer att göra det och får stå sitt kast, men inte enligt den korkade svenska median.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Nu har Adidas-armén kastat sten på SVT's bil.

Några kubik sten senare kanske polletten trillar ner där också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Demonstrera allt vad ni vill, men vad genererar allt våld mot brandkåren och polisen?
Dominans. De visar att de är den starkare parten och att inte ens det starkaste som samhället i sin tur kan uppbringa (polisen) rår på dem.

De lyckas ändå väldigt väl måste man ändå säga.
Citera
2022-04-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Det bor 830.000 muslimer i Sverige... man får ta fram miniräknaren för att klura ut hur många stolar det blir i Riksdagen men - nog blir det ett par väl. Låt mig gissa vad deras första promemoria kommer sikta in sig mot, kan det bli koranbränningar
Är alla dessa 830.000 röstberättigade?
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu har Adidas-armén kastat sten på SVT's bil.

Några kubik sten senare kanske polletten trillar ner där också.

Härligt SVT bilen kan de gärna kasta sten på om den är tom på folk.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det finns massor med fall där åtal väckts för stenkastning i samband med demonstration/upplopp. Där rubriceringarna i princip alltid varit: "Vid miss" - Försök till misshandel alt. Försök till grov misshandel. "Vid träff" - Misshandel alt. Grov misshandel.
....det är DETTA jag syftar på när jag säger att man inte åtalar för Försök till mord i sådana fall. Jag pratar alltså inte om uteblivna åtal!

Men du missar ju hela kedjan, från ax till limpa...
1. Första rekvisitet för Försök till mord är att vederbörande är att skadan/effekten (av stenen) di facto hade kunnat leda till döden. Det betyder att man måste börja med att avgöra om just DET stenkastet och DEN skadan hade kunnat leda till döden (för vi är nog överens om att man inte automatiskt dör för att man får en sten på sig?) Svaret kan ju då bli att just detta stenkastet/denna skadan inte var livshotande. Men svaret kan ju givetvis också bli det motsatta. (Det är här jag menar att 99 av 100 fall slutar, eftersom det är få stenkast på så långt avstånd, i synnerhet mot skyddsbeklädd polis, som blir livshotande).

2. Andra rekvisitet för Försök till mord är att det skall ha funnits uppsåt. Dvs att vederbörande skall ha haft avsiktsuppsåt, insiktsuppsåt eller likgiltighetsuppsåt att döda. Då får man ju börja längst bak för att utröna varför personen har kastat mot personen. Det kan ju ha varit för att skrämmas (Olaga hot) eller för att skada (Misshandel). Är det något av detta, fast det ändå lett till en allvarlig skada eller att personen hade kunnat dö, så kommer troligen avsiktsuppsåtet och insiktsuppsåtet ryka - Kvar finns då likgiltighetsuppsåtet (vilket är det vi diskuterar). Därefter görs tvåstegs-bedömningen som jag redan förklarat. Har man då lyckats komma såhär långt, vilket jag menar är väldigt svårt. Då krävs det ju att vederbörande varit medveten om risken FÖR EFFEKTEN att kasta en sten från 10-15 meters avstånd mot skyddsbeklädd polis och att vederbörande varit likgiltighet INFÖR EFFEKTEN av detta kast.

Nu kan det inte finnas några frågetecken kvar hoppas jag???
Kan du kommentera varför du själv har skrivit ”Det kan såklart leda till döden” när du skrev om stenkastningen? För du hoppar hela tiden över det.

Man behöver inte alls utröna varför någon kastat en gatsten. Likgiltighetsuppsåt innebär att gärningsmannen är medveten om att det finns en risk för att dennes handlande kommer att orsaka en viss effekt, men gärningsmannen ser inte de eventuella effekterna som skäl för att avstå̊ från gärningen. Gärningsmannen har alltså misstanke om att en viss effekt kan inträffa till följd av gärningen, men förhåller sig likgiltig inför denna risk.

Man fokuserar alltså på handlingen och inte på motivet eller avsikten. Det räcker att fastslå att handlingen som utförts kan orsaka livshotande skada, att GM insåg det men ändå genomförde handlingen.

Om man skulle gå på din linje så innebär det att det inte är ett mordförsök att skjuta mot någon som bär en synlig skyddsväst. Då kan man ju argumentera för att ”Jamen, jag såg att personen bar skyddsutrustning så jag trodde att denne inte skulle ta skada av att skott, i alla fall inte livshotande skada.” Eh, jag tror nog att det blir mordförsök i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Hur fan ska 2,500kr hjälpa någon i Sverige 2022? En nagel i ögat kanske?

Har vi tagit hit dom måste vi se till att dom överlever, absolut, men våga ställa lite motkrav för fan.

Soppa gator, tvätta klotter, rensa SL spårlinje som kukar ut varje gång det snöar. Kom igen det finns massvis av möjligheter som inte behöver konkurrera med privata affärsrörelser...

Ja 2500kr per dag (eller ca. 50.000 skattefritt per månad) ... skulle nog inte ge mycket i dagens inflationstyngda Sverige. Men det skulle kanske .. fungera

Ett jobb för att sopa gator tror jag inte de skulle bry sig i så mycket. De skulle inte stoppa sig själva i stenkastandet bara för att de kunde förlora sitt flotta påtvingade jobb som gatsopare. Det jobbet som Näääästan ger lika många feta Guccis som kompisen fick lämnade Hall för ett år sedan och som säljer snö till flickorna på Östermalm nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in