2022-04-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Uppdaterade nyss...
Vilken jävla sopa dansken är. Ynkrygg till på köpet. Poliser offrar nästan livet för att han ska stå och sjunga sina sjuka sånger och bränna böcker. Mår fan illa.
Citera
2022-04-17, 16:25
Medlem
Sossesvins avatar
Fattar inte vad problemet är, grip asen, dra in bidragen och gulag tills skulden och biljetten hem är betald.
Citera
Medlem
Grundproblemet är inte att de hatar polisen, problemet är att de inte är rädda för dem.

Alla ghetto-innevånare i hela världen hatar polisen men de är rädda för att få stryk, bli skjutna, eller få sitta inne en längre tid. Inget av det där gäller i Sverige eftersom polisen nästan alltid får order om att inte "provocera" eller gå för hårt fram, och de enda brott som ger långa straff är mord och organiserad narkotikahandel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Man kan uttrycka sig utan att ägna sig åt pajaskonster. Jag kan kritisera Socialdemokraternas politik här på Flashback. Jag behöver inte ställa mig på torget och bajsa på deras partiprogram för att visa mitt missnöje. Det är bara förargelseväckande och osmakligt.
Men om en sosse blir riktigt riktigt ledsen då? Eller blint rasande för att man rent ut säger att löntagarfonder är en dålig eller rent av idiotisk idé? Bör du tystas helt då eller byta tvingas skruva ner retoriken till att idén om löntagarfonder bara inte är helt perfekt i alla detaljer?

Citat:
Var Sverige på 50- och 60-talet inte ett framgångsrikt land???
På vissa sätt ja, på andra inte. På det hela taget ett mycket bättre land då, det medger jag. Jag är inte riktigt så gammal att jag kan göra en rättvis jämförelse men jag har svårt att se att man skulle tycka att det vore en god idé att exvis sammanblanda olika folk som uttryckligen inte vill leva tillsammans under fredliga villkor som idag. Det var ju ingen slump heller att det var på det viset, det finns gott om exempel från den tiden att man uppskattade den svenska befolkningens homogenitet avseende en mängd aspekter.

Men vad är det som du attraheras av i ett Sverige från den tiden? Paludans åsikter kring islam hade ju knappast orsakat några större reaktioner på 50-talet eller ens långt senare än så. Jag är ändå så gammal att jag minns en tid då det öppet talades om islam som ett imponerande virrvarr av jönserier som präglade några av de sämsta samhällen som världen har skådat. I hård konkurrens.
Citera
2022-04-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Oroligt i Linköping och Norrköping igen idag.

Nu när polis (och andra) vet hur illa det har gått senaste dagarna borde man kanske dra in demonstrationsrätten för Paludan, om det är möjligt när han fått tillstånd redan. Kan inte, vet inte.

Detta har i princip inget med Paludan att göra, ett svepskäl för muslimerna att utagera sina naturliga drifter.

Möjligt att det går upp ett ljus för några svennar, vilka odjur som importeras till absolut ingen nytta.

Förövrigt ÄR det inget olagligt Paludan gör, däremot är det muslimerna gör olagligt, som ju står på otaliga platser i tråden.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Precis som körkort så behöver du uppvisa att du är en bra medborgare. Förslagsvis 10 års medborgarskap på prov. Om du begår ett brott som leder till fängelse blir du utvisad. För ej myndiga personer utgår straffet istället till föräldrar. Givetvis gäller det oavsett ursprung och kön.

Låter vettigt i mina öron. Tror dock inte att stenkastning mot polisen då och då skulle upphöra för att denna regel införs.
Citera
Medlem
argaangelicas avatar
Ungdomarna visar ju mod. Polisen har pistoler, batong och pepparspray, ungdomarna har ju ingenting mer än att dom är upprörda ju. Tror faktiskt att polisen tidigare provocerat dessa ungdomar genom att ständigt stoppa deras bilar utan orsak, ren rasism. Nu så kommer känslor fram och det är ju naturligt. Att häda och sprida hat, hmf är inte okej!
Citera
2022-04-17, 16:27
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Vilken jävla sopa dansken är. Ynkrygg till på köpet. Poliser offrar nästan livet för att han ska stå och sjunga sina sjuka sånger och bränna böcker. Mår fan illa.

Är det Paludans fel att blattar och negrer beter sig som efterblivna apor?

Jag mår illa av din dumhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Ställ lite krav för babbarna och deras familjer. Är dom Svenska medborgare kan man inte utvisa dom, helt riktigt, men jag kan lova dig att det du har sett på filmerna från kravallerna så är det inga som sliter i gruvan på dagarna direkt..

Polisen ska lagföra dom och för att uppehålla bidrag ska dom minst söka 80 redovisade jobb per månad. 20 per vecka/ 5 per dag, det klarar nog även en babbe av..

Är dom kriminella och attackerar vår polis ska dom ställas till svars för det och dömas för det.

Eller så ger man dem 2500kr per dag gratis och skattefritt för att de ska sköta sig

Galet? Det är enkelt. Sätter vi dessa killar i fängelse härdas de. Det är i stort sett som att ge dem några år på gangsteruniversitetet. Vi får ut mer våldsamma, galna och sammanflätade gangsters än tidigare - hur mycket vi än pratar om vård. Nu är de också ännu mer Svenska medborgare så vi kan glömma utvisningar.

Tänker vi på vad det kostar att han någon i fängelse per dag istället (3100kr) så skulle vi ju kunna ge dem de här pengarna under förutsättning att de inte gör en fluga förnär. De behöver inte jobba eller söka jobb. Bara de håller sig inom lagen och inte stör.

Då har samhället sparat pengar och därtill minskat risken att få ut skogstokiga gangsters som inte går att göra sig av med.

Säger inte att det är så här det borde vara - men nu har politikerna (från båda sidor) sett till att vi har det så här så - det måste ju lösas på något vis

++++
https://nt.se/debatt/artikel/sveriges-kriminalvard-kostar-for-mycket/jpgeqw7j#:~:text=Enligt%20Kriminalv%C3%A5rdens%20s iffror%20f%C3%B6r%202020,kr%20i%20dygnskostnad%20p er%20intagen.
Citera
Medlem
Verkar inte gå att söka på klipp från upploppen som skett 17/4.
Någon form av censur alogoritm är påslagen.
Citera
2022-04-17, 16:28
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOLS
https://www.facebook.com/StramKurs
[i]
[

Den fega dansken ballade ur
Eller så trollar och manipulerar han hela tiden... Dansken har kontrollen över den här freakshowen. Skulle inte förvåna mig att han vet vad han gör, åtminstone delvis.
Citera
2022-04-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Äsh ut med dom bara. Sen får dom klara sej själva, inte vårt ansvar. Som dolphan säger i Rocky 4.."if he d..s, he d..s"

Mmm det är onekligen en avskräckande metod som kanske skulle få bort kamikaze tendenserna vi ser här och nu. Men det skulle bli väldigt många tårdrypande inslag med Ernst och hela SVTs redaktion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in