2022-04-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Rysk media, TASS, exempelvis är underställd regimen.

Västerländsk media är oberoende.

Ganska enkelt faktiskt.

Västerländsk media är inte så oberoende som folk vill tro.

Ingenting i jämförelse med Ryska dock.-
Citera
2022-04-17, 15:24
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Om jag får använda dig personligen som ett ex; Om nu RT skulle avslöja en jättenyhet som faktiskt skulle vara sann, du själv hade ju aldrig någonsin i helvete trott på det !
Så blir det när man bränt hela sin kredibilitet. Det går inte att lita på något som Ryssland eller deras lögnaktiga media säger.
Citera
2022-04-17, 15:25
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Nej. Jag anser att det är landsförräderi att utsätta Sverige för onödig fara. Det gör alla som förespråkar svensk inblandning i ett krig mellan två slaviska folk. De ryska hoten kom EFTER vår inblandning och EFTER att vi hotat med att välja sida i en internationell konflikt mellan USA och Ryssland/Kina.

Därmed är du en landsförrädare.

Så här kan man hålla på i evigheter och kalla varandra för landsförrädare men det leder bara till splittring.

Är det det du vill?

Jag är på samma sida som vår regering och riksdag och det land jag tjänat med vapen i hand. Du är på samma sida som den stat som nu uttryckligen hotar vårt land med militära åtgärder. Det säger allt man behöver veta. Jag vill definitivt inte ha något gemensamt med dig, eftersom du är en landsförrädare.
Citera
2022-04-17, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Bra att du postar ännu ett bevis på orchernas vidriga krigsbrott. Vi måste dokumentera det.

Tack, kamrat!

Han är inte så tuff nu den här britten som fångades som en råtta.
Citera
2022-04-17, 15:26
Medlem
Citat:
Västerländsk media är inte så oberoende som folk vill tro.

Ingenting i jämförelse med Ryska dock.-
Rysk media är allt annat än oberoende.
Citera
2022-04-17, 15:27
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
När du uttrycker det så - nej inte ett dugg konstigt.

Men varför måste jag öht behöva välja sida för att ta del av någon vettig rapportering alls ?
Du ska välja att stå upp för dem som blir utsatta för övergrepp. Punkt. Det handlar om medmänsklighet.
Citera
2022-04-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Så blir det när man bränt hela sin kredibilitet. Det går inte att lita på något som Ryssland eller deras lögnaktiga media säger.

Helt enig. Däremot tycker jag att flertalet stora "västmedier" samt svenska redan bränt hela sin kredibilitet. Det var nog också därför vi rök ihop. Förstår du nu min frågeställning?
Citera
2022-04-17, 15:29
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du är en landsförrädare och ett hot mot Sverige och svenskarna. Vad du själv anser skiter vi i. Du är en femtekolonnare, en Quisling, ett kräk helt enkelt.

Förr eller senare ska det slutas fred, oavsett om ryssarna tar mer terräng än nu, eller blir tillbakapressade. En sådan attityd som du har kommer bara att försvåra en fred. Som tur är, så är det försvinnande få som har den hållningen, även om de är överrepresenterade på sociala medier.
Citera
2022-04-17, 15:30
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Helt enig. Däremot tycker jag att flertalet stora "västmedier" samt svenska redan bränt hela sin kredibilitet. Det var nog också därför vi rök ihop. Förstår du nu min frågeställning?
Nej. Varför skulle västmedia ha bränt sin kredibilitet? De rapporterar om ryssarnas övergrepp mot den ukrainska befolkningen. Precis som vi förväntar oss att de ska göra.
Citera
2022-04-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Rysk media är allt annat än oberoende.

Jag försöker inte jämföra väst med rysk media, ni har helt missuppfattat mig.

Men bara för att rysk media är allt annat än oberoende så blir ju inte västlig rapportering raka motsatsen "bara för att". Den västliga rapporteringen är inte neutral och just därför kommer mycket propaganda/desinformation igenom.
Citera
2022-04-17, 15:32
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashatalashemako
Brittiska sas soldater tillfångatagna av ryska specialstyrkor visas upp:

https://www.thesun.co.uk/news/18289020/russians-taunt-captured-hero-brit-fighter-propaganda/

https://youtu.be/0GkLaInC8a0

Varför ljuger du???? Det är inga SAS soldater där. Det är frivilliga som kämpar för Ukraina. Du vill få folk att tro att Storbritannien har egna soldater där vilket är helt fel. Det är en jävla skillnad på att ha varit i SAS och strida under Ukrainsk flagg eller att strida under Storbritanniens flagg och vara medlem av SAS.
Citera
2022-04-17, 15:32
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Nej. Jag anser att det är landsförräderi att utsätta Sverige för onödig fara. Det gör alla som förespråkar svensk inblandning i ett krig mellan två slaviska folk. De ryska hoten kom EFTER vår inblandning och EFTER att vi hotat med att välja sida i en internationell konflikt mellan USA och Ryssland/Kina.

Därmed är du en landsförrädare.

Så här kan man hålla på i evigheter och kalla varandra för landsförrädare men det leder bara till splittring.

Är det det du vill?
Ryssarna har kränkt vårt luftrum, territorialvatten och provocerat oss sedan de var efterblivna kommunister. Ryssland är Sveriges evige fiende.

Dessutom har Kina mer vett än att ställa sig på förlorar sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in