2022-04-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Menar du att den sönderbombade staden som filmas är uppbyggda kulisser? Kvinnan i videon, är hon skådespelare då menar du? Du lever verkligen i en parallell verklighet, kan inte vara hälsosamt att hålla på så för länge.

Det är inga kulisser. Nazisterna valde att använda de civila som mänskliga sköldar.

Ryssarna hade inget annat val.
Citera
2022-04-17, 15:10
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Men är du efterbliven på riktigt ?
Jag ska göra det jääääääääääävligt enkelt för en imbecill som du;
Västmedia = pro Ukraina, right ?
Ryssmedia = pro Ryssland, right ?

Vilken av dessa ovanstående är neutrala i sin rapportering ?
Eller du tänker prompt fortsätta påstå att allt media säger är sant, sålänge den är västerländsk??

Ska jag göra det väldigt enkelt för dig: En Kenta våldtar ett barn och mördare det barnet.

Man är pro-Kenta om man håller på honom, right?
man är pro-Barn om man håller på barnet, right?

Förklara varför man ska vara neutral?
Citera
2022-04-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Ja, klart det blir tokigt när ett sådant land får en världsfrånvänd ledare som Putin som ska börja diktera vad grannländerna gör. Nu efter sanktionerna och inflation av Rubeln är ju trenden kraftigt nedåt för Ryssland på alla dessa listor och mätningar.

Lite besserwisser svar - Heroinmissbruket härstammar från Afghanistankriget. Sen blev det inte bättre med att Sovjet unionen föll ihop. Hivepidemin blev svår på 1990-talet i till ex Kaliningrad där en subkultur spreds. Heroinmissbrukarna skulle även dela varandras blod i sprutorna. Det var en bisarr subkultur. Sedan sprids även HIV, Gulsot och TBC (Svårbotad) från ryska fängelser. Det senare är ett hot mot hela Europa och världen.

Kriget i Ukraina kommer leda till ett ännu större missbruk av droger i Ryssland och Ukraina. Kvinnorna och barnen kommer att drabbas indirekt. Det är väldigt många ryska kvinnor som misshandlas och våldtas av sina män och det kommer att öka. Kvinnornas situation i Ryssland har försämrats under Putin. Det kommer nu bli ännu värre på grund av kriget och den försämrade ekonomin.

Svenska incels kan göra insats mot Ryssland. De ska gifta sig med ryska kvinnor och få bort dem från skitlandet. Samtidigt minskar risken för radikaliseringen hos incels. Det blir Win-Win för alla utom Putin och hans skräckstat.
Citera
2022-04-17, 15:11
Medlem
Citat:

Eller du tänker prompt fortsätta påstå att allt media säger är sant, sålänge den är västerländsk??

Jag sa till dig att inte jaga upp dig.

Är det inte uppenbart att Saruman inte har alla hästar kvar i stallet?
Citera
2022-04-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tack för en fin ton i dina inlägg 👍
Västmedia = försöker sitt bästa för att försöka verifiera information man förmedlar
Rysk media = Putlers propagandamaskineri som ljuger och sprider desinformation

Som jag sa i min första citering, jag brukar inte sjunka till denna låga nivå som du själv introducerade men jag gjorde ett undantag denna gång.

Gällande västmedia, jag håller med till viss del samtidigt ser man till att "vinkla"/förmedla informationen på ett "Pro Ukrainskt sätt". Ser du själv inte sambanden på medias beteende vid tidigare stora händelser ?

Gällande Rysk media är vi helt eniga.
Citera
2022-04-17, 15:12
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag håller med dig! MEN min poäng kvarstår, bara för att väst media kommer med ett påstående så betyder inte det per automatik att det är den enda stora sanningen.
Media i väst anstränger sig för att verifiera information som de sprider. Självklart läcker det igenom felaktigheter - men i det stora hela är det en korrekt bild man ger. Rysstrollen har förstås intresse av att misskreditera journalister i väst för att vi inte ska tro på den information vi nås av från ryssorchernas massmord i Ukraina.
Citera
2022-04-17, 15:14
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Nej. Jag anser att det är landsförräderi att utsätta Sverige för onödig fara. Det gör alla som förespråkar svensk inblandning i ett krig mellan två slaviska folk. De ryska hoten kom EFTER vår inblandning och EFTER att vi hotat med att välja sida i en internationell konflikt mellan USA och Ryssland/Kina.

Därmed är du en landsförrädare.

Så här kan man hålla på i evigheter och kalla varandra för landsförrädare men det leder bara till splittring.

Är det det du vill?

Men samtidigt så måste ju andra länder respektera alla länders rätt att bestämma över sig själva, så länge man inte medvetet planerar att överta ett annat land.
Citera
Medlem
Citat:

Rysk media, TASS, exempelvis är underställd regimen.

Västerländsk media är oberoende.

Ganska enkelt faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Media i väst anstränger sig för att verifiera information som de sprider. Självklart läcker det igenom felaktigheter - men i det stora hela är det en korrekt bild man ger. Rysstrollen har förstås intresse av att misskreditera journalister i väst för att vi inte ska tro på den information vi nås av från ryssorchernas massmord i Ukraina.

Korrekt bild?

Inte ens under Irakkriget såg man ett sådant propagandakrig.
Citera
2022-04-17, 15:15
Medlem
Diskuterandet om Rysslands krig mot Ukraina kändes väldigt nykter tills att rysstrollen kom med. Rysstrollen har lyckats skapa kaos och o-ordning i trådarna och ”vi” faller i fällan. De går ändå inte att omvända. Tycker det är ett intressant förfarande.
Citera
Bannlyst
Brittiska sas soldater tillfångatagna av ryska specialstyrkor visas upp:

https://www.thesun.co.uk/news/18289020/russians-taunt-captured-hero-brit-fighter-propaganda/

https://youtu.be/0GkLaInC8a0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Zelensky hotar avbryta fredssamtalen om de kvarvarande ur Azov-bataljonen i Mariupol dödas.

Och sen säger de att han inte är i händerna på nazisterna. Hahhaaa
Nej Zelenskyj är en tuff utmanare för ryssen så i händerna på ryssen kommer han nog aldrig att bli. SS Wagner har väl letat efter Zelesnkyj sedan ryssen attackerade det fria Ukraina och än har ju inte nassarna hittat honom.
Det krävs båe mod och patriotism att tala som Zelenskyj gör. Han smörar ingen så som syltryggen Putin ständig gör utan står upp för Ukraina. En riktig ledare har formats i Ukraina på bara någon månad allt medan lille putin springer runt i Kremls korridorer och letar fiender att skylla alla sina fiaskon på.

Slava Ukraini!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in