2022-04-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Sossarna plockar ju bort böcker på löpande band från bibliotek. Finns det kvar någon pippibok eller tintin att lånaa
Tycker också att det är idiotist/fel
Lika fel som att bränna böcker.
Citera
2022-04-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Ömsesidig respekt.

Ok, så hur uppnår vi det? Vad innebär det ens?

Jag som ateist får inte snacka skit om någon av dom stora världsreligionerna för att det riskerar att kränka någon?

"Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det."

Skrevs för 114 år sen och är grunden för en demokrati.

Det vi ser nu är så långt ifrån demokratiska medel. Våld är aldrig accepterat.
Citera
2022-04-17, 14:52
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Skillnaden på upplopp och upplopp ser jag inte. Men jag håller med - upplopp är inget jag heller vill se i vårt land.

Där är två skillnader; det här är så våldsamt och fyllt av hat mot vårt samhälle, demokrati och västerländska värderingar så det går inte att jämföra med några raggare eller skinheads. Och nått upplopp handlar det inte om, det är raskrig och religionskrig, de är här för att ta över Europa precis som de redan gjort i Turkiet, på Balkan, i Persien mfl ställen där islam härjat. Sen är det så enkelt att "upploppsmakarna" är främmande som inte har i vårt land att göra, svenska raggare och skinheads får man ta hand om som ett internt problem medan dessa bör samlas ihop med sina familjer och repatrieras. De har kommit till vårt land och åtnjutit alla förmåner och samhällsservice som finns, men visar bara otack och förakt för VÅRT land. Det får vara slut nu.
Citera
2022-04-17, 14:52
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Visst finns klara bevis, hur blind och leva i förnekelse vill du fortsätta ditt liv, följ någon av länkarna om du kan analysera flera bokstäver i rad...
https://expo.se/2021/08/afs-kopplade-rasmus-paludan-avsl%C3%B6jad-med-att-sex-snacka-med-barn och https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/paludan-i-grov-sexsnak-med-boern/8812577

Det expo skriver läser jag givetvis inte. Expo är terrorister och Sverigehatare som uteslutande sprider vinklad anti-svensk propaganda.
Citera
2022-04-17, 14:53
Medlem
undercover-racists avatar
Lås in nassen. Han har sannerligen missbrukat sin rätt.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Japp, snacka om att generation kommer ta över efter oss, kommer vara besviken.

Jag är det på alla jävlas boomers.

Dessvärre är det nog så att den unga generationen inte kommer att bry sig, då de är uppväxta med sina invandrarkompisar, så det är bara det normala för dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Tror det tar tid att ta fram direktiv och ombilda passivisisterna där ute till att börja agera.
Samma upplägg kommer användas under resten av påskupploppen, är nog först om en månad de börjar träna och bete sig som en vanlig polis igen

Dessa terrorhandlingar är givetvis en katastrof för
sittande regering, någon form av ökade befogenheter
för polisen kommer att utredas innan valet i september.
Kommer att mynna ut möjlighet till förlängda fängelsestraff som aldrig kommer att utdömas.
Koranbränning och kritik av Islam kommer att betraktas som hmf och leda till hård bestraffning. Tjats it!
Citera
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Det är ett faktum och det är väl därför AfS tog avstånd från honom. Dock förstår jag inte vad det har med något av detta att göra, att han går igång på att sexchatta med småpojkar har ingenting med Koranbränningar och yttrandefrihet att göra.
Nej precis. Det försvarar inte upploppen och terrorattentaten mot Sverige. Möjligt att han är bögpeddo. Men jag köper det inte rakt av bara för att tidningen EXPO skriver det.
Citera
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Han har tokfel. Hur ligger det till med konsekvenstänket?
Om hot om kravaller och stenkastning blir skäl att stoppa sammankomster så kan det utnyttjas av fler grupperingar. T.ex. nynazister lovar kravaller om en antirasistisk demonstration genomförs. Då får de inte tillstånd av polisen av samma skäl….

Det har ju snarare varit tvärtom, när nazister och högerextremister haft sammankomster så ställer vänstern till problem. Bla Limhamn i Malmö för 5-10 år sedan.
Citera
2022-04-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Kan nån hosta upp bevis för att han chattat med minderårig kille? Jag tror det är smutskastning.

Sök själv!
Citera
2022-04-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Dessvärre är det nog så att den unga generationen inte kommer att bry sig, då de är uppväxta med sina invandrarkompisar, så det är bara det normala för dom.

Ja, kanske det. Iaf den stora majoriteten iaf. Vi ser ju samma idag.
Citera
2022-04-17, 14:55
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Verkar som paludpeddot inte kom till skäggetorp. Det feta fega kräket vågade inte visa sig utan polisbevakning.

Mycket kan sägas om Paludan, men feg...?
Vem är då modig i dina ögon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in