2022-04-17, 11:04
Medlem
Knappast. Han kritiserar polisen för att de inte klarar av att skydda honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Börjar mer och mer kännas som att Paludan är självmordsbenägen.
Citera
2022-04-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du glömde ett par kommatecken i första raden tror jag (för det ska väl inte bara vara typ ett, efter "polisen"?)
Ja,det gjorde jag och det blev så tokigt
Citera
2022-04-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag får inte längre sälja min dotter som slav. Jag får inte stena min fru för att hon jobbar på söndagar etc.
Jag får heller inte knulla småpojkar som jag vill som katolsk präst.
Det om något kallar jag modernisering.

..and there you became "Them".

Ser du så enkelt det var att destabilisera dina demokratiska grundbultar och förvandla dig till precis det du ogillar?
Nix, det ser jag inte. Fattar faktiskt inte hur du menar
Citera
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
https://mobile.twitter.com/HawjinShamhi/status/1515607719193063425

Fyfan vad jag höll på att öppna skumpan och fira att en terroristapa i Örebro dog. Men det stämmer inte va?

Hoppas vi börjar slakta dessa insekter snart!!!
Står ju inte nånstans i media att nån skulle ha dött.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Får lite dåliga vibbar av att bränna böcker ( oavsett innehåll) Tänker mest på Diktatorers Bobål i typ NaziTyskland
En viss skillnadvpå att bränna en bok man köpt och att bränna böcker som andra människor äger
Citera
2022-04-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Korrekt, vi har sett genom historien vad som händer om en grupp i samhället trycks ner och inte ges fulla rättigheter att existera. Det leder alltid till bråk och konflikter, och i allra värsta fall som du skriver, inbördeskrig.

Samförstånd och samarbete är alltid bäst. Det är ett helt irrationellt hat mot invandrare och muslimer som vissa uttrycker här i tråden. Kanske på grund av egna personliga problem och misslyckanden. Detta kan jag säga eftersom jag både känner och arbetar med många (visserligen sekulära) muslimer och de är verkligen precis vilka hyvens killar och tjejer som helst.
Samma här. Vi har flera muslimer på min arbetsplats som alla är förhållandevis sekulära. Ingen ber på jobbet eller kräver någon särbehandling. En kvinna bär oftast slöja på fritiden, men aldrig på jobbet. Hon är projektledare och träffar mycket kunder, väl medveten om att slöjan skulle kunna försämra hennes chanser till lyckade projekt.

Men enligt expertisen på Flashback existerar ju inte någon form av sekularism bland människor från muslimska länder.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av analking
astrid lindgren har fostrat barn i hela världen till det bättre i generationer och det är mer än vad man kan säga om devreligiösa skrifterna.

Dessutom var ju pippis pappa genial
Ja, en genial "negerkung" var denna Efraim Långstrump
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Det finns en video där polisen kör på en upploppsmakare. Vart står det att nån dog? Länka.

https://mobile.twitter.com/HawjinSha...07719193063425

Eller?
Citera
2022-04-17, 11:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Nix, det ser jag inte. Fattar faktiskt inte hur du menar
Jag gör mot dig som Paludan gör mot muslimer. Jag hittar en fråga som ligger dig varmt om hjärtat, och sen pissar jag på den och bränner den på torget och lutar mig sedan tillbaks och ser hur du vänds ut å in och blir en spillra av ditt forna jag i din reaktion och där allt du stod upp för tidigare känns helt logiskt för dig att nu överge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Står ju inte nånstans i media att nån skulle ha dött.

Nej men klippet las ut för 19 minuter sedan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Han lyckades reta upp dom med Idas sommarvisa med de verkar väldigt lättkränkta. Nästan så man misstänker de gillar sin offerroll.

Rasmus Paludan har väl satt ett pris på sitt eget huvud nu, och tror det är bara en tidsfråga
innan han hänger i någon lyktstolpe. - Tragisk men verkligheten kommer nog ikapp.
Citera
2022-04-17, 11:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
[quote=rres100|79908886]
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Eller så har de bara moderniserat sin tolkning av den, såsom kristna gjort med sin egen sagobok.

På vilket sätt har de kristna moderniserat bibeln?

38*"Ni har hört att det är sagt:*Öga för öga och tand för tand. Jag säger er: Stå inte emot den som är ond. Om någon slår dig på högra kinden, vänd då också andra kinden mot honom.

52*Då sade Jesus till honom: Stick ditt svärd tillbaka i skidan: ty alla som taga till svärd skola förgöras genom svärd.

Jag ser verkligen inte hur du kan jämföra islam med kristendomen.

Men shit kristendomen har reformerat i omgångar och är under ständig förändring. Tänkt dig 1600-talets Sverige tex. Det brändes så många häxor på bål med kyrkans initiativ så i många samhällen och byar fanns det inte längre några kvinnor kvar, det var dödade på det mest plågsamma sätt tänkbara, dvs genom att långsamt brinna upp inför en stor folkmassas förtjusning. Det var inte jätte längesedan. Du tycker inte att Svenska Kyrkan är annorlunda idag på något sätt eller har ni många häxbränningar där du bor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in