2022-04-17, 10:53
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Amerikansk soldat Cesar Quintana död i Mariupol, nu börjar den engelska amerikanska inblandningen synas.
Har redan kommit ut videos med gripna engelsmän samt har ryska soldater funnit amerikanska pass bland döda.

Tydligen mycket georgier som slåss för Ukraina också.

Man får väl räkna med att CIA har folk där dom har ju gett stöd ett tag nu.

Ganska många länder som har förband där nere men att dom anses vara frivilliga och drivs av en privat person men i själva verket är det inte så.
Citera
2022-04-17, 10:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ursäkta mig för att jag förutsätter det stora oundvikliga och fokuserar på Nazisterna i sina katakomber under stålverket.

Ursäkta men sätter Ryssland in sina egna nazistiska förband mot de ukrainska nazisterna, eller tänker man att det blir lite väl rörigt?
Citera
2022-04-17, 10:55
Avstängd
Unobosss avatar
Någon med insyn i Ukrainas militära status?
När Marupol faller, är det sista stöten eller finns det mycket kvar i skafferiet hos hemma nationen?
Citera
2022-04-17, 10:55
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Då antar jag att du tycker att vi först borde bomba alla städer i USA och sedan Kiev på samma sätt så att vi tar det i tur och ordning. Eller är det sist in först ut som gäller i bombningsagendan?
Varför skulle amerikanska städer bombas? Det är Ryssland som invaderat Ukraina och bombar ukrainska städer. Det är Ryssland som skulle behöva smaka på samma medicin.
Citera
2022-04-17, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Deras identiteter är avslöjade.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u4fxx3/russian_soldier_and_his_wife_who_wanted_to_rape/

Wow.. jag har alltid undrat om de där samtalen är fejk. Inte varit 100% säker, kanske bara 70%. Förstår att underrättelsen kanske har direkt tillgång till mobilnäten iofs. Men det är ju för fan på riktigt!

Vidriga äckliga orcher.

Inte för att jag tror att det hjälper, men jag donerade just mer pengar till den ukrainska armén.
Citera
2022-04-17, 10:56
Medlem
Citat:
Amerikansk soldat Cesar Quintana död i Mariupol, nu börjar den engelska amerikanska inblandningen synas.

Tack för info och det blir fler som snart kommer ur skuggorna. En CIA torsk skulle smaka men jag gissar att Zelensky ger order om att Nazisterna ska mörda och gräva ner bevisen. Tror dock att det kommer mycket mer.
Citera
2022-04-17, 10:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror snart det är dags för Zelensky att kasta in handduken. Ukraina kan inte få tillbaka det man har förlorat. Men kanske kan man få ryssarna att stoppa där de är om man slutar skjuta. Ryssarna har i stort sett uppnått sina mål så de behöver inte gå längre.

När Ukrainas avväpning av Ryssland är helt färdig, då tar Ukraina tillbaka de områden som mongolerna för tillfället ockuperar.
Citera
2022-04-17, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Någon med insyn i Ukrainas militära status?
När Marupol faller, är det sista stöten eller finns det mycket kvar i skafferiet hos hemma nationen?

Har ej insyn. Men Marupol är ju bara en stad av många. Det är väl mer av symboliskt värde skulle jag tro. Det är väl också ett bra ställe för en försvarare.
Citera
2022-04-17, 10:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om kriget skulle sluta idag kan ryssarna säga att kriget har lyckats väldigt bra. Man har tagit kustremsan mellan Krim och Ryssland, plus större delen av Donbass. Azov är slaget.
Ukraina har tillfogat ryssarna vissa förluster. De har kämpat tappert, så det får de vara ganska nöjda med.
Ryssland kommer även att få dras med sanktioner ett tag till. Men den 9:e Maj så kan Putin fira att kriget har gått bra och det ryska folket får jubla än en gång.
Inte säker på att kremlin håller med om att Moskva var ”en viss förlust”
Citera
2022-04-17, 11:00
Medlem
Över 23000 ukrainska soldater har dödats i kriget nu!

Russian Defense Ministry to publish data on military deaths from Ukrainian documents
The ministry’s Spokesman Igor Konashenkov said that as of Saturday, the irretrievable losses were 23,367 Ukrainian troops and foreign mercenaries
https://tass.com/defense/1438729
Citera
2022-04-17, 11:00
Medlem
Citat:

Varför går du på ryska lögner?

https://www.businessinsider.com/contrary-to-russian-propaganda-video-cesar-quintana-says-hes-alive-2022-4?r=US&IR=T

Personen i fråga var där tidigare i ett försök att få hem sin son (2år) och är nu i USA
Citera
2022-04-17, 11:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Över 23000 ukrainska soldater har dödats i kriget nu!

Russian Defense Ministry to publish data on military deaths from Ukrainian documents
The ministry’s Spokesman Igor Konashenkov said that as of Saturday, the irretrievable losses were 23,367 Ukrainian troops and foreign mercenaries
https://tass.com/defense/1438729

Eftersom källan är "Russian Defense Ministry" då vet vi att 23000 ukrainska soldater inte har dödats i kriget.

Den riktiga siffran är något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in