2022-04-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ja då får de väl lära sig att uppföra sig då. Varför tar inte deras eget civilsamhälle tag i saken exempelvis? Deras klassamhälle verkar ju fungera till att hålla social kontroll över individerna i många andra fall.

Det verkar ju finnas full kontroll på vad tjejerna får ha på sig och med vilka de de får umgås med. Varför har de inte samma kontroll på killarna och vad de gör, eller är det tillåtet för dem att agera kriminellt?
Citera
2022-04-17, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
Det är lite därför detta har hänt också, han ville visa att det finns väldigt många som inte står upp för dom rättigheterna och det visade sig vara rätt.
Japp, precis som 30-novemberföreningen gjorde i Lund under många år och som AFA och NMR sysslar med titt som tätt. De lyckas nästan alltid att få igång kravaller hos varandra.
Citera
2022-04-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag tror att det är högutbildade höginkomsttagare, som kan fem språk och är blonda. Ålder 50-70 år ....

Häller med, definitivt.
Citera
2022-04-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Åldern var snarare uppemot 50 år. Såg flera gråhåriga muslimgubbar i upploppen. Det handlar inte om ungdomar som media framställer det som. Det var muslimska män i alla åldrar som ingick i upploppen.

Har du förstahandsuppgifter?
Mkt intressant isf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Så är det.

Bör man även vara misstänksam mot muslimer i ens närhet som är trevliga, är de ulvar i fårakläder?

Du kan aldrig lita på muslimer så ja du bör vara misstänksam.
Citera
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Vart skrev jag att jag gillar det?
Vart skrev jag överhuvudtaget att jag stöder de musslor som kaozar och kastar sten/bränner bilar?
Kolla min posthistorik, men du lär inte finna något sånt där.

Ni hatiska och psykiskt sjuka rasister ser verkligen saker hahaha. Hejdå.

Du tycker inte islamister är sjuka i huvudet eller är du en sådan idiot som värnar religionsfriheten? Äldsta pisset ever, varför inte införa medeltiden när vi ändå är igång?
Citera
2022-04-17, 09:44
Medlem
Har inte följt tråden, men jag minns för ett par år sedan det var en bränning. Men den gången haffade polisen den som brände, nu är det tvärtom polisen som ser till att det bränns.
Det känns motsägelsefullt - någon som kan förklara?
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Skippa gummikulor för vanliga så behövs ingen sjukvård, båthuset direkt.

Vad menar du, är det någon sorts referens till båtflyktingar? Normalt förs en skadad person omedelbart till sjukhus för om möjligt livräddande insatser. Jag har inte varit med om att denne förs till ett båthus.

Båthus är väl inte så vanliga numera, de flesta finns längs våra kuster, och är ofta rätt förfallna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag tror att det är högutbildade höginkomsttagare, som kan fem språk och är blonda. Ålder 50-70 år ....
Nej, det handlar alltid om unga revolutionärer ur höger, vänster och religiösa extremismistiska grupperingar.
Citera
2022-04-17, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det verkar ju finnas full kontroll på vad tjejerna får ha på sig och med vilka de de får umgås med. Varför har de inte samma kontroll på killarna och vad de gör, eller är det tillåtet för dem att agera kriminellt?

Detta beteende är troligen sanktionerat uppifrån, av föräldrarna, moskéer och diverse släktingar.

Vi minns ju facebooksidorna, som hyllade "lejonen" som skulle kriga i Mellanöstern. Det var mammor som eldade på sina söner.

Liknande grupptryck finns nog i Örebro och Malmö.
Citera
2022-04-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Nej, det handlar alltid om unga revolutionärer ur höger, vänster och religiösa extremismistiska grupperingar.

Är du aspie? 🙂 Jag var ironisk.

I r o n i s k.
Citera
2022-04-17, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vad naiv du verkar.
Visst är det provocerande när man istället för att sprida hat, söker lösningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in