2022-04-16, 22:47
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag hör vad du säger och tycker också politik är rätt väg att gå men sedan första upploppet och första bilbranden i liknande fall så har det ändrats och hänt absolut ingenting….
Så på vilket sätt ska det kunna ändras? Ska polisen skjuta skarpt mot motdemonstranterna?
Ska Paludan nekas nyttja sin yttrandefrihet? Hur man än gör blir det ju fel.
Citera
2022-04-16, 22:48
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Fjanteri eftersom du vet att aldrig någonsin detta kommer att ske, du kommer gå bitter under resten av ditt liv. Otroligt tragiskt att du inte tycker ditt liv är mera värt än bitterhet och hat.

Precis. Även om man nu är hatisk och inskränkt och tycker så, så är det en realitet att det aldrig kommer att hända. Sverige har i mångt och mycket slutat ta emot stora mängder personer från Mellanöstern och Afrika, men gjorde så under en period 1990-2016 (ironiskt nog samma period som landets ekonomi gick från kaos till välordning).

Minst 75% av väljarkåren stödjer ett öppet samhälle med alla typer av människor, så det kommer aldrig att hända att "majoriteten av invandrarna sätts på ett plan tillbaka".

Säg att man är i medelåldern nu och är hatisk, ska man leva de återstående 30 åren av sitt liv i hat mot sitt samhälle och sitt land? Är det värt det, är det inte bättre att inse att tiderna förändras och försöka leva i nuet istället?

Jag tror säkert personer har utsatts för samma mentala resa i alla tider, i och med industrialisering, datorisering med mera. Stora förändringar som man helt enkelt måste anamma, annars blir man en bitter föredetting resten av sitt patetiska liv här på jorden.
Citera
2022-04-16, 22:49
Medlem
Citat:
Var inte orolig, det goda och korrekta kommer gå segrande även ur denna fighten, det kan du vara j-vligt säker på. Att det finns högerextremister som får ståk*k när de drömmer om inbördeskrig är ett faktum men de kommer aldrig någonsin vinna. Vi pratar om extremister nu och de är som tur är alldeles för få. T.o.m. Åkesson sparkar väl ut ett tiotal högextremister från SD i genomsnitt varenda dag, han har fullt upp med att rensa.
Jag är inte så orolig.

Jag hoppas varken att högerextremister eller muslimer skall få något inflytande i landet. Högerextremister tror på för snabba lösningar och muslimer är för korkade för att det skall bli något hot.

Allt kommer bli bra så tat lungt
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalochglad

NEJ till provocerande demonstranter och NEJ till uppeldade polisbilar.

Staten äger våldskapitalet, polisen ska nye backa, och man ska inte tillåta provokationer från extremer som bara vill skapa oro…
Det innebär förbud mot ex. nått så accepterat som hårdrock som kan uppfattas som provokativ mot kristendomen. Skräckfilmer med djävulens tecken osv. kan uppfattas som provokativ.
Fattar du ens vad su säger när du vill begränsa yttrandefrihet? det är PÅGRUND AV yttrandefrihet du ens kan skriva dina åsikter här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hur länge ska det här pågå?
Hela sommaren?
Tills politikerna sagt nu räcker det?
Tills demonstranterna gett upp?
Tills Paludan gett upp?

Detta är som ett krig som aldrig tar slut: det är kostsamt och det finns inga vinnare.

Försvarar varken Paludan, upploppen eller religionen, men det är vi skattebetalare som måste punga ut för spektaklet.
Tills nån får sätta livet till
Citera
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
FB är en otroligt skrämmande hatiskt plats måste jag säga, jag pallar enbart i korta doser ungefär en gång vartannat år. Anser inte att mitt liv är värt att jag skulle ge de här fånarna för mycket uppmärskamhet, då skulle man själv lätt uppslukas i hat, de är helt enkelt inte värda det. Dessutom i stort sett omöjligt att föra resonemang här, känner de sig trängda brukar det till slut bli en lång redogörelse av hot och hat, på den nivån är det.

Jag försöker undvika de politiska och krim-delarna av forumet just pga. att jag inte tål att läsa eller kommentera dessa hatiska människors äcklande kommentarer.

Läser till större del de ekonomiska och vetenskapliga delforumen (rymdfart, värdepapper, aktier, nationalekonomi, miljö/klimat) osv.
Citera
2022-04-16, 22:51
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Du gillar att se poliser bli nerslagna? Du är en äcklig varelse

Vart skrev jag att jag gillar det?
Vart skrev jag överhuvudtaget att jag stöder de musslor som kaozar och kastar sten/bränner bilar?
Kolla min posthistorik, men du lär inte finna något sånt där.

Ni hatiska och psykiskt sjuka rasister ser verkligen saker hahaha. Hejdå.
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Skulle Paludan bränna en koran i morgon också eller var det sista gången idag?
Citera
Medlem
Astralhopps avatar
Hoppas nu att polisen får tillgång till vattenkanoner och andra nyttiga produkter så att dessa knäppgökar lär sig en läxa.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Mogens var likt rasmus advokat. Vidare hade robert aschberg tv program bla mogens och aschberg konstaterade attmogens var sjuk i huvudet

Sen när blev Ashberg en expert på sjukdomar?

Det han säger ger jag noll trovärdighet. Speciellt efter programmet kring någon fåne som bajsar ner sig. Ligger på Youtube.

SM i lavemang. https://youtu.be/naWt7-5Qgvg

Arselbergs nivå.
Senast redigerad av Mullret 2022-04-16 kl. 22:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Det innebär förbud mot ex. nått så accepterat som hårdrock som kan uppfattas som provokativ mot kristendomen. Skräckfilmer med djävulens tecken osv. kan uppfattas som provokativ.
Fattar du ens vad su säger när du vill begränsa yttrandefrihet? det är PÅGRUND AV yttrandefrihet du ens kan skriva dina åsikter här.

Men snälla, om dessa saker hade orsakat kaos, upplopp och förödelse hade dem inte heller tillåtits. Nu gör dem inte det.
Citera
2022-04-16, 22:52
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Precis. Även om man nu är hatisk och inskränkt och tycker så, så är det en realitet att det aldrig kommer att hända. Sverige har i mångt och mycket slutat ta emot stora mängder personer från Mellanöstern och Afrika, men gjorde så under en period 1990-2016 (ironiskt nog samma period som landets ekonomi gick från kaos till välordning).

Minst 75% av väljarkåren stödjer ett öppet samhälle med alla typer av människor, så det kommer aldrig att hända att "majoriteten av invandrarna sätts på ett plan tillbaka".

Säg att man är i medelåldern nu och är hatisk, ska man leva de återstående 30 åren av sitt liv i hat mot sitt samhälle och sitt land? Är det värt det, är det inte bättre att inse att tiderna förändras och försöka leva i nuet istället?

Jag tror säkert personer har utsatts för samma mentala resa i alla tider, i och med industrialisering, datorisering med mera. Stora förändringar som man helt enkelt måste anamma, annars blir man en bitter föredetting resten av sitt patetiska liv här på jorden.
Det spelar ingen roll hur mycket du bölar. Vi har en yttrandefrihetsgrundlag och den kommer inte förändras för att du bölar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in