Citat:
Ursprungligen postat av
Pilla74
Det var väl inte det jag menade. Nato har bombat i Nordafrika tex. Europa? Turkiet har väl 5% av landytan i Europa resten i Asien ändå med i Nato.
Nato befinner sig där USA vill.
Du framhöll att 85% av jordens befolkning inte var med i Nato (lite underlig sak att säga men men) och yrade förvirrat om Asien, Sydamerika och Mellanöstern och verkade på ett förvirrat sätt tycka att detta var något slags argument för att Sverige inte skulle gå med i Nato. Jag påpekade, försynt, att det inte är så konstigt att länder i Asien, Sydamerika och Mellanöstern inte är med i Nato eftersom det i princip bara är länder i Nordamerika och Europa som kan gå med. Var Nato har varit aktivt har väl mycket litet att göra med vilka länder som är medlemmar?
Märkligt att jag skall behöva förklara för dig vad du själv sagt i dina inlägg. Har du alkohol- eller drogproblem så finns det hjälp att få.
Det där gamla USA-bestämmer-allt-och-alla-andra-lyder-tramset kan du ta hem till Putin. Libyeninsatsen deltog USA knappt i och var USA mycket skeptiskt till och USAs Irakinvasion vägrade så många Natoländer att delta i att USA fick lov att hitta på sin ”Coalition of willing” istället.