2022-04-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du förutsätter att våra värdelösa åklagare/poliser faktiskt orkar utföra äkta polisarbete. Det kommer inte ske.

Det finns det ju exempel från andra upplopp där polisen i princip inte grep en enda människa på plats, men ändå lyckats lagföra personer i efterhand. T ex upploppet i samband med NMR-demonstrationen i Göteborg 2017 (både demonstranter från höger och vänster) och upploppet i samband med BLM-demonstrationen i Göteborg 2020 (där hela 36 personer kunde åtalas).
Citera
2022-04-17, 00:42
Medlem
Kan dom sluta offra bilar och bussar till ligisterna? Det finns säkerligen bepansrade fordon som kan skakas fram på något sätt. Låna in från militären.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Lite historik kan vara på sin plats:

De värsta kravallerna i Sverige har väl varit i början av 1900-talet, i samband med hungersnöd och politisk omskapning som skedde då.
Utfört av svenskar för Sverige. Så inte relevant i detta sammanhanget.
Citera
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Det här handlar mer om koranbränning. Utan det handlar om systematiskt hat mot muslimer som sprider sig i Sverige och Europa, led av Frankrike.

Vi kommer se inbördeskrig i många länder i Europa. Hatet mot muslimer måste stoppas. Annars kommer det leda till krig!

Var är musslornas eget ansvar då? Inbördeskriget är välkommet för Sverige är otroligt trötta på otacksamma kravmaskiner med låg impulskontroll!

Bring it on! #popcorn
Citera
2022-04-17, 00:43
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Han ska inte stå och bränna böcker och i synnerhet inte heliga skrifter.
Nej, det bör inte göras, men han äger rätten att göra det. Så fungerar en demokrati. Däremot har inte blattar någon rätt att kasta sten mot polisen, bränna polisbilar osv. Dessa bör gripas eller skjutas vid behov, så att demokrati och yttrandefrihet upprätthålls. Till varje pris.
Citera
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det finns det ju exempel från andra upplopp där polisen i princip inte grep en enda människa på plats, men ändå lyckats lagföra personer i efterhand. T ex upploppet i samband med NMR-demonstrationen i Göteborg 2017 (både demonstranter från höger och vänster) och upploppet i samband med BLM-demonstrationen i Göteborg 2020 (där hela 36 personer kunde åtalas).

Vill påminnas om att det tog år att utreda och ett par eller en handfull slappa domar som inte ledde till något.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Och hur många av dessa dömdes istället för att
själva erhålla skadestånd?
Citera
2022-04-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
2025 beräknas pojkar i åldern 0-18 utgöras av fler svartskallar än etniska svenskar. Samma siffra för tjejer samma ålder är 74% etniska svenskor och 26% blattetjejer.

Tur att vi importerade humant och lät kvinnor och barn få komma först. Eller vänta nu...

Dessa kusinknullare kommer bli Sveriges död, men det vet väl alla redan om vid det här laget. Ser dagligen unga svenskor med svartskallepojkvänner. Rätt tragiskt. Och ni puckon som ska gnälla och säga "mEn oM dU iNtE vAr sÅ fUl o ÄckLiG sÅ hAdE dU hAfT hEnnNe isTäLLeT" kan jag meddela att jag är över 30 inte är särskilt pepp på att knulla en 18-åring - oavsett hur blond - när hon slukat omskuren kuk och bryter på rinkebysvenska. "Men abo den guzzen ba kom och tog min plats i kön walla jag ville hälla min latte över horan" är en ordagrann konversation jag tvingades ta del av utanför Pressbyrån när jag var och köpte snus. Helsvensk tjej alltså.

Visste inte om mord eller självmord var min första impuls. Antagligen det ena följt av det andra.

Du kan inte rädda alla...
Citera
2022-04-17, 00:44
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/april/17/17-april-0027-brand-malmo

Stadsbuss brinner i södra Rosengård.
Citera
2022-04-17, 00:46
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weakest-soul
Islam som är den snabbaste växande världsreligionen är här för att stanna, precis som den är överallt i världen. Det jag inte förstår är vad Paludan försöker uppnå med allt detta?

Jag är helt övertygad över att han visste om konsekvenserna som skulle komma efter hans handlingar och de som sympatiserar med hans oortodoxa tillvägagångssätt är precis som han och vet inget bättre. Synd är det om de som får betala priset för allt detta.
Inbillar du dig att vi i längden kommer att tolerera invandrarkravaller av det här slaget?

Paludan har inte så mycket med saken att göra. Är det inte det ena, är det det andra som dessa eviga gnällspikar tar som förevändning för sina illgärningar.
Citera
2022-04-17, 00:46
Medlem
Polisen börjar lämna och här är lungt på platsen. Står ett gäng ungdomar och hänger i vändzonen vid bennets väg 7
Citera
2022-04-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/april/17/17-april-0027-brand-malmo

Stadsbuss brinner i södra Rosengård.

Och skottlossning i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto