2022-04-16, 23:52
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Så SDare ska rösta AFS på grund av detta nu? Herregud.

Och varför skjuter inte snuten? Och material med synliga ansikte är det ju ingen brist på. Undrar vad straffet kan vara för stening av Polis?
Du förutsätter att våra värdelösa åklagare/poliser faktiskt orkar utföra äkta polisarbete. Det kommer inte ske.
Citera
2022-04-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Msm kallar kravallerna som ”stökigt”. Fan de är otroliga. Rapport reporter berättade att protesterna som var planerade att vara fredliga urartade. Det finns väl ingen av dessa raketforskare som planerade för kumbaja sång och handhållning och kärlek till polisen. .

Paludan skulle ha varit på plats kl 15.30.

Huliganerna börja "stöka" kl 15.00.

Kl 15:45 flydde polisen platsen för att inte störa stökarna..

Ifall stökarna planerade en fredlig motdemonstration då är de ingen vidare på att planera. Det tog några minuter och planerna ändrades totalt.

Och konstigt nog hände samma även i Norrköping och i Örebro.

Det går tydligen inte att planera något fredligt med det här apgänget.
Citera
2022-04-16, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det känns nästan som ordningslagens andra kapitel är skriven just för en situation liknande Paludan och hans upplopp!

Polismyndigheten får förbjuda att det hålls en allmän sammankomst, om det vid en tidigare sammankomst av samma slag uppkommit svårare oordning vid själva sammankomsten eller, som en direkt följd av den, i dess omedelbara omgivning eller om sammankomsten visat sig ha medfört avsevärd fara för de närvarande eller allvarlig störning av trafiken.

Står man och vrålar helt meningslösa okvädningsord mot en viss grupp, så faller det inte inom yttrandefrihet. Om jag ställer mig med megafon och vrålar "Hammarby är pedofiler och bajs" när värsta huliganklacken passerar så skulle det behövas kilometerbreda polisavspärrningar för att skydda mitt liv.

Så är det och just därför finns ordningslagens andra kapitel.
Men det är inte Padulan som stått för oordningen. Det är muslimer som inte respekterar den svenska yttrandefriheten som skapat oordningen. Padulan kan inte tas ifrån sin rätt till yttrandefrihet för att muslimer ställer till oordning. Du måste försöka fatta att man inte kan tas ifrån sin rätt till yttrandefrihet för att någon annan har en annan åsikt och väljer att ställa till ett jävla liv.
Citera
Medlem
Alltså ingen av er ser vad som håller på att hända.
Sveriges polis är rent ut sagt bakbundna av våra politikers lagar, som skapats utan något konsekvensanalys.

Skulle inte förvåna mig att det är polisen själva som står bakom denna figur som står och bränner koranen helt öppet. Och det gör man, för att skapa en reaktion, och det blir det.

I allt detta håller vi på att gå med i NATO. Detta kommer skapa krig här också. Tänk om USA och Ryssland börjar kriga, så kommer Sverige bli det land båda vill ha, för att vinna kriget.

I själva Sverige har vi redan motsättningar pga detta. De hade lätt kunna bura in alla, både denna figur som bränner koraner, och de som bränner bilar. Alla för samma brott dvs det är olagligt att elda på allmän plats.

Ingen vill stoppa detta. Ingen vill bry sig.

Bra jobbat Sverige, för snart får vi det alla vill ha, ett krig.

Jag personlighet kommer inte vilja se något krig, detta hade kunnat lösts om vi inte hade så tafatta politiker i detta land, som springer USAs ärenden. De vill detta, för varje gång dollarn sjunker, så skapas det ett krig. Snart är det Europa mot Ryssland. Vi i Europa tror USA kommer rädda oss. Nej nej nej.

Kina kommer ta Putins försvar. Likaså arabvärlden och halva Sydamerika. Hur ska vi försvara oss mot allt detta? Hur ska vi försvara oss mot kärnvapen? Lycka till

Ni vet väl att arabvärlden redan idag har slutat leverera olja till USA... Deras enda räddning är vapenförsäljning....
Senast redigerad av Kalasboll 2022-04-16 kl. 23:57.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Tror inte det blev lättare att komma in i samhället efter detta.

Precis, det är just därför Dvärgpedofilens beteende är så oerhört skadligt.

Han vrålar sina könsuttryck i en megafon mot en minoritetsgrupp som han vet kommer ta till sig. Han förflyttar oss 5-10 år bakåt i tiden med sitt beteende. Det är några få hundra personer, av miljoner i denna grupp, som beter sig så här, men tyvärr sätter det sig i folks medvetande och bidrar till just detta jag beskrev. Denna ökade svårighet för dessa miljoner att sen ta sig in i samhället.

Allt detta är Dvärgpedofilens fel, och det kepsbeklädda pedofilfettot bör inte ges tillstånd till fler upplopp, allt enligt ordningslagens andra kapitel.
Citera
2022-04-16, 23:55
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Polisen Björns (som var med i Örebro) inlägg:

Citatet från Evelyn Beatrice Hall: ”Jag gillar inte dina åsikter men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem.” har aldrig varit närmare sanningen än de senaste dagarna.
Polisens uppgift vid demonstrationer och manifestationer är att värna om vår grundlagsskyddade yttrandefrihet och demonstrationsfrihet. I ett demokratiskt land ska man kunna uttrycka sin åsikt utan risk för förtryck, hot eller våld.
Polisen lägger inga värderingar i vilken åsikt det är, vi värnar rätten att uttrycka den. Polisen skyddar inte och står bakom åsikten utan bara rätten att få uttrycka den.
De senaste dagarna har demokratin och grundlagarna fått sig en rejäl törn.
När vi har försökt att svara upp för yttrandefriheten och demokratin har vi mötts med ett våld jag aldrig har mötts av tidigare. Torsdagens kravaller i Linköping och Norrköping och fredagens kravaller i Örebro kan närmast beskrivas som en krigszon.
Bilar har satts i brand, vi har mötts av stenkastning och ett helt ursinningslöst våld. Ett våld så kraftigt att man har varit osäker på om man ska komma därifrån med livet i behåll. Flertalet poliser och civila har skadats och egendom för enorma summor har förstörts.
Stenen som kastas mot polisen i hjälm och uniform kastas inte bara mot en polis. Den kastas mot en pappa som ser fram emot att få fira påsk med sina barn. Den kastas mot en mamma som innan jobbet har kramat om sina barn och lovat att komma hem igen.
Våldet och stenen som kastas skadar inte bara oss, den sätter vår yttrandefrihet och demokrati ur spel.
Vi kan inte acceptera våldet. Vi måste stå upp för demokratin och yttrandefriheten.
I ett land som Sverige ska det inte behöva ske med livet som insats!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hartlam
Sharia hade verkligen gjort livet lättare i Sverige.
Länder som har sharialagar kan användas som bevis på motsatsen.. Det går liksom inte så jätte bra där nere i mellanöstern.
Senast redigerad av MENTgu 2022-04-16 kl. 23:58.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ju mer jag läser om islam här på Flashback, ju större respekt har jag för religionen.

Skulle vi svenskar kämpa mot förnekarna (våra kära parasiter i samhället) och visa dem "obeveklig stränghet" hade vi inte haft dessa problem. Problemet är just att polisen inte visar obeveklig stränghet, utan en orättfärdigat feghet.

Andra versen - Ja, skulle vi kämpa mot våra fiender tills dess att de erkänner sig besegrade eller frivilligt betalar skatt, då hade vårt samhälle varit perfekt. Alltså om de som kom hit integrerade sig och gjorde det som är väntat av dem (betala skatt, påverka samhället positivt).

Sharia hade verkligen gjort livet lättare i Sverige.

Citatet från Evelyn Beatrice Hall: ”Jag gillar inte dina åsikter men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem.” har aldrig varit närmare sanningen än de senaste dagarna.
Polisens uppgift vid demonstrationer och manifestationer är att värna om vår grundlagsskyddade yttrandefrihet och demonstrationsfrihet. I ett demokratiskt land ska man kunna uttrycka sin åsikt utan risk för förtryck, hot eller våld.
Polisen lägger inga värderingar i vilken åsikt det är, vi värnar rätten att uttrycka den. Polisen skyddar inte och står bakom åsikten utan bara rätten att få uttrycka den.
De senaste dagarna har demokratin och grundlagarna fått sig en rejäl törn.
När vi har försökt att svara upp för yttrandefriheten och demokratin har vi mötts med ett våld jag aldrig har mötts av tidigare. Torsdagens kravaller i Linköping och Norrköping och fredagens kravaller i Örebro kan närmast beskrivas som en krigszon.
Bilar har satts i brand, vi har mötts av stenkastning och ett helt ursinningslöst våld. Ett våld så kraftigt att man har varit osäker på om man ska komma därifrån med livet i behåll. Flertalet poliser och civila har skadats och egendom för enorma summor har förstörts.
Stenen som kastas mot polisen i hjälm och uniform kastas inte bara mot en polis. Den kastas mot en pappa som ser fram emot att få fira påsk med sina barn. Den kastas mot en mamma som innan jobbet har kramat om sina barn och lovat att komma hem igen.
Våldet och stenen som kastas skadar inte bara oss, den sätter vår yttrandefrihet och demokrati ur spel.
Vi kan inte acceptera våldet. Vi måste stå upp för demokratin och yttrandefriheten.
I ett land som Sverige ska det inte behöva ske med livet som insats!
Citera
2022-04-16, 23:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Sluta kränka dem så hade inte skiten hänt. Hur svårt ska det vara? Ni är fan som småungar.
Ingen skyddar upploppen men ingen normalt funtad människa hade velat godkänna bränningarna heller.

Fast det är väl bra att visa upp hur totalt galna de är?

Det finns många på vänsterkanten som försöker dölja deras våldsamhet genom att berätta diverse sagor, men Rasmus Paludan grusar deras planer med råge genom att utföra en så simpel handling som att bränna en bok.

En normal grupp människor skulle inte bry sig nämnvärt om en bokbränning. Möjligtvis kan de säga "idiot" eller nåt sånt. Men de här galningarna slår sönder stadsdelar och försöker mörda poliser. Helt galna, med andra ord. Och det är bra för det svenska folket att känna till detta.
Citera
2022-04-16, 23:58
Medlem
Hartlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Länder som har sharialagar kan användas som bevis på motsatsen.. Det går liksom inte så jätte bra där nere i mellanöstern.
Vilka länder syftar du på då? Väldigt få länder som implementerar sharia, skulle jag säga.

Däremot kan vi kolla de som implementerar demokrati. Där har finns 3000 kön, genusvetenskap, våldtäkter, skjutningar, knark och andra problem.

Visst är en stor del av problemen på grund av invadrare, men detta begås inte i deras hemländer, där hålls de i shack. Sverige är för liberalt och för fegt.
Citera
2022-04-16, 23:59
Avslutad
Citat:
Vilka länder syftar du på då? Väldigt få länder som implementerar sharia, skulle jag säga.

Däremot kan vi kolla de som implementerar demokrati. Där har finns 3000 kön, genusvetenskap, våldtäkter, skjutningar, knark och andra problem.

Visst är en stor del av problemen på grund av invadrare, men detta begås inte i deras hemländer, där hålls de i shack. Sverige är för liberalt och för fegt.
Ja det är därför alla flyr till islamistiska länder. (sarkasm)
Senast redigerad av MENTgu 2022-04-17 kl. 00:03.
Citera
2022-04-16, 23:59
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men det är inte Padulan som stått för oordningen. Det är muslimer som inte respekterar den svenska yttrandefriheten som skapat oordningen. Padulan kan inte tas ifrån sin rätt till yttrandefrihet för att muslimer ställer till oordning. Du måste försöka fatta att man inte kan tas ifrån sin rätt till yttrandefrihet för att någon annan har en annan åsikt och väljer att ställa till ett jävla liv.

Det är en komplicerad fråga, det medges. Jag hävdar att det är Paludan som stått för oordningen, hade han inte varit där och gormat så hade inget skett. Det är Paludans upplopp.

Ja yttrandefrihet är svårt. Det måste trots allt vara något man har att säga. Syftet kan inte vara att enbart provocera en annan grupp av människor, utan innehåll.

Som jag har sagt flera gånger; Hammarbyklacken, de värsta huliganerna, är extremt explosiva personer. När de tågar genom städerna på väg till en match med sina grönvita flaggor är det dubbla led av poliser hela vägen.

Om jag skulle stå längs denna led och urinera på en Hammarbyflagga..... Det går inte att tänka sig vad som skulle hända. Fullständigt otänkbart, staden skulle ligga mer eller mindre i grus. Har jag rätt att göra detta: JA.
Är det bra att jag gör detta: NEJ

Vi har ordningslagens andra kapitel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in