2022-04-17, 00:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Fast det är ju inte heller bra. Muslimer står för införande av en våldskultur i Sverige som jag ogillar men jag tycker inte att alla dessa kan göras ansvariga, det finns nog muslimer som inte gillar våld också.
Det flesta muslimer skulle nog säga att upploppsmakarna inte är några riktiga muslimer.
På samma sätt som att vi svenskar skulle säga att de som pysslar med vandalisering av moskéer och dödshot mot imamer inte är riktiga svenskar.
Citera
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Lätt att klaga på politiker från soffan med öl i handen.
Om vi säger som så.. de gör mer än du någonsin förmått i hela ditt liv ditt lama mähä
Otroligt mycket jobb syns inte utåt.
Håller absolut med dig ,känner inte igen städer jag besöker i mitt arbete längre utåt . Man tror man är i Mellanöstern i flertalet städer nu .
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Denna buss?:
https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/355e3e3f-a114-4284-bdc0-08c6d3363106.jpeg?fit=crop&w=1300&h=731

Artikel:

Notan bör gå direkt till Paludan (dvärgpedofilen) eller hans sk. "parti" Stram Kurs. De drar in grova pengar på att lura diverse patrask på Youtube eller Facebook att "stödja" dem så de borde ha råd att betala för det kaos de har ställt till med.
Citera
2022-04-17, 00:33
Avslutad
Live rosengårdskravaller: https://www.tiktok.com/@ammo_abbe_vinnarteamet/live

Lägg gärna upp fler streams om ni hittar!
Citera
2022-04-17, 00:33
Medlem
Hartlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Landskrona är i Skåne.
Ja förstås, menade i någon mer rural plats, och inte i en stad som Landskrona. Klockan börjar bli mycket
Citera
2022-04-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Säga vad man vill men Pauldan visar verkligheten.Svensk polis är ett skämt.Morgan Johansson är ett skämt.
I Sverige råder yttrandefrihet så är det och så skall det vara.
Att vi tagit in folk som inte vill förstå detta är ytterligare ett misslyckande.
Jag säger det igen,ge polisen befogenheter att bunta ihop dom,snör dom i häkte och sedan utvisa dom.

Ja, tjena! Det hade varit en jävla reform det, med tanke på att det idag är domstolarna som häktar och utvisar...
Citera
2022-04-17, 00:36
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vilket djävla tal - helt värdelöst och Paludan är värdelös talare...
Talet är fullkomligt irrelevant och en obetydlig bisak. Hans ”demonstration” hade ett syfte och det lyckades han uppnå. Allt gick enligt planerna.
Citera
2022-04-17, 00:36
Medlem
antoneriks avatar
Är det ett typiskt Svenskt agerande att man kastar skit på polisen när muslimer blir galna? Muslimska män är de enda män i Sverige som inte har ett personligt ansvar. Vad hade hänt om 100 nazister brände polisbilar och misshandlade poliser? Hade det också varit polisens fel? Den Svenska illusionen om ett mångkulturellt land får inte krossas.
Citera
2022-04-17, 00:38
Avslutad
Är det troligt att detta leder till lagar mot koranbränning?
jag har inte något behov att bränna böcker men att folk skulle få sin vilja igenom med hjälp av våld är väldigt jävla illa, men troligt i Sverige?
Citera
2022-04-17, 00:39
Medlem
Massmedias avatar
Lite historik kan vara på sin plats:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kravall

Kravall eller upplopp kallas våldsamma oroligheter på gator och allmänna platser med ett stort antal deltagande. Ofta ingår våldsamma sammanstötningar med polisen som följd, varvid speciell kravallpolis ofta sätts in.

Begreppet kravall tas upp i Svensk etymologisk ordbok och finns i svenska språket sedan 1840-talet. Först använt som tidningsord, under inflytande från danska och tyska medias ord kraval respektive krawall, i Svensk historisk tidskrift om upploppen 1830. Ordet antas härstamma från latinets charavallium, vilket i äldre franskans charivalli, använts som en biform till charivari, för larm, oväsen, kattmusik, och anses vara en ljudhärmande ordbildning.

Kravaller utmynnar ofta ur oenigheter eller obesvarade klagomål. Historiskt har kravaller oftast uppkommit till följd av hunger, dåliga levnadsförhållanden, statligt förtryck, (rykten om) polisbrutalitet, utrymning av husockupation, stoppade gatufester, konflikt mellan etniciteter eller religioner, skatter, värnplikt samt vid elitidrott. I samband med upplopp och kravaller har ofta stenkastning, plundring och vandalism inträffat.

En ganska bra definition. De värsta kravallerna i Sverige har väl varit i början av 1900-talet, i samband med hungersnöd och politisk omskapning som skedde då.
Citera
Medlem
Islam som är den snabbaste växande världsreligionen är här för att stanna, precis som den är överallt i världen. Det jag inte förstår är vad Paludan försöker uppnå med allt detta?

Jag är helt övertygad över att han visste om konsekvenserna som skulle komma efter hans handlingar och de som sympatiserar med hans oortodoxa tillvägagångssätt är precis som han och vet inget bättre. Synd är det om de som får betala priset för allt detta.
Citera
Medlem
Buss brinner i Rosengård nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här